دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز جهانی بهداشت در تقویم 1402
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
7 آوریل به عنوان روز جهانی بهداشت در کشورهای مختلف جهان گرامی داشته می شود . در ادامه تاریخ روز جهانی بهداشت در سال 1402 را مشاهده خواهید کرد.

روز جهانی بهداشت چه روزی است ؟

سازمان جهانی بهداشت هر سال موضوع متفاوتی را برای روز جهانی بهداشت در نظر می گیرد که در مدارس، سمینارها، کارگاه ها و انجمن های گفتگو برجسته می شود.

این روز همه چیز در مورد ایجاد آگاهی در مورد مسائل بهداشتی نیازمندان و افراد کم برخوردار در مناطق فقیر در سراسر جهان است و همچنین به ما یادآوری می کند که برای سلامتی خود سپاسگزار باشیم و بهتر از خود مراقبت کنیم.

در این مقاله شما را با تاریخ روز جهانی بهداشت در سال 1402 آشنا خواهیم کرد.

تاریخ شمسی روز جهانی بهداشت 1402

تاریخ شمسی روز جهانی بهداشت 1402، مصادف است با جمعه هجدهم فروردین ماه (1402/1/18).

تاریخ میلادی روز جهانی بهداشت 1402

تاریخ میلادی روز جهانی بهداشت 1402، مصادف است با 7 آوریل 2023.

تاریخ قمری روز جهانی بهداشت 1402

تاریخ قمری روز جهانی بهداشت 1402، مصادف است با 16 رمضان 1444.

روز جهانی بهداشت و سلامتی چه روزی است ؟

در سال 2006، روز جهانی بهداشت به بحران نیروی کار بهداشتی یا کمبود مزمن کارکنان بهداشتی در سراسر جهان به دلیل چندین دهه سرمایه‌گذاری ناکافی در آموزش، حقوق، محیط کار و مدیریت آنها اختصاص یافت.

این روز همچنین به منظور تجلیل از کارکنان بهداشتی – افرادی که مراقبت های بهداشتی را به کسانی که به آن نیاز دارند، ارائه می دهند، به عبارت دیگر کسانی که در قلب سیستم های بهداشتی هستند، برگزار شد. این روز همچنین نشان دهنده انتشار گزارش بهداشت جهانی WHO در سال 2006 بود که بر همین موضوع متمرکز بود.

این گزارش حاوی ارزیابی بحران کنونی در نیروی کار بهداشت جهانی است که کمبود تخمینی 4.3 میلیون پزشک، ماما، پرستار و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را در سراسر جهان نشان می دهد و همچنین مجموعه ای از اقدامات را برای کشورها و جامعه بین المللی پیشنهاد می کند تا با آن مقابله کنند.

روز جهانی بهداشت 1402

موضوعات گذشته برای روز جهانی بهداشت چه بود ؟

موضوعات مختلفی در روز جهانی بهداشت برجسته شده است، از بحث های مستقیم بیماری مانند دیابت و فلج اطفال گرفته تا موضوعات بزرگتر مانند ایمنی جاده ها و تأثیر تغییرات آب و هوایی بر سلامت ما. هیچ چیز برای دستیابی به سلامتی محدود نیست.

در سال 2006، روز جهانی بهداشت به بحران نیروی کار بهداشتی یا کمبود مزمن کارکنان بهداشتی در سراسر جهان به دلیل چندین دهه سرمایه‌گذاری ناکافی در آموزش، حقوق، محیط کار و مدیریت آنها اختصاص یافت. این روز همچنین برای تجلیل از کارکنان بهداشتی ، افرادی که مراقبت های بهداشتی را به کسانی که به آن نیاز دارند ارائه می دهند، به عبارت دیگر کسانی که در قلب سیستم های بهداشتی هستند، برگزار شد.

این روز همچنین نشان دهنده انتشار گزارش بهداشت جهانی WHO در سال 2006 بود که بر همین موضوع متمرکز بود. این گزارش حاوی ارزیابی بحران کنونی در نیروی کار جهانی بهداشت است که کمبود تخمینی 4.3 میلیون پزشک، ماما، پرستار و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی را در سراسر جهان نشان می دهد، و همچنین مجموعه ای از اقدامات را برای کشورها و جامعه بین المللی پیشنهاد می کند تا با آن مقابله کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits