دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانی
19
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مانند فوشیا یا بگونیا-گل و گیاه آپارتمانی-نگهداری از گیاهان آپارتمانی-چگونه گیاهان آپارتمانی را نگهداری کنیم-چگونه گل های آپارتمانی را مراقبت کنیم-نگهداری از گل های اپارتمانی-آب دادن به گل های آپارتمانی

از آنجایی که گل های آپارتمانی محیط خانه و یا اداره را زیبا و تمیز می کنند و فضایی طبیعی به محیط بسته می دهند بعضی ها به آن ها به عنوان یک موجود زنده و گاهی یک همدم نگاه می کنند. مراقبت از گل های آپارتمانی و حفط سلامتی شان بسیار اهمیت دارد و با کمی دقت و توجه به راحتی می توان آن ها را به بهترین نحو نگهداری کرد.در این مقاله با مجله دلگرم همراه باشید تا راهکارهایی برای حفظ گل های آپارتمانی در اختیارتان قرار دهیم.

گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانی

گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانی

1. گل های آپارتمانی اکثرا به نور احتیاج دارند پس مطمئن باشید مکانی که گل هایتان را نگهداری می کنید از نور کافی برخوردار باشد.مطمئن باشید که گیاهان به اندازه کافی نور دریافت می کنند چون حتماً به نور احتیاج دارند. گل های مختلف به میزان نور متفاوت احتیاج دارند. پشت پنجره مکان مناسبی برای نگهداری گل های آپارتمانی می باشد. فراموش نکنید ظرفی زیر گلدان ها قرار دهید که آب آن به بیرون نفوذ نکند.

گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانی

2. سعی کنید میزان آبی که به گل ها می دهید نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم. موقع آب دادن به گل ها می بایست خارج شدن کمی آب از کف گلدان را ببینید و گل ها را در گلدانهایی که سوراخ در کفشان ندارند نکارید. گل های بزرگ در گلدانهای بزرگ نسبت به گل های کوچک در گلدانهای کوچک به آب کمتری احتیاج دارند چرا که گلدانهای کوچک سریع خاکشان خشک می شود. کاکتوس ها به میزان آب زیادی احتیاج ندارند. سعی کنید موقع خرید گل از فروشنده نحوه صحیح نگهداری از گلتان را سوال کنید و یا اینکه در اینترنت راجب نگهداری آز آن ها اطلاعات کاملی کسب کنید.

گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانی
3. آفت ها دشمن گیاهان شما هستند.آفت ها در واقع حشراتی هستند که از گیاهان تغذیه می کنند و باعث ضعیف شدن آن ها می شوند.گیاهانی با برگ های نازک مورد حمله کرم ها قرار می گیرند و سایر گیاهان را حشرات مورد مثل ساس ها از بین می برند. اگر به وجود این حشرات در گیاهانتان پی ببرید و درمان را شروع کنید آسیبی به گیاهتان وارد نمی شود. حشره کش ها در این مواقع بسیار زیاد به کار می آیند اما همیشه هم جوابگو نیستند. در موارد نادر قارچ های انگلی و ویروس ها نیز گیاهان را تحت تاثیر قرار می دهند که برای از بین بردن این آفت ها مواد مختلفی در دسترس می باشد.

گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانی

4. سعی کنید از گلدانهای زیبایی که با سایر وسایل خانه همخوانی داشته باشد استفاده کنید. گلدان را روی سینی قرار دهید و کمی شن و ماسه روی سطح خاک آن بریزید به این ترتیب آب به عمق خاک نفوذ می کند و از اطراف آن تبخیر می شود. اگر آب در زیر گلدان جمع شود ممکن است ریشه ها را دچار پوسیدگی کند. در زمستان به خصوص هوای اطراف گیاه را مرطوب نگه دارید.

گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانی

5. زمانی که حس کردید وزن گیاهتان از آخرین باری که به آن آب داده اید سبک تر شده است، مجدد به آن آب بدهید. گیاهان مختلف به میزان متفاوت آب احتیاج دارند. بعضی گیاهان می توانند دو روز هم خشک بمانند اما بعضی دیگر، به خصوص گیاهانی که گل می دهند، کمتر می توانند خشک بودن خاک را تحمل کنند. تعداد کمی از گیاهان، به استثنای گیاهان آکواریومی و پاپیروس، از مرطوب بودن مدام خاکشان لذت می برند. ایجاد تعادل برای میزان رطوبت خاک باعث شادابی گیاهان می شود.

گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانی

6. باید بدانید که چه نوع گیاهی مناسب شماست. بعضی گل های خوب آپارتمانی مثل؛

گل های زمینی: مارگیناتا خون سیاوشان( درخت اژدها )، فیکوس ( هر دو نوع کوچک و بزرگ )، سانسوریا (مادر در زبان قانون)، اسپاتیفیلوم( لیلی صلح ) و گیاهان چتری.

اگر نمی توانید نور و رطوبت کافی را در طول سال برای گل ها فراهم کنید پرنده بهشت، بامبو، درختان نخل و سرخس به درد شما نمی خورد.


گل های رومیزی و پشت پنجره : کالانکوئه، بگونیا، ساقه نیشکر، بنفشه افریقایی، ارکیده (ارکیده پروانه نسبتاً آسان است اما تنها یک یا دوبار در سال شکوفه می دهد)، گل شیپوری پیچی امریکا (پتوس)، مارانتا، سینگونیوم، کراسولا، زامیوکالکاس.

گیاهانی مانند فوشیا یا بگونیا که به طور طبیعی فقط بیرون از خانه رشد می کنند زیاد برای داخل خانه مناسب نیستند چرا که وقتی از بیرون به داخل خانه آورده می شوند، دوام زیادی نخواهند داشت و می توانند منبع تولید حشرات باشند و به دیگر گیاهان داخل اتاق حمله می کنند.

گل و گیاه آپارتمانی و نگهداری از گل های آپارتمانیتوجه کنید که:

*اگر برای خرید گل و گیاه می روید مراقب باشید گیاهتان سالم باشد در غیر اینصورت مدت زمان زیادی دوام نخواهد داشت.مگر اینکه خیلی ماهر باشید و بتوانید آن را تا سالم شدن نکهداری کنید.


*یک لیف تمیز پارچه ای را یک یا دو بار در سال روی برگهای گیاهتان بکشید تا زیبا به نظر برسد. هرگز مواد روغنی و پولیش گیاهان را روی برگها نکشید چون منافذ آنها بسته می شود و باعث می شود به سختی نفس بکشند. همچنین آن را روی قسمت زیرین برگ ، جایی که گیاه بیشتر از آنجا تنفس می کند، نکشید چون به سرعت گیاه از بین می رود. اگر می خواهید گیاهتان را درخشان کنید روی برگهای ان کمی شیر 2% روی یک پارچه نرم بریزید و آن را روی برگها بمالید.


*گل ها را هر چند وقت یکبار بچرخانید تا نور به تمام قسمت های گیاه برسد. فاصله 30 سانتی متری پنجره مکان مناسبی برای نگهداری گیاهان آپارتمانی می باشد.


* گیاهانی مثل بنفشه افریقایی یا ارکیده احتیاج به تجربه و کارآمدی بیشتری دارند پس اگر ماهر نیستید آن ها را خریداری نکنید.


*برگهای بعضی گیاهان مثل نیشکر گنگ یا پونستیاس حاوی مواد شیمیایی خطرناک هستند که اگر کودک یا حیوان خانگی آنها را بخورد دچار مشکل می شود.پس مراقب آنها باشید.

ترجمه و گرداوری:

بخش نگهداری از گل و گیاه مجله دلگرم

(اعظم بهادرپور)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (19 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

عطیه | ۸ سال پیش
اسم گیاهی که عکسشو گذاشتید چیه؟؟
0
2

hits