دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم سال 1400 چه روزی است ؟
23
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حضرت ام البنین، وفات حضرت ام‌البنین ، تاریخ وفات حضرت ام‌البنین ، روز وفات حضرت ام‌البنین ، مراسم و سوگواری وفات حضرت ام‌البنین در سال 1400 .

وفات حضرت ام‌البنین سال 1400

تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم شمسی 1400 مصادف است با :

یکشنبه روز ۲۶ ماه دی سال ۱۴۰۰

وفات حضرت ام‌البنین سال 1400

تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم قمری 1443

تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم قمری 1443 مصادف است با :

روز ۱۳ ماه جمادی الثانی سال ۱۴۴۳

وفات حضرت ام‌البنین سال 1400

تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم میلادی 2022

تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم 2022 مصادف است با :

روز ۱۶ ماه ژانویه سال ۲۰۲۲

تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین به قمری | تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین به شمسی | تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین در تقویم 98 | تاریخ وفات حضرت ام‌البنین| تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین (س) در تقویم میلادی 2020

تاریخ دقیق وفات حضرت ام‌البنین از دیدگاه اسلام

نامش فاطمه و کنیه‏اش امُّ البنین (مادر پسران) است. پدرش حِزام، و مادرش ثمامه یا لیلاست. همسرش علی‌‏بن ابی‏‌طالب (ع) و فرزندانش عباس (ع) ، عبداللّه‏، جعفر و عثمان هستند که هر چهار نفر در سرزمین کربلا و در رکاب امام حسین (ع) به شهادت رسیدند. آرام‏گاه وی در مدینه منوّره و قبرستان بقیع است.

زندگی سراسر مهر و عاطفه و مبارزه ام‏‌البنین (ع) ، رو به پایان بود. او به عنوان همسر شهید، رسالت خویش را به خوبی به پایان رسانید و فرزندانی تربیت کرد که فداییِ ولایت و امامت بودند.

حضرت ام البنین (ع) بعد از زینب کبری (ع) دار فانی را وداع گفت، ولی تاریخ‏ نگاران سال ارتحال او را متفاوت نگاشته‏ اند، به طوری که عده‏ ای آن را سال ۷۰ ق بیان کرده ‏اند و عده دیگری تاریخ وفات حضرت ام البنین (ع) آن مادر فداکار را، سیزدهم جمادی الثانی سال ۶۴ ق دانسته ‏اند که نظر دوم از شهرت بیشتری برخوردار است.

۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۵ مصادف با سیزدهم جمادی ‏الثانی، یادآور روزی غم‏ انگیز بود؛ روزی که در آن مادری فداکار و بانویی با عظمت از تبار دلاوران، به سوی معبود پر کشید.

ام البنین، مادر پسرانِ حضرت علی (ع) ، بعد از عمری تلاش، شکیبایی و استقامت با اهدای چهار فرزند رشید به پیش‏گاه مولایش، حسین بن علی (ع) ، با دلی پر از محبت و عشق، راهی دیار دوست شد و در بقیع، آرام‏گاهِ خوبان، در جوار دیگر فرزند زهرا (ع) برای همیشه رحل اقامت افکند.

وفات حضرت ام‌البنین سال 1400

تاریخ ولادت حضرت ام‌البنین (ع)

در مورد تاریخ دقیق ولادت حضرت ام‏‌البنین مسئله وجود دارد و آن این است که تاریخ‏نگاران سال ولادت او را ثبت نکرده ‏اند، ولی یاد آور شده ‏اند که تولد پسر بزرگ ایشان، حضرت ابوالفضل (ع) ، در سال ۲۶ ق اتفاق افتاده است.

برخی از تاریخ‏‌ نگاران زمان ولادت ایشان را در حدود پنج سال پس از هجرت تخمین می‏‌زنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (23 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits