دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق آغاز و پایان دهه کرامت 1400 چه روزی است ؟
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تاریخ دهه کرامت 1400 / دهه کرامت 1400 چه روزی است / آغاز دهه کرامت 1400 چه روزی است ؟ دهه کرامت به چه روزی کفته میشود ؟

تاریخ دهه کرامت سال 1400

تاریخ دقیق دهه کرامت سال 1400 مصادف است با شنبه ، ۲۲ خرداد[ جَوزا ] ۱۴۰۰
۲۲ / ۳ / ۱۴۰۰

تاریخ دهه کرامت سال 1400

دهه کرامت ۱۴۰۰ همزمان با میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز و تا ولادت امام رضا علیه السلام ادامه دارد.

تاریخ دهه کرامت 1400 در تقویم قمری

تاریخ دقیق دهه کرامت سال 1400 در تقویم قمری مصادف است با السّبت ، ۱ ذی القعده ۱۴۴۲
۱ / ۱۱ / ۱۴۴۲

تاریخ دهه کرامت سال 1400

تاریخ دهه کرامت در سال 2021

تاریخ دقیق دهه کرامت سال 1400 در تقویم میلادی 1400 مصادف است با 2021 June 12 , Saturday
12 - 6 - 2021

تاریخ دهه کرامت سال 1400

تاریخ پایان دهه کرامت 1400

پایان دهه کرامت سال 1400 مصادف است با سه شنبه ، ۱ تیر برابر با ۱۱ ذی القعده ۱۴۴۲

دهه کرامت 1400

دهه کرامت سال ۱۴۰۰ چه روزی است؟

در سال ۱۴۰۰ دهه کرامت با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها در روز ۲۲ خرداد آغاز شده و در نخستین روز از تیر ماه سال ۱۴۰۰ که مصادف با ۱۱ ذی القعده روز میلاد امام رضا علیه السلام است، خاتمه میابد. گرچه محدودیت‌های کرونایی روی همه امور زندگی و خاصه مراسم و مجالس مذهبی تاثیرگذاشته اما ابراز شادی ایرانیان به مناسبت این ایام همچنان ادامه دارد و به نحو دیگری انجام می‌شود.

تاریخ آغاز دهه کرامت 1400

دهه کرامت چیست ؟

دهه کرامت همه ساله از روز اول ماه ذی القعده که مصادف است با سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها آغاز می‌شود. روز اول دهه کرامت به مناسبت همین ولادت به نام روز دختر نیز نامگذاری شده است و شور و شعف دختران ایرانی در این روز دوچندان است.

حضرت فاطمه معصومه(س) همانطور که عنوان شد در یکم ذی القعده و در سال ۱۷۳ هجری قمری در مدینه چشم به جهان گشود. پدر بزرگوارشان حضرت باب الحوائج موسی بن جعفر(ع) امام هفتم شیعیان و مادر پاکدامنش نجمه خاتون(س) از پرهیزگارترین بانوان عالم بود. این بانوی فضل و کرامت در معیارهای ارزشی اسلام پیشتاز بود و در علم، کمال، تقوا و قداست جایگاه ارزشمندی داشت. حضرت معصومه (س) در راه اثبات ولایت گام‌های بسیاری برداشت و با نقل روایت‌های بسیار درباره پیشوایی امام علی (ع) به اثبات ولایت ایشان و دیگر امامان معصوم(ع) پرداخت.

امام هشتم شیعیان در وصف مقام و منزلت این بانوی بزرگوار فرموده است: «فردی که حضرت معصومه(س) را در قم زیارت کند مانند آن است که مرا زیارت کرده است.»

تاریخ دهه کرامت 1400

ولادت امام رضا علیه السلام نقطه اوج دهه کرامت

آخرین روز از دهه کرامت مصادف با یازدهم ذی القعده یکی از بزرگترین اعیاد ایرانیان است. در سالروز ولادت خورشید تابناک خراسان بلکه کل ایران، حضرت شمس الشموس انیس انفوس سلطان اباالحسن علی بن موسی الرضا ایران اسلامی غرق در شادی و شعف است و بسیاری از افراد همه ساله خود را در چنین روزی به مشهد مقدس می‌رسانند تا از نزدیک میهمان جشن تولد آن امام همام باشند.

شادی مردم به یاد آن روزی است که در یازدهم ذیقعده سال ۱۴۸ هجری، مدینه حال و هوایی دیگر داشت و نه تنها در زمین بلکه از آسمان هم صدای تهنیت گفتن ملائک به گوش می‌‏رسید و شکوفا شدن غنچه دیگری از گلهای بوستان ولایت را که فضای عالم را معطر ساخته بود بشارت می‏داد. نام او «علی‏» و کنیه ‏اش «ابوالحسن‏» بود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits