دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هایا کارت قطر، مجوز جام جهانی ۲۰۲۲ + اطلاعات ضروری 
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
هَیّا کارت یا هایا کارت کلید طلایی و مجوز ورود به قطر در زمان برگزاری بازی های جام جهانی فوتبال است ، همه تماشاچیان بین المللی برای ورود به قطر و ورود به استادیوم ها باید هایا کارت به همراه داشته باشند. در این مطلب شما را با هایا کارت آشنا می کنیم.

جام جهانی فوتبال 2022 در قطر برگزار می شود و فرصتی بسیار مناسب برای ایرانی ها فراهم کرده است تا بتوانند با یک قایق موتوری خودشان را برای تماشای این مسابقات به ورزشگاه برسانند.
برای ورود به قطر نیاز به پاسپورت ، ویزا ، هایا کارت ، بلیط ، پول و مدارک بین المللی مختلف دارید ولی مهم ترین این مدارک ، هَیّا کارت یا هایا کارت قطر (hayya card ) است.
برای دیدن مسابقات جام جهانی قطر نیاز به ویزا ، گواهی احتراز غربالگری سلامت و هَیّا کارت قطر دارید.

برای گرفتن کد احتراز باید مدارک واکسیناسیون خودتان را در سامانه غربالگری سلامت کشور قطر ثبت کنید.
از تاریخ 1 – 23 دسامبر 2022 یا 10 آبان تا 2 دی 1401 مرزهای کشور قطر به روی تمام مسافران بسته است و فقط دارندگان هایا کارت میتوانند به این کشور سفر کنند.
در حال حاضر برای ورود به قطر محدودیت های کرونایی ، ارائه کارت واکسن تا تست منفی پی سی آر وجود ندارد.

هایا کارت (hayya card)

هایا کارت قطر چیست؟

هایا کارت یکی از گواهی های مهم کشور قطر است که با دریافت آن میتوانید از خدمات رایگان زیادی استفاده کنید و برخی از خدمات برایتان نیم بها محاسبه خواهد شد.با داشتن هایا کارت دیگر نیازی به اخذ ویزای قطر ندارید.هایا کارت به صورت دیجیتالی صادر می شود ومجوزی همه کاره برای تماشاچیان جام جهانی فوتبال 2022 قطر محسوب می شود.
هایا کارت بک کارت مشخصات طرفداری یا فن آی دی Fan ID است که توسط اداره گذرنامه قطر صادر می شود و با داشتن این کارت دیگر نیازی به همراه داشتن ویزا یا ثبت نام در سامانه احتزار نخواهید داشت.

با داشتن هایا کارت میتوانید در طول زمان مسابقات به راحتی از قطر خارج شده و دوباره به این کشور برگردید.
این کارت به صورت فیزیکی و نرم افزاری صادر می شود و بعد از تایید دریافت کارت میتوانید با نصب اپلیکیشن Hayya در هر زمان و مکانی این کارت را همراه خود داشته باشید.
بعد از خرید بلیط بازیهای جام جهانی 2022 قطر برای حضور در این رویداد باید حتما هایا کارت داشته باشید بنابراین قبل از سفر به قطر باید برای دریافت آن اقدام نمایید.

هایا کارت قطر

روش دریافت هایا کارت

برای دریافت هایا کارت از ماه فوریه 2022 به بعد میتوانید در سایت فیفا ثبت نام کنید تا بتوانید بلیط بازیهای جام جهانی را دریافت نمایید.بعد از ثبت نام طی قرعه کشی بلیط به شما تعلق می گیرد.
در قدم بعدی در تاریخ 22 مارس 2022 باید برای ثبت نام هایا کارت اقدام نمایید.

برای ثبت نام هایا کارت به شماره بلیطی که فیفا برایتان صادر کرده نیاز دارید.
البته برای ورود به قطر باید رزرو محل اقامت شما تایید شده باشد و آدرس محل اقامت را در سایت هایا کارت ثبت کنید و با در دست داشتن هایا کارت ، بلیط طلایی برای ورود به قطر و تماشای بازیهای جام جهانی را خواهید داشت.

هایا کارت قطر چیست

هایا کارت به عنوان جایگزین ویزای قطر برای افرادی صادر می شود که بلیط مسابقات فوتبال را خریداری کرده باشند ولی دیگر مسافران تور قطر در تاریخ 1 نوامبر 2022 تا 23 ژانویه 2023 حتی اگر تمایلی به تماشای مسابقات جام جهانی نداشته باشند برای ورود و خروج از قطر باید هایا کارت تهیه کنند.

حتماً بخوانید:
گرانترین تیم های ملی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲!

گرانترین تیم های ملی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲!

در رده‌بندی کلی گران‌ترین تیم‌‌های جام جهانی نیز انگلیس جایگاه نخست را در اختیار دارد و پس از آن تیم ملی برزیل با ارزشی معادل 1.09 میلیارد دلار دوم…

در حال حاضر امکان میزبانی از خانواده در قطر وجود دارد بنابراین میزبان ساکن قطر میتواند جزئیات اقامتگاه خود را در پورتال Hayya card ثبت کرده و برای دعوت 10 نفر در اقامتگاه خود اقدام نماید.
دارندگان بلیط جام جهانی 2022 هنگام ثبت نام هیا کارت میتوانند 3 نفر همراه با خود به قطر ببرند و با وارد کردن شماره پاسپورت افراد متقاضی در اکانت هیا کارت خود مجوز اقامت این افراد را بگیرند. بعد از ثبت نام یک کد به دارنده هیا کارت ارسال می شود که همراهانش برای ورود به قطر باید این کدها را در سایت رسمی هیا کارت ثبت نمایند.

هزینه هایا کارت

هایا کارت کاملا رایگان است و برای دریافتش فقط نیاز به بلیط مسابقه دارید ولی برای همراهان که میتوانند حداکثر 3 نفر باشند مبلغ 500 ریال قطر برای هر نفر است.
با این کارت میتوانید همراه تماشاچیان بین المللی به استادیوم وارد شوید و در طول روزهای مسابقات بدون محدودیت از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید.

در مورد هایا کارت قطر + عکس

کاربرد هایا کارت

مجوز ورود به استادیوم در صورت داشتن بلیط معتبر مسابقات
مجوز ورود به قطر در زمان برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال 2022
استفاده رایگان از وسایل نقلیه عمومی در روزهای برگزاری مسابقات

آموزش دریافت هایا کارت قطر

برای دریافت هیا کارت قطر باید مرحل زیر را طی کنید :
بلیط مسابقات فوتبال جام جهانی را خریداری کنید.
به وب سایت Qatar2022 مراجعه نموده و یک حساب کاربری ایجاد نمایید.
در قسمت بالای صفحه روی گزینه Apply for Hayya کلیک کنید.
اصلاعات شخصی و شماره بلیط های خریداری شده را وارد کنید.
هیا کارت بلافاصله بعد از تایید از طریق برنامه Hayya یا اپلیکیشن Hayya روی موبایل در دسترس خواهد بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits