دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خطای ۴۱۷ در برنامه شاد
50
زمان مطالعه: 4 دقیقه
با تعطیلی مدارس آموزش و پرورش از پیام رسان شاد برای آموزش دانش آموزان استفاده نمود ، اما در استفاده از برنامه شاد با خطاهایی از قبیل خطای 417 مواجه می شوند، چگونه خطای 417 در برنامه شاد را رفع کنیم ؟

خطای 417 در برنامه شاد

دلیل بروز خطای 417 در نرم افزار شاد چیست ؟

خطای 417 برنامه شاد شبیه به خطای 403 است. بنابراین اگر در زمان احراز هویت در سامانه شاد یا استفاده از اپلیکیشن شاد با کد 417 مواجه شدید باید وی پی ان یا فیلترشکن خودتان را خاموش کنید.

گاهی اوقات حتی وقتی فیلترشکن را خاموش می‌کنید باز هم ممکن است آی پی شما به اشتباه خارج از ایران تشخیص داده شود در این صورت با گوشی خود را ری‌استارت کنید.

خاموش و روشن کردن مودم هم البته اگر از اینترنت وایرلس استفاده می‌کنید کاری است که به رفع خطای 417 کمک می‌کند.

ارور 417 در اپلیکیشن شاد

خطای 417 در برنامه شاد بسیار شبیه به خطای 403 برنامه شاد می باشد ولی با این تفاوت که خطای ۴۱۷ فقط زمانی رخ می دهد که IP اینترنت شما برای ایران نباشد .

همانطوری که شرح شد نرم افزار شاد محیط ایمن برای دانش آموزان می باشد و وزارت آموزش و پرورش برای آنکه بتواند این محیط را فراهم کند فقط اجازه دسترسی با IP و اینترنت کشور به اپلیکیشن شاد را می دهد .

به همین دلیل در صورتی که زمان احراز هویت در سامانه شاد و یا استفاده از اپلیکیشن شاد با خطای 417 شاد روبرو شدید فیلتر شکن خود را خاموش نمایید .

برای اطمینان از اینکه با خاموش شدن فیلتر شکن آی پی گوشی شما عوض شده می توانید با نرم افزار های آی پی یاب ، چک کنید که آی پی گوشی شما به ایران تغییر داده شده است .

یکی از مواردی که دانش آموزان و حتی معلمین با راه اندازی سامانه شاد با آن مواجه شده اند خطاها و ارورهای سایت شاد در مرحله ی احراز هویت در برنامه شاد بوده است.

ارور دیگری که کاربران زیادی با آن مواجه شده اند ارور ۴۱۷ سامانه شاد هست که بیشتر توضیح خواهیم داد.

برای آگاهی از نصب دقیق برنامه شاد به لینک روبرو مراجعه نمایید : نحوه نصب و راه اندازی برنامه شاد برای کامپیوتر و لپ تاپ

خطای 417 در برنامه شاد

رفع خطای 417 در برنامه شاد

از آنجایی که دسترسی به سرور سایت شاد فقط از داخل ایران امکان پذیر است بنابراین در صورتی که از هرگونه VPN و فیلترشکن استفاده کنید، آی پی شما به کشوری خارجی تغییر کرده و در هنگامی که قصد دارید برای احراز هویت به سایت سامانه شاد متصل شوید با ارور 417 مواجه خواهید شد.

پس اولین کاری که باید انجام دهید این است که فیلترشکن یا VPN و هر عامل دیگری که باعث تغییر آی پی اینترنت شما می شود را خاموش کنید.

برخی مواقع حتی بعد از خاموش کردن فیلترشکن، تنظیمات پراکسی در APN یا مرورگر به درستی عمل نمی کند و ip شما به اشتباه تشخیص داده می شود پس اگر مشکل ادامه دار بود بعد از خاموش کردن فیلترشکن، گوشی خود را ریستارت کنید و همچنین اگر از اینترنت ADSL استفاده می کنید، یکبار مودم خود را نیز خاموش کنید و بعد از مدتی دوباره روشن کنید.

برای اینکه مطمئن شوید که ip ااتصال اینترنت شما متعلق به کشور ایران است می توانید این مسئله را با ابزارهای آنلاین موجود استعلام کنید.

در هر صورت پس از اطمینان از خاموش بودن فیلترشکن مجدداً نسبت به احراز هویت در برنامه شاد اقدام کنید.

برای رفع دیگر خطاهای برنامه شاد به لینک روبرو مراجعه نمایید : خطای برنامه شاد : رفع خطاهای ۴۰۱ ، ۴۰۲ ، ۴۰۳ و ۴۰۶ برنامه شاد

چند نکته مهم درباره خطاهای برنامه شاد

شلوغی سرور: ممکن است سامانه شلوغ باشد بنابراین در ساعات دیگر دوباره اقدام کنید.

اگر خطا پس از ورود به صفحه احراز هویت و در مراحل بعدی رخ می دهد به این موارد نیز توجه کنید:

  1. صفحه کلید: هنگام ورود اعداد، صفحه کلید گوشی یا سیستم شما باید انگلیسی باشد. اگر کیبورد گوشی روی فارسی تنظیم شده است آن را به انگلیسی تغییر دهید تا اعداد به صورت انگلیسی وارد شوند
  2. فیلد تقویم تولد: برای وارد کردن تاریخ تولد از کادر موجود، سال و ماه و روز را انتخاب کنید و به صورت دستی وارد نکنید.
  3. کد امنیتی: وارد کردن کد امنیتی حاصل جمع اعداد را فراموش نکنید.

بیشتر بخوانید :

فیلم آموزش مرحله به مرحله نصب برنامه شاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (50 رای)  

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

servis | ۳ سال پیش
اصلا نمیره تو احزار حویت که بخوای تاریخ تولد بنی
0
0
سحر | ۳ سال پیش
سلام....من اصلاvpNندارم..م
ثلا کنکوری هستیم
ما باید روزی۴ساعت بشینیم مطالب روباز کنیم کم بود این خطای۴۱۷هم شد یه بدبختیه
دیگههههه
0
0
Ⓢムɨ∂ | ۳ سال پیش
چرا احزار هویت درس نمیشه
0
0
امیرحسین سعادتمند | ۳ سال پیش
یک برنامه بلد نیستید بسازید یعنی این چه برنامه ای است از همون واتساپ نمیتونستید استفاده کنید باید از یک برنامه اشغال استفاده کنیم بند iOS دارم و نمیتونم احراز هویت کنم تا الان صد تا برنامه ایرانی روش نصب کردم
0
0

hits