دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معنی اصطلاح (پ . ن) چیست ؟
38
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پ ن چیست ؟ اصطلاح پ . ن در اینستاگرام به چه معنی است و چه کاربردی دارد ؟ برای رسیدن به سوالات خود در مورد اصطلاح پ.ن تا انتها با ما همراه باشید .

اصطلاح پ ن یعنی چه ؟

پی‌نوشت (پ. ن) نوشته‌ای است که پس از پیکرهٔ اصلی یک نامه یا نوشتار به آن افزوده می‌گردد. پی‌نوشت می‌تواند یک جمله، یا پاراگراف یا متنی مستقل باشد.

در دستور زبان فارسی، پی‌نوشت در نامه‌های رسمی و ادارای، در ذیل امضا می‌آید و معمولاً با عبارت پ. ن: و بیشتر با اندازهٔ قلم کوچکتر نشان داده می‌شود.

تفاوت پی‌نوشت با پانویس

تفاوت پی‌نوشت با پانویس در آن است که پانویس، توضیحی برای آنچه است که در متن ذکر گردیده است. اما پی‌نوشت، نوشتاری اضافی است که لزومی به گنجانده شدن در متن اصلی را نداشته‌است

اصطلاح پ ن در کپشن اینستاگرام زیاد هم غیر معمول نیست و معمولا این اصطلاح و یا همان مخفف در دیگر جاها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینستا اصطلاحات بسیار غیرمعمول‌تری نیز هستند که کاربران این شبکه اجتماعی مورد استفاده قرار می‌دهند .

پ . ن به چه معنی است ؟

در واقع پ ن مخفف کلمه پی نوشت است که نحوه صحیح نوشتن آن نیز به صورت پ.ن می‌باشد. شما می‌توانید این اصطلاح را در نامه‌ها و یا حتی برخی کتاب‌ها نیز مشاهده کنید که همانگونه که بیان شد مخفف کلمه پی نوشت است.

کاربرد و معنی پی نوشت چیست ؟

پی نوشت، نوشته‌ای است که پس از پیکره‌ی اصلی یک نامه یا نوشتار به آن اضافه می‌شود. این پی نوشت هم می‌تواند یک جمله کوتاه باشد و هم می‌تواند یک پاراگراف کامل.

پی نوشت را بیشتر در نامه‌های اداری و رسمی می‌توانید پیدا کنید و در اینستاگرام نیز بیشتر صفحاتی که به صورت رسمی فعالیت می‌کنند از آن استفاده می‌کنند. شما کمتر شخصی که صفحه خصوصی دارد را می‌توانید پیدا کنید که از پ ن در پست‌های خود استفاده کرده باشد.

البته دانستن این نکته هم خالی از لطف نیست که پ ن در کپشن اینستاگرام با پانویس کاملا متفاوت است.

در اصل پانویس توضیحی است برای جمله و یا کلمه‌ای که در داخل متن به کار برده شده است ولی پی نوشت نوشتاری اضافی است که لزومی به گنجانده شدن در متن اصلی را نداشته‌ است.

پ ن مخفف چیست ؟

در زبان فارسی پ . ن مخفف پی نوشت میباشد و در زبان انگلیسی نیز مخفف خاصی برای پی نوشت وجود دارد. در این زبان از P.S که در زبان انگلیسی مخفف شده کلمه (Postscript) است استفاده می‌کنند. امکان اینکه در اینستاگرام این اصطلاح را نیز مشاهده کنید بسیار زیاد است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (38 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits