دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی تمام سینماهای مشهد + آدرس و تلفن
12
زمان مطالعه: 7 دقیقه
احتمالا برای شما هم پیش آمده است که در یک تعطیلات به دنبال مکانی تفریحی باشید و بهترین پیشنهادی که همه موافق آن باشید، رفتن به سینما باشد. بدین جهت امروز لیست سینماهای مشهد را در اختیارتان قرار خواهیم داد .

بهترین سینماهای مشهد همراه با آدرس و تلفن

سینما یکی از تفریحات هیجان انگیزی است که اگر با دوستانتان همراه باشید، می تواند بهترین تجربه شما در سفر و خوش گذرانی باشد. در این مقاله قصد داریم تا بهترین سینما های مشهد را به همراه آدرس دقیق به شما معرفی کنیم.

بهترین سینمای مشهد

به نظر شما یک سینمای خوب چه ویژگی هایی دارد؟ پیش از آنکه بخواهیم بهترین سینماهای مشهد را معرفی کنیم، خالی از لطف نیست اگر ویژگی های یک سینما خوب را باهم مرور کنیم.

یک سینمای خوب دارای :

  • کیفیت بالای صدا و تصویر
  • صندلی های مناسب
  • قیمت مناسب بلیط سینما
  • تعدد بوفه و رستوران در سینما
  • داشتن تهیه مطبوع در سالن سینما
  • دارا بودن جای پارک مناسب
  • به روز بودن فیلم های روی پرده نمایش سینما

بهترین سینماهای مشهد

به عقیده بسیاری از مشهدی ها ارزان بودن قیمت بلیط سینما از ویژگی های خوب آن به شمار می رود. اما اگر ارزانی بلیط سینما به قیمت بی کیفیت بودن صدا و تصویر تمام شود تماشاگر هیچ لذتی از فیلمی که برای تماشایش به سینما پا گذاشته، نخواهد برد.

همچنین با حس خوبی هم از سالن سینما خارج نخواهد شد. پس از همین ابتدا گزینه ارزان بودن بلیط را کنار بگذارید و به جای آن از مناسب بودن قیمت در مقابل امکانات سالن سینما صحبت کنید.

مشهد از زمانی که به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام شناخته شد، دستخوش تحولات و تغییرات بسیاریی از نظر فرهنگی قرار گرفت و حتی فرهنگ بومی مشهد را تحت تاثیر خود قرار داد.

از جمله این تحولات می توان به رونق یافتن سینماهای مشهد و برگزای اکران های خصوصی و عمومی در سینماهای مشهد اشاره کرد. در ادامه به بررسی بهترین و محبوب ترین سینماهای مشهد می پردازیم.


سینما آفریقا مشهد

سینما آفریقای مشهد که در گذشته به نام (سینما فرنگ) نیز شهرت داشته، یکی از سینماهای قدیمی مشهد به شمار می رود.

این سینما که در ابتدا متعلق به ارگان دولتی کمیته امداد امام خمینی بوده به دستور مقام معظم رهبری به حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان واگذار شد و از آن زمان تا به امروز میزبان هنردوستان زیادی شده است.

از زمان ساخت و بهره برداری این سینما نزدیک به ۵۰ سال می گذرد. البته ساختمان این سالن سینمایی در سال ۱۳۹۴ بازسازی شد و سینما آفریقا را به یکی از لوکس ترین سینماهای مشهد تبدیل کرد. در حال حاضر ظرفیت این سینما برای مخاطبان ۵۶۶ نفر است.

آدرس و قیمت بلیط سینما آفریقا مشهد

یکی از دلایل محبوبیت سینما آفریقای مشهد موقیعیت جغرافیایی این سینما در شهر است که در خیابان شریعتی واقع شده و به لحاظ خوش مسیر بودنش موجب شده هیچ یک از سانس های این سینما خالی از مخاطب نباشد.

در حال حاضر بلیط های ابن سینما به مبلغ ۸۰۰۰ تومان به فروش می رود. البته اگر در روزهای سه شنبه قصد رفتن به سینما را داشته باشید بهای بلیط نبم بها محاسبه می شود.

  • آدرس دقیق سینما آفریقا مشهد : ضلع جنوب غربی میدان شریعتی ( میدان تقی آباد سابق) ،سینما آفریقا
  • شماره تماس سینما آفریقا مشهد : 05138597454

پردیس سینما هویزه، بهترین سینمای مشهد

سینما هویزه، یکی دیگر از سینماهای قدیمی مشهد به شمار می رود. قدمت این سینما به نسبت سینما آقریقا کمی بیشتر است.

اگر از قدیمی های مشهد درباره این سینما بپرسید قطعا با نام سینما دیاموند این مکان فرهنگی را به یاد خواهند آورد.

این سینمای ۲۲۰۰ نفره در سال ۱۳۴۷ توسط کامران کابلی ملک افتتاح شد و در آن زمان به عنوان بهترین سینمای خاورمیانه مشهور شد.

البته سینما هویزه در سال ۱۳۹۰ بازسازی و پس از راه اندازی مجدد لقب بزرگترین و مدرنترین سینمای کشور را از دیگر سینماهای کشور مجددا باز پس گرفت.

سینما هویزه در حال حاضر یکی از سینماهای شلوغ و پر هیاهو کشور به حساب می آید. این سینما در سال ۱۳۹۴ به عنوان سومین سینمای پرفروش ایران معرفی شد، چرا که همیشه جدیدترین فیلم های اکران شده در این سینما اجرا می شود و استقبال مخاطبان از سالن های مدرن این سینما همیشه بی نظیر است.

آدرس و قیمت بلیط سینما هویزه مشهد

بهای بلیط این سینما به نسبت سینما آفریقا کمی بیشتر است. اما با توجه به مواردی که سطرهای بالا اشاره کردیم قیمت بلیط برای این سینما منطقی است.

البته شما می توانید برای صرفه جویی در هزینه های خود روزهای سه شنبه به سینما بیایید و به جای پرداخت ۱۲۰۰۰ تومان، با پرداخت تنها ۶۰۰۰ تومان به تماشای فیلم مورد نظر خود بپردازید.

در حال حاضر بیشتر اکران های مردمی با حضور بازیگران و عوامل فیلم های اکران شده در سینما هویزه برگزار می شود. البته هر برنامه با اطلاع قبلی در صفحات اجتماعی به مردم اطلاع رسانی می شود.

  • آدرس سینما هویزه مشهد : مشهد ، خیابان دانشگاه، نبش چهار راه گلستان ،پردیس سینما هویزه
  • شماره تماس سینما هویزه مشهد : 05138437576

سینما سیمرغ مشهد

سینما سیمرغ، سینمایی که به عنوان نخستین پردیس سینمای ایران همیشه از آن نام برده می شود در سال ۱۳۷۷ در مشهد افتتاح شد این سینما شامل ۵ سالن نمایش و به مجموع گنجایش ۱۲۰۰ نفری است.

سینما سیمرغ به دلیل فاصله دوری که با دیگر سینماهای مشهد دارد به عنوان یکی سینماهای شلوغ مشهد شناخته شده است .

همچنین به دلیل وجود مراکز تفریحی و خرید در ساختمان این سینما همیشه حجم جمعیت در این سینما چشمگیر است.

آدرس و قیمت بلیط سینما سیمرغ مشهد

قیمت بلیط این سینما در روزهای عادی ۱۰۰۰۰ تومان است که شما می توانید با مراجعه در روز سه شنبه به این سینما از تخفیف ۵۰ درصدی سه شنبه ها بهره مند شوید.

  • آدرس سینما سیمرغ مشهد : شهرک غرب (قاسم آباد) ، ضلع شمالی میدان مادر ، پردیس سینما سیمرغ
  • شماره تماس سینما سیمرغ مشهد : -

سینما پیروزی مشهد

سینما پیروزی مشهد، یکی از جدیدترین و بهترین سینماهای مشهد محسوب می شود. این سینما در سال ۱۳۸۷ توسط بخش خصوصی افتتاح شد و درحال حاضر با وجود دو سالن سینمایی و ظرفیتی بالغ بر ۴۵۸ نفر یکی از سینماهای دنج و آرام مشهد به حساب می آید.

آدرس و قیمت بلیط سینما پیروزی مشهد

بهای بلیط این سینما ۸۰۰۰ تومان است که باز هم باتوجه به سه شنبه های تخفیف دار می توانید برای بهای بلیط مبلغ کمی بپردازید و از امکانات سینما بهره ببرید.

آدرس این سینما در نزدیکی بازار کفش حر عاملی مشهد قرار گرفته به این ترتیب که شما می توانید پس از خرید هیجان انگیز خود را به سینما دعوت کنید و یک فیلم هیجان انگیز تماشا کنید.

  • آدرس سینما پیروزی مشهد : بلوار پیروزی، بین میدان حر و چهارراه کوثر ،سینما پیروزی
  • شماره تماس سینما پیروزی مشهد : 05138832587

سینما قدس مشهد

سینما قدس یا همان سینما آریای قدیم، یا فاصله بسیار کمی از سینما هویزه مشهد قرار دارد این سینما دارای دو سالن نمایش است و ظرفیتی ۸۵۰ نفری دارد.

این سینما از امکانات و شرایط خوبی بهره مند نیست و با توجه به اینکه سینما هویزه در همسایگی اش قرار دارد زیاد مورد توجه مردم قرار نگرفته است. هر چند بسیاری به دلیل هزینه اندک بلیط همیشه این سینما را انتخاب می کنند.

بهای بلیط این سینما ۴۰۰۰ تومان می باشد که به نسبت یک سینمای درجه ۳ قیمت مناسبی دارد. هر کدام از سینماهای بالا که در سطح شهر مشهد پراکنده شده اند، دارای ویژگی های خاص خود می باشند که باعث شده در گروه مکان های تفریحی مشهد قرار بگیرند.

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (12 رای)  
توجه: چنانچه اطلاعات تماس موجود در (معرفی تمام سینماهای مشهد + آدرس و تلفن) ، صحیح نیست.
یا برای درخواست حذف و بروز رسانی، لطفا از طریق این فرم به ما اطلاع دهید.

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits