دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جملات کوتاه رهبری در مورد رای دادن و انتخابات 1400
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
سخنان رهبری در مورد انتخابات / سخنان رهبری در مورد رای دادن 1400 / متن سخنرانی رهبر در مورد انتخابات / سخنان رهبری در مورد انتخابات شوراها .

سخنان رهبری در مورد انتخابات 1400

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات مهم شان در ابتدای سال ۱۴۰۰ به مساله مهم انتخابات اشاره کرده و فرمودند: انتخابات 1400 بسیار مهم است. مطلب اول اهمیت انتخابات است. انتخابات در کشور بسیار مهم است، هم از جنبه خارجی هم داخلی. از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور صورت می گیرد و افراد تازه نفسی و پرانگیزه وارد کار می شوند و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی صورت می گیرد و نفس تازه ای به دستگاه اجرایی داده می شود.

از جهت وجهه خارجی هم انتخابات و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است. همه باید بدانیم و اذعان کنیم که امکانات دفاعی و قدرت دیپلماسی به کشور اقتدار می دهد و شکی نیست اما بیش از همه اینها ملت و مردم یک کشور هستند که به کشور اقتدار می دهند. وقتی در دنیا احساس شود که این ملت هوشیار و بیدار و باانگیزه است هیبت و اقتداری در چشم همه پیدا می کند. بنابراین حضور مردم موجب اقتدار کشور می شود .

سخنان مقام معظم رهبری در مورد انتخابات

همچنان که شرکت در انتخابات یک وظیفه است، گزینش خوب و آگاهانه هم یک وظیفه است.

مسأله اول در انتخابات این است که همه در این آزمون عمومی ملت ایران شرکت کنند و نشان بدهند که ملت ایران زنده است و به سرنوشت کشورش علاقه دارد.

در تبلیغات انتخابات ارزش‌های نظام را ندیده نگیرید؛ همدیگر را تخریب نکنید و از دادن آمارهای سست بپرهیزید.

مردم همه در انتخابات شرکت کنند، پرشور شرکت کنند، آگاهانه شرکت کنند، فکر کنند، تحقیق کنند و آن کسی را که می‌خواهند انتخاب کنند.

حضور آگاهانه در انتخابات و انتخاب هوشمندانه از سوی آحاد مردم، مشارکت در سرنوشت کشور است.

فضای کشور را باید فضای علاقه‌مندی و شوق به این انتخابات کرد تا مردم بدانند می‌خواهند کار بزرگی انجام دهند.

انتخابات در کشور ما باید مسابقه‌ای برای خدمت باشد، نه مسابقه‌ای برای کسب قدرت. انتخابات اسلامی این‌گونه است.

امروز هر برگه رایی که به صندوق‌ها انداخته می‌شود، در حقیقت رأی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است و این برای کشور بسیار با ارزش و با اهمیت است.

در تبلیغات انتخابات مراقبت بشود که مخارج بیش از متعارف و زیادی و اسراف‌گونه انجام نگیرد.

نظام جمهوری اسلامی، نظام‌های انتصابی قدرت‌ها را نسخ کرد و انتخاب مردم را در مدیریت کشور دارای نقش کرد.

رهبر انقلاب فرمودند:
علاج دردهای مزمن کشور در پرشور انتخابات و حضور عمومی مردم و انتخاب اصلح و مناسب در انتخابات ریاست جمهوری است.

متن سخنرانی رهبر در مورد انتخابات 1400

رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات امروز خود به مسئله انتخابات ریاست جمهوری، لزوم مشارکت پرشور مردم، هجمه همیشگی دشمن علیه انتخابات و پرداختن به مسائل اصلی مردم توسط نامزدها اشاره کردند که در این گزارش ۱۰ نکته از آن را می‌خوانید.

تشکر از داوطلبانی که بعد از عدم احراز صلاحیت، از قانون تمکین کردند

ایشان ضمن تشکر از کسانی که صلاحیت آن‌ها احراز نشد و نجیبانه برخورد و مردم را دعوت به شرکت در انتخابات کردند، بیان داشتند: عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنی بی‌صلاحیتی آنان نیست بلکه به این معناست که شورای نگهبان با توجه به گزارش‌ها، امکانات و آشنایی‌های خود نتوانسته صلاحیت آن فرد را تشخیص دهد.

30 عکس جذاب و دیدنی رئیسی برای انتخابات 1400

معترضین به شورای نگهبان اهداف مختلفی دارند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی اعتراض‌ها به شورای نگهبان خاطر نشان کردند: برخی اعتراض‌ها از سر دلسوزی و به‌دلیل نگرانی از مشارکت پایین مطرح می‌شوند، و برخی هم به‌دلیل آنکه نامزد مورد نظرشان احراز صلاحیت نشده، گله‌مند و ناراحت هستند که به آن‌ها ایرادی نمی‌شود داشت، اما برخی با اصل شورای نگهبان مخالفند و با مطالب خود در فضای مجازی و مطبوعات، می‌خواهند از این فرصت برای انتقام از شورای نگهبان استفاده کنند که خداوند از این افراد نخواهد گذشت.

مشارکت مردم ارتباطی با حضور یک فرد ندارد

رهبر معظم انقلاب درباره برخی نگرانی‌ها از احتمال مشارکت پایین مردم در انتخابات 28 خرداد، گفتند: من معتقدم میزان مشارکت مردم ارتباطی با این اسم یا آن اسم ندارد بلکه مردم به‌دنبال فردی هستند که دارای مدیریت و اراده قوی و کارآمدی بالا برای حل مشکلات کشور باشد.

حتماً بخوانید:
6 انشا درمورد انتخابات مناسب برای تمامی پایه ها

6 انشا درمورد انتخابات مناسب برای تمامی پایه ها

اگر به دنبال انشا درمورد انتخابات هستید، این مطلب را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

مشکلات اصلی مردم به‌گونه‌ای دیگر جلوه داده نشود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه نامزدها باید در مناظرات دیدگاه‌های خود را درباره فضای‌مجازی و سیاست خارجی اعلام کنند، تأکید کردند: این‌ها جزء مسائل مردم نیست. مسئله مردم «بیکاری جوانان، معیشت طبقات ضعیف و مافیای واردات» است که کمر تولید را می‌شکند.

تبیین راه دست‌یابی به سعادت کشور

ایشان با تأکید بر اینکه باید کسی مسئول قوه مجریه شود که مسائل و مشکلات اصلی مردم را بداند و بتواند آن‌ها را حل کند، گفتند: در چنین صورتی، کشور به معنی واقعی کلمه سعادتمند خواهد شد.

دشمنان 42 سال است که علیه انتخابات می‌کوشند

مقام معظم رهبری هم‌چنین بیان داشتند: در این 42 سال دستور کار تبلیغاتی دشمنان اینگونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهند کرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی‌شده بوده و در مورد فرد انتخاب شده به عنوان رئیس‌جمهور هم می‌گویند او اختیاری ندارد.

10 آهنگ به مناسبت پیروزی رئیسی در انتخابات 1400

انتخابات تبدیل به صحنه جنگ قدرت نشود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه بیانات خود نامزدها را از تبدیل کردن انتخابات به «صحنه جنگ قدرت و برخوردهای اهانت‌آمیز» مشابه آنچه در آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی معمول و مایه آبروریزی آن‌ها است، بر حذر داشتند و گفتند: در گذشته نیز هرگاه در مناظره‌ها و برنامه‌های انتخاباتی از این‌گونه روش‌های تخریبی، تهمت‌زنی و ترساندن مردم از رقیب استفاده شد، کشور ضرر کرد.

یادآوری آزمون تلخ سال 1388

ایشان هم‌چنین تأکید کردند: نباید انتخابات و جمهوریت را تا وقتی قبول داشت که به نفع ما باشد و اگر به نفع دیگری شد بگوییم آن را قبول نداریم که متأسفانه آزمون تلخی از این قضیه در سال 88 در تاریخ انتخابات باقی ماند.

شرکت در انتخابات حق مردم است

رهبر انقلاب اسلامی خطاب به عموم مردم بیان کردند: انتخابات در یک روز انجام می‌شود اما اثر آن تا چند سال باقی می‌ماند بنابراین با شرکت در انتخابات که متعلق به خود شما است، از خداوند برای رأی دادن به کسی که شایسته این مسئولیت است کمک بخواهید.

حتماً بخوانید:
25 عکس انتخابات 1400 برای پروفایل و اینستاگرام

25 عکس انتخابات 1400 برای پروفایل و اینستاگرام

اگر به دنبال عکس های انتخابات هستید، این مقاله را از دست ندهید و تا انتها با ما همراه باشید.

تشویق‌کنندگان به عدم مشارکت، دلسوز نیستند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه تأکید کردند: کسانی که مردم را از رفتن پای صندوق رأی منع و القاء بی‌فایده بودن انتخابات را می‌کنند، دروغ می‌گویند که دلسوز مردم هستند، بنابراین به حرف آن‌ها اعتنا نکنید.

کلیپ سخنان رهبری در مورد انتخابات


تک رای در انتخابات شورا چند رای حساب میشود ؟

30 متن بسیار زیبا حمایت از کاندیدا برای تبلیغات (ریاست جمهوری ...

رنگ درب صندوق‌ رای ریاست جمهوری چه رنگیست ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits