دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین روش نگهداری گل اشک شب در خانه
59
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گل اشک شب روش صحیح پرورش و نگهداری:این گیاه 200 گونه مختلف دارد و اکثرا بومی ماداگاسکار هستند.

روش صحیح پرورش و نگهداری

این گیاه 200 گونه مختلف دارد و اکثرا بومی ماداگاسکار هستند. گیاهی علفی و بوته ای است، ساقه هایش در جوانی آبدار و شکننده هستند ولی از سال دوم رشد ساقه ها چوبی می شوند، و دارای برگ های آبدار و گوشتی می باشد.

دوره رویش و رشد گیاه در دمای بالا صورت می گیرد و گل انگیزی از زمانی صورت می گیرد که برای مدت چهار هفته در دمای پایین تر از 10 درجه قرار بگیرد. این گیاه روز کوتاه است در اواسط زمستان و اوایل بهار که روزها همچنان کوتاه تر اند، گل هایی چتری با رنگ های متنوع بر رویش می روید که عموما 4گلبرگ دارند. ارتفاع گیاه حداکثر به 1 متر می رسد که در نوع پاکوتاهش تا40 سانتی متر رشد می کنند.با دلگرم همراه باشید.

گل اشک شب

در مورد گیاهی از خانواده كراسولاكه كه نام علمی آن همان كارانكولا یا اشک شب است .این گیاه با نام معمول بریونیلُم یا اینطور كه معروف است اشك عروس یا اشك یك تكثیر خیلی جالب دارد كه عرض میكنم خدمتتون . این گیاه بومی كداگاسكار و هندوستان است .مناطق گرم جنوب هندوستان و جزایر ماداگاسكار ،گلی است كه ارتفاع آن 20 سانتی متر،زینتی بودنش آغاز می شود . متوسط 40 تا 60 سانتی متر ارتفاع دارد و در مناطق بومی به بیشتر از یك متر و حتی چندین متر هم میرسد .

گل اشک شب

از ارتفاع حدود 20 سانتی متری زینتی بودن این گیاه آغاز می شود برگ های گوشتی آبدار از خانواده كراسولاله است به رنگ سبز خاكستری است و در سبز تیره جلوه ی خاصی خواهد داشت.گل های این گیاه همانطور كه میبینید روی یك شاخه ی گل دهنده كه ارتفاع 30 تا 40 سانتی متر میگیرد تشكیل می شودو به رنگ های زرد و صورتی و قرمز است.به صورت گوشواره ای میآویزد خیلی زیباست اما در اواخر زمستان و اوایل بهار گل ها را داریم البته به این صورت در می آیدند كه باید هرس شوند.دقت كنید حاشیه برگ ها ی بریوفیلُم گیاه چه های كوچكی بوجود میآید كه همین گیاه چه ها مثل اشك انسان است و وقتی میریزد روی زمین می تواند گیاه جدید را تشكیل دهد.

در گیاه دیگه ای ندیدم كه روی خود گیاه گیاه دیگری تولید شود و افتادن آن روی زمین گیاه جدید بوجود بیاید.شاید صدها و هزاران عدد از این گیاه چه ها ی جنین مانند كوچولو بوجود می آید.برای تكثیر اش مشخص است كه خیلی راحت بوسیله ی این گیاه چه های كوچك بدون اینكه ما از گیاه اصلی جدایش كنیم روی زمین میافتد و گیاه جدیدی را تشكیل می دهد .

گل اشک شب

راه دیگر برای قلمه زنی بریوفیلم از شاخه های گل دهنده ای جدا از این ساقه ی گل دهنده می توانید قلمه هایی به طول 7 تا 12 سانتی متر جدا كنید برگ های اضافی را در قلمه های میانی حذف كنیم اما در قلمه های انتهایی برگی را با قی میگذاریم هر چند خیلی راحت هم هم در آبو هم در ماسه ریشه دار می شوند.قلمه ها را در یك بستر قرار ماسه قرار می دهیم به زودی ریشه دار میشوند و میتوانیم آنها را به گلدان اصلی منتقل كنیم .قرار دادن آنها در خاك 20 تا 30روز در آفتاب نگهداری كنیدكمی رطوبت خود را از دست بدخند و آماده جذب رطوبت شوند و درصد گرفتن آنها بالاتر برود.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی





این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (59 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

سید رسول طباطبایی | ۵ سال پیش
سلام، ی سوال داشتم.گل اشک جوانی دارم . وقتی گلدونش رو عوض کردم ، چند روز بعدش برگهاش به شکل لوله شدند! و دیگه صاف نشدند. علت چی می تونه باشه؟
با تشکر
0
5

hits