دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
10 تا از بهترین سبزی های خوراکی از گلدان خانه تا درون غذا
15
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بهترین سبزی های خوراکی-ریحان-برگ بو و جعفری فرنگی-پیازچه و پونه کوهی و اورگانو -رزماری و جعفری درمنه- مریم گلی و ترخون-آویشن

با فرا رسیدن فصل زمستان سبزی هایی در خانه تان پرورش دهید که از طعم و مزه اشان در وعده های غذایی خود حتی وقتی که برف پشت پنجره آشپزخانه تان نشسته، استفاده کنید. لازم نیست نور زیادی در خانه تان برای رشد این گیاهان به وجود بیاورید فقط کافی است آن ها را پشت پنجره نور گیر قرار دهید.

بهترین سبزی های خوراکی

با خواندن این مطلب با بهترین سبزی ها برای رشد کنار پنجره و تکنیک های هوشمندی برای شاد و سالم نگه داشتنشان تا زمانی که بتوانید دوباره بیرون بکاریدشان آشنا خواهید شد.

ریحان

بهترین سبزی های خوراکی

دانه های ریحان را در گلدانی کنار پنجره رو به جنوب بکارید این گیاه دوستدار نور خورشید و گرمای فراوان هست.

برگ بو

بهترین سبزی های خوراکی

گیاه با دوامی هست که در طول سال درون گلدان رشد می کند. گلدان را رو به پنجره ی شرقی یا غربی قرار دهید، اما جای خفه ایی نباشد، این گیاه برای سالم ماندن به گردش هوا نیاز دارد.

جعفری فرنگی

بهترین سبزی های خوراکی

دانه های جعفری فرنگی در اواخر تابستان جوانه می زنند. به خوبی در نور کم رشد می کنند اما به درجه حرارتی بین 18 و 21 سانتیگراد برای رشد نیاز دارند.

پیازچه

بهترین سبزی های خوراکی

خوشه ای از پیازچه ها را پایان فصل بهار درون گلدانی در باغچه ای بیرون از خانه بکارید. بعد از ریختن تمام برگ ها و در آمدن برگ های جدید گلدان را از خاک در بیاورید. اوایل زمستان، گلدان را در خنک ترین نقطه ی خانه تان مثل زیرزمین تا چند روز قرار دهید، و نهایتا کنار نور گیرترین پنجره درون خانه قرار دهید.

پونه کوهی (اورگانو )

بهترین سبزی های خوراکی

بهترین شرط این است که از نوک گیاه پونه واقع در باغچه برشی بردارید و داخل گلدان بکارید. گلدان را پشت پنجره رو به جنوب قرار دهید.

رزماری

بهترین سبزی های خوراکی

با برشی از رزماری شروع کنید، و تا زمانی که ریشه در آورد درون آب بدون خاک نگه دارید. بهترین رشد را کنار پنجره ی رو به جنوب خواهد داشت.

جعفری

بهترین سبزی های خوراکی

شما می توانید با کاشت دانه این گیاه و یا کاشت خوشه ای از آن در باغچه خود پایان این فصل شروع کنید. جعفری دوستدار آفتاب کامل است، اما به آرامی کنار پنجره ی شرقی یا غربی رشد خواهد کرد.

درمنه- مریم گلی

بهترین سبزی های خوراکی

از نوک این گیاه برشی از باغچه بردارید و در خانه بکارید. قادر به تحمل آب و هوای خشک هوای داخل ساختمان است، اما نیازمند آفتاب قوی پنجره ای رو به جنوب هست.

ترخون

بهترین سبزی های خوراکی

یک دوره ی خواب زمستانی در اواخر پاییز یا اوایل زمستان برای رشد ترخون داخل خانه ضروری هست. گلدانی از این گیاه بالغ پر کنید و تا زمان ریختن برگ ها و رشد مجدد صبر کنید. بعد تا چند روز در خنکترین نقطه ی خانه تان قرار دهید، و نهایتا رو به پنجره ی جنوبی که بیشترین نور ممکن را دارد قرار دهید. اضافه کردن کود طبیعی مایع نیز پیشنهاد می شود.

آویشن

بهترین سبزی های خوراکی

شما می توانید در داخل خانه آویشن را با برش نوک نرم ریشه آن و یا با حفر گیاه در گلدان درون باغچه بکارید. آویشن دوستدار آفتاب کامل است اما پشت پنجره رو به شرق یا غرب به خوبی رشد خواهد کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (15 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits