دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روز جهانی توجه به ‎لکنت زبان در تقویم سال 99 چه روزی است ؟
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یکم آبان ماه برابر با بیست و دوم اکتبر، از سال ۱۹۹۸ به عنوان روز جهانی توجه به لکنت زبان نامگذاری شده است.

روز جهانی توجه به ‎لکنت زبان

بیست و دوم اکتبر، از سال ۱۹۹۸ به عنوان روز جهانی توجه به لکنت زبان نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری، افزایش آگاهی عمومی نسبت به ناروانی گفتار است.

شعار امسال روز جهانی توجه به ‎لکنت زبان

شعار امسال روز جهانی توجه به ‎لکنت زبان : رشد از طریق حرف زدن

خوب است بدانیم ریشه اصلی لکنت زبان در ترس، استرس و اختلالات عصبی دوران کودکیست. در برابر افرادی که لکنت زبان دارند صبور باشیم!

تاریخ دقیق روز جهانی توجه به ‎لکنت زبان در سال 99

پنجشنبه 1 آبان 1399

22 October 2020

5 ربیع الاول 1442

بیست و دوم اکتبر، از سال ۱۹۹۸ به عنوان روز جهانی توجه به لکنت زبان نامگذاری شده است. هدف از این نامگذاری، افزایش آگاهی عمومی نسبت به ناروانی گفتار است. میلیون ها نفر در سراسر دنیا از این اختلال گفتاری رنج می‌برند.

لکنت زبان عمدتاً و به طور کلی جز در موارد استثنایی در دوران خردسالی آغاز شده و یک پدیده خاص دوران کودکی است. لکنت زبان در میان پسران بیشتر از دختران است. لکنت زبان همواره معلول علت بدنی، عاطفی، اجتماعی و یا ترکیب این عوامل است.

امروزه از روشهای مختلفی برای اصلاح، درمان و بازپروری اختلالات گویایی و لکنت زبان استفاده می‌نمایند. روش دو جانبه یا مکمل - روش‌های روان درمانی روش‌های زبانی - تلفظی - روش دارو درمانیو رفتار درمانی و روش خود درمان گری برای درمان لکنت زبان استفاده می‌شود. ما باید یاد بگیریم که با افراد مبتلا به لکنت زبان با صبر در شنیدن و احترام رفتار کنیم.

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits