دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سقف کششی چیست و نصب آن چگونه انجام می شود ؟
1
زمان مطالعه: 8 دقیقه
سقف کششی یکی از مدرن‌ترین و به ‌روزترین المان‌های دکوراسیون داخلی است. این نوع سقف‌ها به دلیل کیفیت و مقاومت بالای خود در برابر ضربه، رطوبت، دما و حریق و همچنین تنوع خارق العاده در طرح و رنگ، بسیار محبوب هستند.

شاید اغراق نباشد اگر بگوییم عمده محبوبیت سقف کششی به دلیل همین تنوع بالای آن در طرح و نقش است. سقف کششی را می‌توان را با توجه به سلیقه و هماهنگ با محیط داخلی فضای مورد نظر شما انتخاب نمود و هیچ محدودیتی در این زمینه برای انتخاب نخواهید داشت. در ادامه شما را به طور کامل با ساز و کار و نحوه نصب و اجرای سقف کششی آشنا خواهیم کرد.

سقف کششی چیست؟

شاید اصطلاح سقف کشسان برای شما کمی عجیب باشد، اما باید بدانید که درست مانند معنای لغوی این نوع سقف‌ها، متریال بکار رفته در آن‌ها در برابر حرارت از خود خاصیت کشسانی نشان خواهد داد و به همین دلیل است که به آنها سقف کششی گفته می‌شود و بدون شک همین خاصیت انعطاف پذیری، یکی از انواع مزیت و مزایای سقف کششی به شمار می‌رود.

متریال اصلی سقف‌های کشسان، نوعی پارچه ضخیم از جنس pvc است که علاوه بر مباحث زیبایی شناختی، مقاومت بالایی نیز در برابر ناسازگاری‌های محیطی مانند رطوبت، گرما، حریق و... دارد. این پوشش سقف کشسان، پس از نصب به وسیله گیره‌هایی به ریل‌هایی که در اطراف سازه نصب شده‌اند، متصل می‌شود و در جای خود کاملا ثابت نگهداری می‌ماند؛ همچنین از تغییر فرم آن جلوگیری به عمل خواهد آمد.

نصب سقف کششی چگونه است؟

فرقی ندارد که شما از این پوشش برای سقف تالاری بزرگ استفاده می‌کنید یا خواستار استفاده آن برای سقف اتاق خواب خود هستید؛ سقف‌های کشسان بدون محدودیت مساحت فضا، قابلیت نصب دارند و در هنگام نصب سقف کششی ، هر نوع تاسیساتی در پست آن پنهان خواهد شد. در ادامه به طور کامل نحوه نصب سقف کششی را بررسی خواهیم کرد:

  • قبل از اجرا باید فضایی که در قسمت پشت سقف کششی قرار میگیرد، کاملا تمیز شود.
  • قبل از نصب باید نورپردازی لازم انجام گیرد.
  • پروفیل‌های آلومنیومی در جای خود بر روی دیوار با فاصله حدود 20 سانتی متری از سقف نصب می‌شود.
  • با چسب آکواریم فاصله بین دیوار و پروفیل‌های نصب شده درزگیری خواهد شد.
  • سقف را با استفاده از گیره‌های مخصوص زیر فضایی که قرار است نصب کنیم قرار داده و با استفاده از جت هیتر شروع به گرما دهی به آن می‌کنیم
  • به دلیل خاصیت کشسان پارچه pvc آن سقف شروع به کش آمدن خواهد کرد و در این مرحله باید با استفاده از کاردک سقف را در پروفیل نصب شده جا گذاری نمود.
  • جاگذاری پوشش سقف به طور کامل در اطراف سقف انجام می‌گیرد و در آخر کل پوشش سقف با یک دستمال نمدار تمیز خواهد شد.

انواع سقف‌ کشسان

سقف کششی

سقف کششی در در کنار تنوع آن در طرح و تصویر، از نظر شکل نیز در مدل‌های مختلف ارائه می‌شود. در ادامه پرطرفدارترین انواع سقف کشسان را معرفی خواهیم کرد:

1- سقف کششی اپلای : این نوع از سقف کششی با دو پارچه در دو سطح کار خواهد شد. این روش یکی از زیباترین و یکی از خلاقانه‌ترین انواع سقف کششی اجرا شده برای افراد خوش ذوق و طرفدار سبک‌های مینیمالیستی است. این روش به دلیل تخصصی و جدید بودن، متد طراحی و اجرای آن معمولا توسط تیم‌های محدودی در ایران انجام می‌شود. یکی از تیم‌های اجرا کننده سقف‌های کشسان اپلای در ایران، گروه تخصصی نپواسکای می‌باشد.

2- سقف کششی ساتن : پارچه ساتن با نیمه شفاف برای سقف کششی، از پرطرفدارترین انواع این پوشش زیبای سقف است. در این نوع پوشش بدون هیچ محدودیتی قادرید طرح و عکس مورد نظر خود را با توجه به دکوراسیون منزل خود و با توجه به سلیقه خود، چاپ نمایید و به اجرا درآورید. در واقع پارچه‌های pvc ساتن از بهترین جنس پارچه برای چاپ نقش و تصویر می‌باشد.

3- سقف با آسمان پرستاره : سقفی رویایی و رازآلود می‌خواهید؟ بهترین گزینه برای شما سقف کششی آسمان شب است. این نوع سقف‌های کشسان، جلوه‌ای بسیار آرامشبخش و فوق العاده به محیط شما خواهد بخشید و بیشتر برای اتاق‌های خواب، سرویس‌های بهداشتی و استخرها در منازل به عنوان یک ایده‌ی منحصر بفرد، به کار می‌رود.

قابلیت نورپردازی با فیبر نوری و RGB به شکل یک ستاره‌ در پس زمینه تاریک سقف کشسان، دقیقا شما را به یاد یک کهکشان پرستاره و وضوح آسمان صاف شب‌های کویر خواهد انداخت. ایده اجرای این نوع از سقف‌های کهکشانی برای سالن‌های کنسرت و اجرای گروه‌های موسیقی نیز بسیار مناسب است تا حال و هوای رویایی و خاصی را به مخاطبان انتقال دهد.

4- سقف کششی لاکر : این نوع از سقف‌های کشسان به دلیل ظاهر براق خود نیز بسیار مورد توجه هستند. پارچه بکار رفته در این نوع از پوشش با انعکاس نور جلوه لوکسی را به محیط خواهد بخشید و به همین دلی به آن سقف آینه‌ای نیز گفته می‌شود. این نوع از سقف کششی به همراه یک نورپردازی خلاقانه با کریستال سواروسکی و فیبر نوری به یک مانند یک آسمان پرستاره خواهد درخشید.

سقف کششی چیست و نصب آن چگونه انجام می شود ؟

5- سقف کششی مات: این نوع از سقف کششی به دلیل عدم انعکاس نور فضای مورد نظر شما را بزرگتر نشان خواهد داد. سقف کششی مات ظاهری بسیار شیک خواهد داشت و برای محیط‌های اداری نیز بسیار مناسب هستند. بافت مات آن با یک نورپردازی حرفه‌ای می‌تواند در اتاق‌های کنفرانس و جلسات مورد استفاده قرار گیرد. این نوع سقف به دلیل عدم نیاز به عملیات نقاشی به سرعت نیز قابلیت اجرا دارند.

6- سقف کششی با پارچه ترنسپرنت: این نوع از پارچه بازتاب نور را با جلوه هرچه زیباتر به نمایش خواهد گذاشت. نقش نوردهی در این از سقف‌ها بسیار با اهمیت است و نیازمند یک تیم حرفه‌ای برای اجرای هرچه بهتر آن می‌باشد. سیستم نوردهی در این نوع از سقف‌های باید کاملا یکدست باشد تا ظاهری هرچه جذاب‌تر به سقف محیط مورد نظر شما ببخشد.

7- سقف کششی گلکسی: ظاهر آینه مانند ترکیب شده با اکلیل‌های طلایی و نقره یک اثر منحصر به فرد را ایجاد خواهد کرد. اگر می‌خواهید محیط خاص و شیک را برای فضای منزل و یا محیط کار خود ایجاد کنید سقف کششی گلکسی یا کهکشان انتخاب بسیار مناسبی است.

8- سقف کششی سه بعدی: این نوع از سقف کششی با استفاده از پارچه‌های ترنسپرنت اجرا خواهد شد. طرح مورد نظر به شکل سه بعدی بر روی این پارچه‌ها چاپ شده و سپس به دلیل قابلیت بازتاب نور در این پارچه‌ها با نورپردازی به تصویر روح بخشیده می‌شود به طوری که گویی نقش چاپ شده در بالای سر شما به یک تصویر واقعی عیت تبدیل شده است.

مزایا و مزیت سقف کششی

سقف کششی در دنیا حدود 25 سال است که اجرا می‌شود اما اجرای آن در ایران حدود 12 سال است رواج پیدا کرده است. البته به دلیل مزایای فراوان سقف‌های کشسان این روزها بسیار پرطرفدار شده‌اند. در ادامه ما به تعدادی از مزایا و مزیت سقف کششی و اجرای آن اشاره خواهیم کرد:

  • نصب سقف کششی به سرعت قابل اجرا است. زیر ساخت آن به سرعت قابل نصب است و اجرای سقف نیز طی 24 تا 72 ساعت با توجه به متراژ کار قابل انجام است.
  • با توجه به اینکه نصب سقف کششی تنها از طریق پروفیل‌های پیج شده در دیوار نصب شده است در صورت نیاز به جابجایی به سرعت این امکان قابل اجرا است.
  • پوششی برای خرابی و ظاهر نامناسب سقف
  • ضد حریق و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی
  • ضد رطوبت
  • آنتی باکتریال و ضد گرد و غبار

معرفی مجموعه‌ای برتر برای اجرای سقف‌های کشسان

برای مشاهده قیمت سقف کششی و تماس با مشاورین ما لطفا به نشانی (https://nepoosky.com ) مراجعه نمایید. همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

طراحی سایت دکوراسیون داخلی

داشتن یک وب سایت خوب چه کمکی برای کسب‌وکارمان می‌کند؟ شما میتوانید با طراحی یک وب سایت خوب در زمینه دکوراسیون داخلی به گسترش صنف خود در این زمینه بپردازید برای اینکار کافیست به نشانی Datacss.ir مراجعه کرده و با مشاوران ما در تماس باشید .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits