دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معنای رنگ های مختلف گل لاله : گل لاله نشانه چیست ؟
9
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در این مقاله از مجله اینترنتی دلگرم قصد داریم شما را با معنا و مفهوم رنگ های مختلف گل لاله آشنا کنیم و بگوییم که گل لاله نشانه چیست. پس تا انتها با ما همراه باشید.

گل لاله نماد چیست ؟

گل لاله در اصل ریشه در منطقه ی کشور ایران و ترکیه دارد که در قرن 16 میلادی به اروپا برده شد. در قرن 17 میلادی محبوبیت این گل در اروپا به ویژه هلند به قدری افزایش یافت که قیمت آن به صورت نجومی افزایش یافت و دیگر هر کسی توانایی خرید گل لاله را نداشت.

گل لاله رنگ های زیادی دارد و هر رنگ نماد خاص خود را را داراست.

شکل لامپ‌ گونه‌ ی این گیاه سالپای آن را به نماد رستاخیز و عزم راسخ تبدیل کرده است. این گل زیبا در گروه لاله‌ها قرار می‌گیرد و ۱۰۹ نوع مختلف دارد.

این گل ۶ گلبرگ دارد و این گلبرگ‌ها مشخصا از همدیگر جدا هستند. لاله‌ها در رنگ‌های مختلفی وجود دارند که عبارتند از قرمز، صورتی، زرد، نارنجی، و بنفش.

سمبل گل لاله

گل لاله در ادبیات فارسی مفاهیم گوناگونی را منتقل می کند که بسته به محتوا می تواند متفاوت باشد.

گل لاله در ادبیات عرفانی نمادی از چهره‌‌ی گلگون معشوق است که عاشق با دیدن آن اندوهگین می شود از ناخواستن معشوق. همچنین در ادبیات حماسی نمادی از خون شهیدان است.

دلیل آن این باور است که سیاوش پس از کشته شدن از قطرات خون اش که بر زمین ریخته، لاله روییده است. این مفهوم پس از انقلاب اسلامی بیش از پیش مورد استفاده قرار گرفت.

عارف قزوینی در اشعار خود به این موضوع اشاره می کند و می سراید:

از خون جوانان وطن لاله دمیده / از ماتم سرو قدشان، سرو خمیده
در سایه گل بلبل از این غصه خزیده / گل نیز چو من در غمشان جامه دریده

گل لاله قرمز نشانه چیست ؟

گل لاله قرمز نماد عشق است. این گل در دسته گل هایی که عشاق به یکدیگر هدیه می دهند، دیده می شود و نشان دهنده عشق می باشد و برای ابراز عشق و احساسات مورد استفاده قرار می گیرد.

گل لاله نماد چیست

گل لاله زرد نشانه چیست ؟

گل لاله زرد نماد افکار شاد است. این گل زیبا مختص افرادی است که مثبت اندیش هستند و شادابی در افکار آن ها موج می زند. پس اگر شما هم دارای افکاری شاد هستید، حتما به این گل علاقه خواهید داشت.

گل لاله نشانه چیست

گل لاله صورتی نشانه چیست ؟

گل لاله صورتی نماد درک متقابل است. این گل برای افرادی که در حال آشنایی بیشتر هستند، مناسب می باشد. همچنین می توانید این گل را به دوستانی که نقاط مشترک با یکدیگر دارید نیز هدیه بدهید.

معنای گل لاله

گل لاله سفید نشانه چیست ؟

گل لاله سفید نماد بخشش و گذشت است. همانطور که می دانید همواره در دین اسلام بخشش و گذشت سفارش شده و کاری پسندیده می باشد.

نشانه گل لاله

گل لاله بنفش نماد چیست ؟

گل لاله بنفش نماد وفاداری است. پس می توانید این گل زیبا را به دوستان عزیزتان یا حتی عشق زندگیتان هدیه دهید و وفاداری خود را نسبت به او ابراز نمایید.

گل لاله نماد چیست

لاله های روییده در اطراف بیستون را نیز به فرهاد کوه کن نسبت می دهند.

داستان این طور نقل می شود که فرهاد پس از شنیدن خبر مرگ شیرین جان به جان آفرین تسلیم می کند و خون آن که در کوه روانه می شود از هر قطره اش لاله ای می روید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.8 از 5 (9 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits