دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه فعال سازی اینترنت رایگان برنامه شاد
4
زمان مطالعه: 4 دقیقه
نحوه فعال سازی اینترنت رایگان برنامه شاد را و اینکه آیا صحت دارد را در اامه پیگیری کنید .

نحوه فعال سازی اینترنت رایگان برنامه شاد

با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید از 15 شهریور ماه و مجازی بودن آموزش ها ، امکاناتی مانند ارتباط زنده بین معلم و دانش آموز ، آزمون ساز و شاد تی وی در به روز رسانی برنامه شاد قرار گرفته است . این امکانات می تواند به بهبود تجربه کاربران این اپلیکیشن کمک شایانی نموده و امر آموزش مجازی را بهبود ببخشد .

بنابر اعلام وزارت آموزش و پرورش ، گزینه های مختلفی برای تعرفه اینترنت ویژه شاد بررسی شده که در نهایت با دستور رئیس جمهور ، اینترنت برنامه شاد کاملا رایگان خواهد بود .

هنم چنین قرار است سیم کارت های دانش آموزی با عنوان سیم کارت شاد توزیع شود که این موضوع نه تنها برای دانش آموزان بلکه برای دیگر کاربران برنامه شاد از جمله همه معلمان اعم از دولتی و غیردولتی مورد توجه قرار می ‌گیرد .

نحوه دریافت سیم کارت دانش آموزی شاد

بنابر اعلام وزیر آموزش و پرورش ، فرآیند تولید سیم‌ کارت ‌های دانش ‌آموزی آغاز شده و اپراتورهای همراه اول و ایرانسل مکلف شدند که سیم کارتی به نام سیم کارت شاد را برای استفاده ایمن در فضای مجازی ارائه دهند تا از این طریق دل نگرانی‌ های خانواده‌ ها هم کاسته شود .

سیم کارت ‌های دانش‌آموزی تنها به فضاهای مورد تایید آموزش و پرورش دسترسی خواهند داشت و این سیم کارت خاص استفاده کودکان و نوجوانان در فضای مجازی خواهد بود . قاعدتا این سیم کارت ‌ها آن دسته از مخاطراتی که شامل استفاده کنترل نشده از فضای مجازی است را نخواهند داشت .

در خصوص نحوه توزیع سیم ‌کارت دانش ‌آموزی پیش بینی می شود که مراکز اپراتورهای ایرانسل و همراه اول سیم کارت ‌ها را با عنوان سیم کارت شاد برای دانش آموزان توزیع خواهند کرد .

دانش‌آموزان می ‌توانند با نام و مشخصات خودشان سیم کارت را خریداری کنند . ظاهرا آن طور که اعلام شده ، وزارت ارتباطات محدودیت زیر 18 سال برای دریافت سیم کارت را برداشته‌ تا همه دانش آموزان از آن استفاده کنند .

هم چنین بر اساس گفته های وزیر آموزش و پرورش ، سیم کارت شاد همراه اول برای دانش آموزان رایگان خواهد بود اما مانند سایر سیم کارت ‌ها ویژگی‌‌های خاص خود را داشته و قابل شارژ توسط دانش آموزان است.

اما در مورد مهم هزینه‌های برنامه شاد

  • اول برای معلمان: در یک کار فشرده، تمام مدارس کشور به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان متصل شده‌اند. بنابراین در زمان حضور در مدرسه، استفاده از شبکه برای شما رایگان خواهد بود. البته ارائه بسته‌هایی شبیه آنچه در فروردین ماه تقدیم کردیم هم، در دستور کار است که اطلاع رسانی خواهیم کرد.
  • دوم برای والدین و دانش آموزان: به همه اپراتورها ابلاغ کردیم که استفاده از «شاد» برای همه شما رایگان خواهد بود اما ممکن است مدارس از سایر ابزارها برای آموزش مجازی بهره بگیرند، به زودی برای بسته‌ای ویژه دانش آموزان هم برای همه آنها تعریف و ارائه خواهیم کرد. علی الحساب شاد رایگان است.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: به عنوان یک دوست توصیه می‌کنم برای حفظ سلامت فرزندان در فضای مجازی حتماً خودتان نظارت داشته باشید و به برنامه‌های دولت کفایت نکنید.

وی افزود: وزارت ارتباطات در جریان معماری و مهندسی سامانه «شاد» نیست. تلاش زیادی از سوی توسعه دهندگان این سامانه برای بهبود خدمات صورت گرفته و خدمات بسیار خوبی روی آن لحاظ شده است. ما برای خدمت رسانی بهتر با تمام وجود در کنار همکارانمان در وزارت آموزش و پرورش هستیم و از امکانات خود برای مساعدت به آنها در انجام این امر مهم، بهره خواهیم گرفت.

جهرمی خاطرنشان کرد: اکنون در ذهن بسیاری، دوگانه سلامت تحصیل شکل گرفته و نگرانیهای جدی برای والدین به وجود آمده است. آینده ما در گرو نسل سالم و تحصیلکرده و تربیت یافته است.

من هم به عنوان یک پدر برای حضور فردای فرزندانم در مدرسه نگرانی دارم. باید همه با هم همکاری و مساعدت کنیم تا رعایت دستورالعمل‌ها دقیق باشید و البته از ظرفیت عظیم آموزش مجازی هم بهره برد.

وی گفت: به لطف الهی و با همدلی و البته مدیریت خوب جامعه فرهنگی کشور، این چالش هم به نحو خوبی مدیریت خواهد شد.

در حال حاضر نحوه فعال سازی تعرفه ویژه اینترنت برنامه شاد مشخص نیست اما به محض دریافت خبرهای بیشتر در این مقاله اطلاع رسانی خواهد شد .


این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.8 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits