دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چه روش‌هایی برای پرداخت قبض تلفن ثابت وجود دارد؟
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
در این مقاله، قصد داریم روش‌های استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت را معرفی کنیم. شما می‌توانید به دلخواه یکی از روش‌ها را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

درست است که با ظهور موبایل‌ها، استفاده از تلفن‌های ثابت کاهش یافته است؛ اما هنوز هم تلفن ثابت یکی از ابزارهای ضروری در خانه‌ها و به خصوص در ادارات است. در ادامه به راه‌های پرداخت و استعلام قبض تلفن ثابت می‌پردازیم.

روش‌های استعلام و پرداخت قبض تلفن ثابت

دستگاه‌های خودپرداز ( ATM)

بعد از وارد کردن کارت بانکی و زدن رمز عبور، در منوی نمایش داده شده گزینه «پرداخت قبوض» را انتخاب کرده و نوع قبض موردنظر خود را مشخص کنید. در مرحله بعد شناسه قبض و شناسه پرداخت خود را وارد کرده و قبض تلفن ثابت خود را پرداخت کنید.

در دستگاه‌های خودپردازی که مجهز به بارکد خوان هستند می‌توانید با انتخاب گزینه پرداخت از طریق بارکدخوان، بارکد مندرج در قبض خود را توسط دستگاه، اسکن کرده و اقدام به پرداخت قبض نمائید.

پرداخت از طریق تلفن گویا

یکی دیگر از راه‌های پرداخت قبوض تلفن ثابت، استفاده از تلفن‌های گویاست. مشترکین می‌توانند از طریق سامانه‌های ۱۸۱۸ و ۲۰۰۰ هزینه کارکرد تلفن را دریافت کرده و بدهی خود را از همان طریق پرداخت نمایند. تنها کافیست از طریق تلفن ثابت یا تلفن همراه خود، شماره‌های ذکر شده را شماره‌گیری نمائید.

در این روش، پس از راهنمایی تلفن گویا بایستی شماره تلفن و مشخصات کارت بانکی خود را وارد کرده و عملیات پرداخت را انجام دهید.

چه روش‌هایی برای پرداخت قبض تلفن ثابت وجود دارد؟

اپلیکیشن‌های پرداخت

روش دیگر پرداخت قبض تلفن، استفاده از اپلیکیشن‌های پرداخت است که برای گوشی‌های اندورید و ios ارائه شده و امکان کارهای اینترنتی غیرحضوری را برای کاربران خود فرآهم می‌کنند. در دسترس بودن، کاربری آسان و امنیت بالا از مزایای آنهاست.

یکی از این اپلیکیشن‌ها، همراه کارت است که با نصب آن می‌توانید به آسانی قبض تلفن خود را استعلام یا پرداخت کنید. برای دانلود این اپلیکیشن می‌توانید به وبسایت همراه کارت به آدرس https://hamrahcard.ir/ مراجعه کنید.

در این اپلیکیشن، علاوه بر قبض تلفن می‌توانید پرداخت قبض گاز تهران و سایر شهرستان‌های دیگر، قبض آب، برق و سایر تراکنش‌ها مانند کارت به کارت و پرداخت جریمه‌های راهنمایی و رانندگی را نیز انجام دهید.

همچنین، پرداخت قبض همراه اول و ایرانسل هم در همراه کارت امکان پذیر است و مشترکین سیم‌کارت‌های دائمی این دو اپراتور می‌توانند پرداخت قبض خود را بسیار آسان و سریع انجام دهند.

یکی دیگر از تراکنش‌هایی که در همراه کارت می‌توانید انجام دهید، دریافت مانده حساب خود در بانک‌های مختلف کشور است؛ برای مثال می‌توانید موجودی بانک تجارت، کشاورزی، آینده، ملی، ملت و … را دریافت کنید.

پرداخت در وبسایت شرکت مخابرات

برای پرداخت اینترنتی قبض می‌توانید وارد وبسایت شرکت مخابرات شده و قبض میان‌دوره یا پایان دوره موردنظر خود را انتخاب کرده و اقدام به استعلام و پرداخت آن کنید. در مرحله بعد با وارد کردن مشخصات خط تلفن، آن را از طریق درگاه‌های اینترنتی پرداخت کنید.

استعلام قبض تلفن از طریق سامانه پیامکی

به منظور دریافت خلاصه صورتحساب دوره، مشترکین می‌توانند شماره ۸ رقمی تلفن ثابت خود را بدون کد به شماره ۳۰۰۰۷۱۳ ارسال کرده و به این ترتیب خلاصه صورتحساب دوره‌ای تلفن ثابت خود را مشاهده نمایند. لازم به ذکر است که استفاده از این سرویس پیامکی رایگان است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits