دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاشت و نگهداری پنستمون هتروفیلوس
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پنستمون هتروفیلوس معمولا به عنوان یک گیاه زینتی تکثیر می شود یک گیاه با رشد آهسته در ماه های زمستان و متوسط در بهار و تابستان است.

معرفی گل پنستمون هتروفیلوس


پنستمون هتروفیلوس گونه ای شناخته شده از گیاهان زینتی مناطق با شرایط آب و هوایی گوناگون جهان از جنس Penstemon در خانواده Plantaginaceae بومی کالیفرنیا و رشته کوه بزرگ ساحلی و کوهپایه های شمال سیرا نوادا در ایالات متحده می باشد.

یکی از اسامی آن “گل گاو زبان هندی” است. این گیاه که معمولا به عنوان یک گیاه زینتی تکثیر می شود یک گیاه با رشد آهسته در ماه های زمستان و متوسط در بهار و تابستان است.

گیاه شناسی پنستمون هتروفیلوس

این گیاه در بسیاری از انواع زیستگاه های محلی از علفزار ها تا جنگل های انبوه یافت میشود. این گیاه چند ساله در تولید ساقه راست قوی است و به راحتی بیش از یک متر در ارتفاع رشد میکند.

برگ های گیاه پنستمون هتروفیلوس

برگ های گیاه پنستمون نیزه ای شکل هستند.این برگ ها ممکن است بدون دمبرگ یا دارای دمبرگ باشند و به صورت متقابل یا فراهم و گاهی متناوب روی شاخساره قرار می گیرند.برگ ها ممکن است نزدیک به ۱۰ سانتیمتر طول داشته باشند.

پنستمون

گل های پنستمون هتروفیلوس

گل های گیاه پنستمون لوله ای تا قیفی و یا زنگوله ای شکل هستند.گل ها دارای دو لب هستند که لب بالایی به طور معمول دو قسمتی و لب پایینی سه قسمتی است و به صورت خوشه ای یا سنبله ای به رنگ سفید،صورتی،بنفش یا ارغوانی روی گیاه ظاهر می شوند.گل ها ممکن است تا چهار سانتیمتر طول داشته باشند.

شرایط نگهداری گیاه پنستمون هتروفیلوس

نور مورد نیاز گیاه پنستمون :

گل پنستمون به نور نسبتاً زیاد و محل آفتابی نیاز دارد.بنابراین گلدان این گیاه را پشت پنجره های آفتاب گیر در ضلع جنوبی و یا شرقی آپارتمان قرار دهید.

آبیاری گیاه پنستمون :

این گیاه نیاز آبی کمی دارد بنابراین نباید زیاد آبیاری شود.گلدان این گیاه را در تابستان هفته ای یک بار و در زمستان هر پانزده روز یک بار آبیاری کنید و در فواصل بین آبیاری ها اجازه دهید سطح خاک خشک شود.

خاک مورد نیاز گیاه پنستمون:

این گیاه به خاک حاصلخیز با زهکشی خوب و مناسب نیازمند است.برای جلوگیری از آسیب ناشی از سرما در مناطق سرد باید در زمستان با خاکپوش پوشانده شود.خاک قلیایی و خاک رس با اسیدیته حدود ۶ تا ۷٫۵ برای آن پیشنهاد می شود.خاک مناسب برای رشد و پرورش این گیاه مخلوطی از دو قسمت خاکبرگ کاملا پوسیده، یک قسمت خاک باغچه و کمی ماسه است.

روش تکثیر گیاه پنستمون هتروفیلوس

گیاه پنستمون با روش های کاشت بذر،تقسیم بوته و قلمه قابل(تهیه قلمه چوب نرم از ساقه هایی که گل نمی دهند) تکثیر و افزایش است.بذر آن اواخر تابستان کاشته شده و نشای آن در پاییز به زمین اصلی منتقل می شود که بدین طریق در تابستان سال بعد به گل خواهد رفت.

separator line

بیشتر بخوانید:

گل ادریسی یا هورتانسیا : شرایط نگهداری و پرورش گل ادریسی

فوت و فن کاشت و نگهداری گل زنجبیلی

آموزش کاشت گل شب‌بو : بذر گل شب‌بو را از کجا تهیه کنیم ؟

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits