دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020
1
زمان مطالعه: 10 دقیقه
کارتون سیمپسون‌ ها پویانمایی آمریکایی ساخته مت گرینیگ با پیش بینی های متفاوت و هیجان انگیز .

پیش بینی های کارتون سیمپسون‌

سیمپسون‌ ها (به انگلیسی: The Simpsons) مجموعه تلویزیونی پویانمایی آمریکایی ساخته مت گرینیگ است که برای شبکه رسانه‌ای فاکس ساخته می‌شود. این مجموعه تلویزیونی در حال حاضر بسیار جنجال به پا کرده است، این سری نمایشی طنز از سبک زندگی خانواده سیمپسون‌ها است که از هومر، مارج، بارتو مگَی تشکیل شده.

این مجموعه فیلم در شهر ساختگی اِسپرینگ‌فیلد اجرا می‌شود که فرهنگ آمریکایی، ارتباطات تلویزیونی و دیگر رفتارهای انسانی را به تصویر می‌کشد. این خانواده در ابتدا توسط گروینیگ کمی پیش از شروع مجموعه پویانمایی کوتاه به کارگردانی جیمز ال. بروکس ساخته شد. او یک خانواده از هم گسیخته را ساخت و آن‌ها را بر اساس خانواده خودش نام‌گذاری کرد و خود را بارت می‌داند.

در ۱۹ آوریل ۱۹۸۷ این مجموعه بخشی از نمایش تریسی آلمن شد. پس از پخش سه فصل، مجموعه به یک نمایش نیم ساعتی پربیننده تبدیل شد که برای فاکس اهمیت داشت. نخستین مجموعه این شبکه (۱۹۸۹–۱۹۹۰) که در لیست ۳۰ مجموعه برتر در یک فصل قرار گرفت

۱- ماهی سه چشم (فصل دوم، اپیزود ۴)

در این اپیزود از کارتون سیمپسون ها که در سال ۱۹۹۰ منتشر شد، بارت یک ماهی سه چشم به نام Blinky در رودخانه کنار نیروگاه هسته ای صید می کند که بسیار خبرساز می شود. بیش از یک دهه بعد، یک ماهی سه چشم در یک مخزن آب در آرژانتین رویت می شود. در کمال ناباوری، این مخزن آب از آبی که از یک نیروگاه برق هسته ای می آمد تغذیه می شد.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۲- سانسور داوودِ میکل آنژ (فصل دوم، اپیزود ۶)

یکی از اپیزودهای فصل دوم کارتون سیمپسون ها در سال ۱۹۹۰ دارای عنوان Itchy and Scratchy and Marge بود که در آن اسپرینگفیلدی ها را نشان می داد که علیه به نمایش گذاشته شدن مجسمه داوودِ میکل آنژ در موزه محلی اعتراض می کردند و این اثر هنری را به خاطر برهنه بودنش، موهن می دانستند.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۳- نامه ای از گروه بیتلز (فصل دوم، اپیزود ۱۸)

در سال ۱۹۹۱، در اپیزود هجدهم فصل دوم کارتون سیمپسون ها، شخصیتی رینگو استار عضو گروه بیتلز را می بینیم که به نامه یکی از طرفداران که دهه ها قبل نوشته شده پاسخ می دهد. در سپتامبر ۲۰۱۳، دو طرفدار بیتلز از اسکس پاسخ نامه و پیام صوتی خود به گروه را که ۵۰ سال قبل برای گروه ارسال کرده بودند دریافت کردند.

این پیام صوتی به یک سالن نمایش در لندن که گروه بیتلز قرار بود در آن برنامه اجرا کند فرستاده شده بود اما سال ها بعد توسط یک تاریخ نگار در یک بازار خودرویی پیدا شد. در سال ۲۰۱۳، این دو در برنامه The One Show شبکه بی بی سی حضور یافته و نامه آن ها همراه با پاسخ مک کارتنی به نمایش درآمد.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۴- حمله ببری سیگفرید و روی (فصل پنجم، اپیزود ۱۰)

کارتون سیمپسون ها در اپیزودی از فصل پنجم در سال ۱۹۹۳ و با عنوان «$pringfield (Or, How I Learned to Stop Worrying and Love Legalised Gambling)» به هجو برنامه های سیگفرید و روی (گروه شعبده بازی مشهور مشهور آن زمان) پرداخت.

در این اپیزود، این شعبده بازان به شکلی بیرحمانه توسط یک ببر سفید آکوزش دیده در جریان نمایششان در یک کازینو مورد حمله قرار می گیرند. در سال ۲۰۱۳، روی هورن از همین گروه در جریان یک نمایشه زنده توسط یکی از ببرهای سفیدشان مورد حمله قرار گرفت. هورن از این حمله جان سالم بدر برد اما جراحات شدیدی را متحمل شد.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۵- رسوایی گوشت اسب (فصل پنجم، اپیزود ۱۹)

در اپیزود نوزدهم فصل پنجم کارتون سیمپسون ها در سال ۱۹۹۴، دوریس رستوران دار از اعضای مخلوط بدن اسب به منظور پختن نهار برای دانش آموزان مدرسه ابتدایی اسپرینگفیلد استفاده می کند.

۹ سال بعد، اداره امنیت غذایی ایرلند در بیش از یک سوم نمونه همبرگرهای گوشتی که از سوپرمارکت ها و رستوران ها گرفته بود دی ان ای اسب یافت، در حالی که این عدد در مورد گوشت خوک ۸۵ درصد بود.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۶- تصحیح خودکار (فصل ششم، اپیزود ۸)

در یکی از اپیزودهای فصل ششم کارتون سیمپسون ها که در سال ۱۹۹۴ منتشر شد، کیرنی و دولف که مدام در مدرسه دیگر دانش آموزان را اذیت می کردند یادداشتی در دستگاه نیوتن می نویسند با عنوان «کتک زدن مارتین». این یادداشت خیلی زود به «خوردن مارتین» تغییر پیدا می کند که می توان آن را به پیشگویی درماندگی ناشی از تصحیح خودکار پیام ها در گوشی های هوشمند دانست.

این اپیزود از کارتون سیمپسون ها در واقع دستگاه نیوتن کمپانی اپل که پیش از گوشی های آیفون توسط این شرکت ساخته شده بود و بدنبال انتشارش در همان سال ها محبوب شده بود را تمسخر می کرد، به ویژه به خاطر سیستم تشخیص دست خط بسیار ناکارآمدش. نیتین گاناترا، رییس سابق بخش مهندسی اپلکیشن های آی اُ اس کمپانی اپل گفته بود که این اپیزود انتقادی نقش مهمی در تصحیح کیبورد آیفون های بعدی داشت.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۷- ساعت های هوشمند (فصل ششم، اپیزود ۱۹)

انیمیشن سیمپسون ها ایده استفاده از ساعت به جای تلفن را در یکی از اپیزودهای فصل ششم خود که در سال ۱۹۹۵ منتشر شد و نزدیک به ۲۰ سال پیش از معرفی اولین ساعت هوشمند اپل، به تصویر کشید.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۸- ساخت برج The Shard (فصل ششم، اپیزود ۱۹)

در اپیزود «Lisa’s Wedding» از فصل ششم کارتون سیمپسون ها، پیش بینی های عجیب و غیرمنتظره زیادی از آینده وجود دارد. در جریان سفر لیزا به لندن، پشت برج موسوم به Tower Bridge یک آسمانخراش را می بینیم که شباهت بسیار عجیبی به برج The Shard داشته و درست در نقطه ای که بعدها این برج ساخته شد نیز قرار داده شده است. ساخت این برج در سال ۲۰۰۹ و ۱۴ سال پس از انتشار فصل ششم این کارتون آغاز شد.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۹- کتابداران رباتیک (فصل ششم، اپیزود ۱۹)

در همان اپیزود «Lisa’s Wedding» در فصل ششم سیمپسون ها می بینیم که کتابداران انسانی با ربات هایی جایگزین شده اند. بیش از ۲۰ سال بعد، دانشجویان رباتیک دانشگاه ابریستویث یک نمونه اولیه از ربات کتابدار را ساختند، در حالی که محققان سنگاپوری شروع به آزمایش ربات های کتابدار خود کردند.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۱۰- تلفن های آینده (فصل ششم، اپیزود ۱۹)

در یکی دیگر از سکانس های اپیزود نوزدهم فصل ششم کارتون سیمپسون ها لیزا در ملاقات با یک پیشگو به سال ۲۰۱۰ سفر می کند و در این میان از طریق بخش ویدیو چت تلفن همراه خود که به آن تلفن تصویری گفته می شود با مارژ صحبت می کند.

اگر چه بسیاری از فیلم های هالیوودی و سریال های تلویزیونی دیگر نیز ابداع این تکنولوژی در آینده را پیش بینی کرده بودند اما نکته جالب این است که در سال ۲۰۱۰ بود که استیو جابز از ویژگی جدید گوشی های هوشمند آیفون در زمینه تماس تصویری با عنوان فیس تایم رونمایی کرد.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۱۱- کشف معادله هیگز بوزون (فصل هشتم، اپیزود اول)

در اولین اپیزود از فصل هشتم کارتون سیمپسون ها با عنوان «The Wizard of Evergreen Terrace»، هومر سیمپسون به یک مخترع تبدیل شده و در مقابل یک معادله بسیار پیچیده در مقابل تخته سیاه دیده می شود.

به گفته سایمون سینگ، نویسنده کتاب «The Simpsons and their Mathematical Secrets»، این معادله یک پیشگویی باورنکردنی از جرم ذرات در معادله هیگز بوزون است.

این معادله در ابتدا توسط پروفسور پیتر هیگز و پنج فیزیکدان دیگر در سال ۱۹۶۴ مطرح شد اما تنها در سال ۲۰۱۳ بود که دانشمندان توانستند این معادله را در یک آزمایش ۱۳ میلیارد دلاری به اثبات برسانند.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۱۲- شیوع ایبولا (فصل نهم، اپیزود ۳)

برخی از افراد بر این باورند که کارتون سیمپسون ها شیوع ویروس ایبولا در سال ۲۰۱۴ را ۱۷ سال زودتر پیش بینی کرده است. در یکی از سکانس های اپیزود «Lisa’s Sax» در فصل نهم، مارژ به بارت که بیمار است توصیه می کند کتابی با عنوان «جرج کنجکاو و ویروس ایبولا»را بخواند. این ویروس در دهه ۱۹۹۰ شیوع خاصی نداشت اما چند سال بعد برای مدت ها در صدر اخبار جهان قرار گرفت.

ایبولا اولین بار در سال ۱۹۷۶ کشف شد و در حالی که شیوع اخیر آن مرگبارترین مورد بود اما درر سال ۱۹۹۵ باعث مرگ ۲۵۴ نفر در کنگو و ۲۲۴ نفر در اوگاندا در سال ۲۰۰۰ شد.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۱۳- خرید کمپانی فاکس قرن بیستم توسط دیزنی (فصل دهم، اپیزود ۵)

در اپیزود «When You Dish Upon a Star» فصل دهم کارتون سیمپسون ها که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد، ران هاوارد و برایان گریزر سناریویی می نویسند که هومر آن را اجرا می کند. این سناریو در کمپانی فاکس قرن بیستم تولید شده و تابلویی که بر سر در دفتر مرکزی این استودیو قرار دارد نشان می دهد که این استودیو بخشی از کمپانی والت دیزنی است.

در ۱۴ دسامبر ۲۰۱۷، دیزنی با رقم ۵۲٫۴ میلیارد دلار توانست استودیو فیلمسازی فاکس که فاکس قرن بیستم نیز جزئی از آن بود را با بسیاری از دارایی های تلویزیونی اش بخرد. بدین ترتیب کنترل بسیاری از تولیدات تلویزیونی و سینمایی آن زمان مانند «مردان ایکس»، «آواتار» و حتی خود کارتون سیمپسون ها نیز بدست این غول دنیای سرگرمی افتاد.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۱۴- تولید گیاه توماکو (فصل یازدهم، اپیزود ۵)

در سال ۱۹۹۹ و در فصل یازدهم سیمپسون ها، هومر از انرژی هسته ای برای تولید یک گونه گیاهی هیبریدی از گوجه فرنگی و تنباکو استفاده کرده که نام آن را توماکو می گذارد. این موضوع الهام بخش یکی از طرفداران سریال سیمپسون ها به نام راب باور برای تولید گیاه خاص خود شد.

در سال ۲۰۰۳، باور توانست از ریشه تنباکو و ساقه گوجه فرنگی گیاه جدید توماکو را بسازد. نویسندگان کارتون سیمپسون ها چنان از این ابداع حیرت زده شدند که باور و خانواده اش را به دفتر خود دعوت کرده و خودشان نیز مزه میوه توماکو را چشیدند.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۱۵- پیش بینی ریاست جمهوری دونالد ترامپ (فصل یازدهم، اپیزود ۱۷)

در اپیزود هفدهم فصل یازدهم کارتون سیمپسون ها با عنوان «Bart to the Future» در سال ۲۰۰۰ دیده می شود که لیزا در آینده به عنوان ریاست جمهور ایالات متحده انتخاب شده است. وی در دفتر کار خود خطاب به اعضای دولتش چنین می گوید : «همانطور که می دانید ما یک بودجه بسیار اندک را از رئیس جمهور ترامپ به ارث برده ایم» و در ادامه توسط میلهاوس ون هوتن که وزیر امور خارجه است از ورشکستگی کشورش مطلع می شود.

۶ سال بعد دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید ایالات متحده سوگند یاد کرد و اگر چه در سومین سال حضور او در کاخ سفید، کشورش هنوز ورشکسته نشده اما شیوع ویروس کرونا ضربه ای بی سابقه به اقتصاد این کشور وارد کرده است. همچنین در زمانی که سناریو این اپیزود از سیمپسون ها نوشته می شد، دونالد ترامپ در فکر حضور در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری بود.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

۱۶- نقص دستگاه های رأی گیری (فصل بیستم، اپیزود ۴)

در سال ۲۰۰۸، در یکی از اپیزودهای فصل بیستم کارتون سیمپسون ها هومر را می بینیم که سعی دارد در انتخابات عمومی ایالات متحده به باراک اوباما رأی دهید اما دستگاه رأی گیری معیوب رأی او را تغییر می دهد. ۴ سال بعد، پس از آنکه یک دستگاه رأی گیری در پنسیلوانیا بسیاری از آرای ماخوذه برای اوباما را به حساب رقیب جمهوری خواهش، میت رامنی، به ثبت می رساند، مقامات ناچار به برداشتن آن شدند.

پیش بینی های کارتون سیمپسون ها از ابتدا تا سال 2020

17. برنده جایزه نوبل (فصل بیست دوم، اپیزود اول)

بنگت هولمشتروم استاد دانشگاه ام آی تی در سال ۲۰۱۶ برنده جایزه نوبل اقتصاد شد، ۶ سال بعد از آنکه نام وی در میان شانس های دریافت جایزه نوبل اقتصاد در کارتون سیمپسون ها دیده می شد. نام این استاد برجسته در جریان شرط بندی مارتین، لیزا، دیتابیش و میلهاوس در مورد برندگان جایزه نوبل روی کارت شرط بندی دیده می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits