دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حداقل مبلغ خرید و فروش سهام در بورس چقدر است ؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در ادامه تلاش شده است تا پاسخ جامع و مناسبی را درمورد حداقل مبلغ خرید سهام آنلاین در بورس به شما ارائه دهیم تا با اطمینان‌خاطر به امر سرمایه‌گذاری مشغول شوید.

حداقل مبلغ خرید سهام آنلاین در بورس

همواره یکی از دغدغه‌های افراد در جامعه، کسب سود و افزایش سرمایه، بوده و هست. این‌که چگونه می‌توان مالک یک شرکت شد که در حال حاضر به فعالیت خودش به خوبی ادامه می‌دهد؟ همواره در اطراف ما آدم‌‌هایی حضور دارند که مالک یک شرکت بالغ می‌باشند و اگر شما به آن‌ها پیشنهاد مشارکت بدهید، مبلغی را به شما پیشنهاد خواهند کرد که به‌احتمال‌زیاد از توان مالی شما خارج است و در این برهه این سؤال به وجود می‌آید که با سرمایه اندکی که فعلا دارم چطور می‌توانم مالک یک شرکت بالغ شوم؟

اگر شما بخواهید شخصاً اقدام به تاسیس یک شرکت نمایید، پس از ثبت شرکت که هزینه جزیی‌ای دارد، برای اینکه بتوانید از کسب‌وکار خودتان را بهره‌برداری نمایید مجبور هستید تا هزینه سنگینی را پرداخت کرده تا بتوانید تجهیزات و ماشین‌آلات، ابزار و وسایل و غیره را خریداری نمایید. هرچه فعالیت مدنظر شما به سمت تولید متمایل باشد سرمایه سنگین‌تری هم باید صرف آن کنید. دراصل اگر شما سرمایه محدودی داشته باشید عملاً نمی‌توانید به بسیاری از حوزه‌های کسب و کار ورود پیدا کنید. برای نمونه جهت تاسیس یک شرکت پتروشیمی، چندین هزار میلیارد ریال سرمایه نیاز است و یا جهت تأسیس فروشگاه زنجیره‌ای به چندین میلیارد تومان سرمایه احتیاج دارید تا بتوانید موتور محرکه لازم جهت شروع و توسعه این فروشگاه فراهم آورید.

ثبت نام در بورس چگونه انجام می‌گیرد ؟

برای آنکه بتوانید مشغول سرمایه‌گذاری در بورس شوید، باید به یکی از شعب کارگزاری‌های مورد‌تائید سازمان بورس اوراق بهادار رجوع کنید و در آن‌جا ضمن انجام فرایند ثبت‌نام (به‌صورت حضوری یا غیرحضوری)، در سامانه سجام نیز ثبت‌نام کنید. بعد از گذشت دو روز کاری کد بورسی شما صادر خواهد شد و پس از آن می‌توانید برای معامله در بورس و خرید سهام اقدام نمایید.

حداغقل میبغ خرید در بورس

نحوه خرید و فروش سهام در بورس چگونه است ؟

تا پیش از سال ۱۳۸۴ معاملات بورس فقط به‌صورت حضوری و تلفنی انجام می‌گرفت اما در سال ۱۳۸۴ و پس از تصویب قانون بازار اوراق بهادار در مجلس به‌تدریج زمینه انجام معاملات اینترنتی در بازار بورس فراهم شد و امروزه معاملات به سه شکل آنلاین، اینترنتی و حضوری (تلفنی) انجام می‌پذیرد.

حداقل مبلغ فروش سهام

برای ثبت سفارش فروش در پنل کارگزاری باید حداقل ۵ میلیون ریال ثبت کنید که البته این کار تخلف معاملاتی است و امکان مسدود‌شدن کد معاملاتی شما وجود دارد. اما اگر ارزش ریالی کل سهام یک نماد خاص شما کم‌تر از ۵ میلیون ریال (۵۰۰ هزار تومان) است می‌توانید یک سفارش فروش در آن نماد به مبلغ کل دارایی خودتان ارسال کنید وگرنه مشمول تخلف معاملاتی خواهید شد.

بیشتر بخوانید :

نحوه خرید و فروش سهام در بورس بصورت انلاین یا حضوری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits