دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
گل رز سبز رنگ
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
وقتی برای اولین بار عکس گل رز سبز را دیدم با خودم گفتم مگر گل رز فقط قرمز نیست! با کمی جستجو متوجه شدم گل‎های رز رنگ‌های زیادی دارند، وقتی می‌خواهیم برای کسی گل بگیریم اولین گزینه در ذهنمان گل رز می‌باشد. البته برای هدیه دادن گل رز لازم است کمی...

گل رز سبز رنگ

سبز رنگ زندگی، رشد و سازگاری با زندگی و انرژی است. گل سبز نشان دهنده روحیه جوان است و به همین دلیل نشان دهنده شادی است.

هر گل رز سبز معنایی دارد!

گل رز قرمز را همه می‌شناسیم نمادی زیبا و دلنشین از عشق ولی همه‌ی رزها این معنی را نمی‌دهند و هر رنگ رز معنی و پیام خاص خود را دارد، رز سفید از نیت پاک آورنده‌ی خود می‌گوید، گل رز سیاه هم وجود دارد البته گل رز وقتی زیاد قرمز و رسیده می‌شود یا در محلول آبی که دارای رنگ تیره است قرار می‌گیرد آنگاه مشکی می‌شود، گل رز سیاه نمادی از مرگ و نابودی است و اما رز سبز نماد شادی و باروری را دارد البته معنا و پیام رز‌ها به همین خلاصه نمی‌شود. اگر گل‌های رز با رنگ‌های مختلف کنار هم قرار بگیرند معنایی تازه می‌گیرند برای نمونه گل رز سفید و گل رز سبز در کنار هم برای نشان دادن آرزوی سلامتی و بهبود حال انسان‌ها، بکار می‌روند.

تاریخچه‌ی گل رز سبز

حدس و گمان‌ها حاکی از آن است که اصالت این گل زیبا را در چین می‌توانیم پیدا کنیم در نقاشی‌هایی که از امپراطور‌های این کشور از هزاره‌های قبل به جا مانده گل رز سفید هم وجود دارد اما خارج از کاخ امپراطور و شهر ممنوعه در کنار مردم عادی رز سبز دیده نشده است تا صدها سال بعد، مدارک و نوشته‌هایی که امروزه در اختیار داریم خبر از آن می‌دهند که کاشت گل رز سبز از قرن 18 میلادی شروع شد، با فروش آن توسط شرکتی انگلیسی در بین مردم شناخته شد.

شرایط پرورش و نگهداری گل رز سبز

شاید خیلی‌ از افراد علاقه‌مند به کاشتن گیاهان و همچنین آن دسته از افرادی که هر گوشه از خانه‌ی خود یک گلدان دارند در برخورد با نام هر گیاهی حتی گل‌ها‌ی رز، فکر خرید یک دسته گل به ذهنشان خطور نمی‌کند و همیشه دوست دارند درباره‌ی کاشتن آن گیاه بدانند. گل رز سبز هم از آن دسته گیاهانی است که شور و شوق هر باغبانی را بر می‌انگیزاند.

بهترین زمان برای کاشت گل رز سبز ابتدای پاییز می‌باشد یعنی زمانی که هوا رفته رفته رو به سرد شدن رفت. وقتی پاییز با هوای خنک خود از راه رسید بذر‌های گیاه را در زمین قرار دهید تا قبل از اینکه سبز شوند و رشد کنند ریشه‌های قوی و محکمی در خاک داشته باشند. همچنین دقت کنید در اطراف جایی که می‌خواهید گیاه را در آنجا بکارید فضای کافی وجود داشته باشد زیرا گل رز سبز علاقه دارد گسترش پیدا کند شاخ و برگ بزند و قد بکشد.

خاک مناسب

گل رز، طبعی حساس دارد قبل از اینکه بخواهید گیاه را بکارید مطمئن شوید قبلا گیاهی در خاک نبوده وگرنه خاک را عوض کنید. نگذارید ظاهر زیبای گل، شما را فریب دهد؛ گل رز ریشه‌هایی با رشد بسیار زیاد دارد برای همین گیاهان و گل‌های اطراف خود را از بین می‌برد و در لوله‌های پی وی سی نزدیک ریشه‌ی گیاه نفوذ کرده و در آنجا رشد می‌کند و بعد از آن شروع دردسر!

خاک مناسب برای گیاه، خاکی است که به خوبی تخلیه شود. در عین حال بخاطر رشد سریع گل رز خاک گیاه باید مغذی و سرشار از مواد غذایی مورد نیاز گیاه باشد. یک مخلوط سنگین برای گیاه انتخاب کنید، کمپوست گزینه‌ی خوبی است البته باز هم برای رسیدن به شرایط ایده‌آل، کود دهی منظم را نباید از یاد برد.

همچنین بخوانید:

معنی رنگ های گل رز

قلمه زدن گل رز

تزیین دسته گل رز ۲۰۱۸ با طرح های فانتزی شیک و زیبا

آبیاری گیاه

گل رز به رطوبت زیاد روی خوش نشان نمی‌دهد به همین دلیل مقدار کمی به گیاه آب بدهید در عوض تعداد دفعات آبدهی را زیاد کنید آنقدر که خاک گیاه مرطوب شود. دقت کنید که خاک پای گیاه خیس نشود اما همیشه کمی رطوبت داشته باشد.

نور مناسب

رز به آفتاب صبحگاهی علاقه دارد مکان گیاه را به گونه‌ای انتخاب کنید که روزانه 6 ساعت آفتاب داشته باشد.

هرس کردن گل

هرس کردن مناسب و به موقع باعث می‌شود گیاه در یک جهت رشد کرده و شکوفا شود، در غیر این صورت با یک گلدان بی‌نظم با شاخه‌ها و برگ‌هایی ضعیف، که شاخه‌ها در هر جهت رشد کرده‌اند روبرو خواهید شد. با هرس کردن به گیاه برای رشد جهت دهید تا شاخه‌هایی بلند و مستقیم داشته باشد.

تنفس گیاه

گل رز سبز به علت گسترش و رشد سریع خود شاخه‌های زیاد و نزدیک به هم دارد. شاخه‌ها و برگ‌های زیرین بخاطر حجم سنگین شاخ و برگ بالای خود ممکن است به مقدار کافی هوا دریافت نکنند بنابراین بهتر است برای اینکه گیاه به جریان هوای کافی دسترسی داشته باشد میله‌هایی را بصورت افقی در زمین بکارید به گونه‌ای که بار و فشار شاخ و برگ بالایی را از دوش شاخ و برگ‌های نزدیک سطح بردارد و فضای کافی در اختیار همه‌ی قسمت‌های گیاه قرار گیرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits