دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روز جهانی قهوه در سال ۹۸ چه روزی است ؟
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
قهوه، نام نوعی نوشیدنی رایج است که از دانه‌های بو داده شده گیاه قهوه به دست می‌آید. قهوه در زمان صفویه جای خود را در میان نوشیدنی‌های روزانه ایرانیها باز کرد. روز جهانی قهوه در سال ۹۸ مصادف است با سه شنبه 9 مهر ماه.

روز جهانی قهوه در سال ۹۸ چه روزی است ؟

روز جهانی قهوه در سال ۹۸ مصادف است با سه شنبه 9 مهر ماه.

separator line./تاریخ روز جهانی قهوه به میلادی چه روزی است ؟/روز جهانی قهوه/روز جهانی قهوه در سال ۹۸ چه روزی است ؟

تاریخ روز جهانی قهوه به میلادی چه روزی است ؟

تاریخ روز جهانی قهوه به میلادی مصادف است با 1 اکتبر 2019

separator line./تاریخ روز جهانی قهوه به میلادی چه روزی است ؟/روز جهانی قهوه/روز جهانی قهوه در سال ۹۸ چه روزی است ؟

روز جهانی قهوه

همه ساله در تاریخ 1 اکتبر ، جهان برای جشن گرفتن قهوه و شناخت میلیون ها انسان در سراسر جهان - از کشاورزان ، کباب کردن ، بریستا ، صاحبان کافی شاپ و موارد دیگر - که برای ساختن و نوشیدنی های نوشیدنی که همه دوست داریم ، تلاش می کنند.

قهوه یکی از کحبوب ترین نوشیدنی های دنیا است و تقریباً 3 میلیارد لیوان در روز مصرف می شود ، تعدادی که همچنان رو به افزایش است.

ترکیب متنوعی از جشن های جهانی که در روز بین المللی قهوه برگزار می شود ، واقعاً قهوه را به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی های جهان به نمایش می گذارد.

در حال حاضر ، علی رغم تقاضای فزاینده ، قهوه با یک مسئله چشمگیر روبرو است ، زیرا قیمت هایی که امروز تولید کنندگان دریافت می کنند بیش از 30 درصد پایین تر از میانگین ده سال گذشته است ، وضعیت معیشت کشاورزان قهوه و خانواده های آنها را تهدید می کند.

separator line./تاریخ روز جهانی قهوه به میلادی چه روزی است ؟/روز جهانی قهوه/روز جهانی قهوه در سال ۹۸ چه روزی است ؟

چه چیزی باعث بروز بحران قیمت کافه ها می شود ؟

به دلیل افزایش بازده محصولات زراعی و باعث دو سال پی در پی مازاد در بازار ، در حال حاضر بیش از حد جهانی قهوه وجود دارد. این میزان بیش از حد در حال کاهش قیمت بازار قهوه ای است که کشاورزان به آن پرداخت می کنند (به پایین ترین زمان 15 سال). در عین حال هزینه تولید افزایش یافته است (کار ، کود ، زمین و غیره) به این معنی که کشاورزان برای زنده ماندن کافی نمی کنند و در حالی که ممکن است فنجان قهوه ای که می نوشید ارزانتر نباشد ، مبلغی که کشاورزان برای خود پرداخت می کنند. عملکرد محصول فقط در حدود 1 سنت (دلار) در هر فنجان است.

در این روز بین المللی قهوه ، ما در گرفتاری میلیون ها کشاورز قهوه در سراسر جهان ، که شایسته دریافت دستمزد معیشتی هستند ، درخشان هستیم.

آینده قهوه در معرض خطر است. کشاورزان قهوه به اندازه کافی برای ادامه زندگی کافی نیستند و قیمت ها در همه حال پایین است. اگر اوضاع تغییر نکند ، کشاورزان دیگر قادر به تولید دانه های قهوه نخواهند بود ، فنجان قهوه خود را در معرض تهدید قرار دهید.

بیشتر بخوانید:

انواع قهوه : شناخت دانه قهوه و انواع آن

۱۰ تا از گرانترین قهوه های دنیا در سال ۲۰۱۸

۴ روش اصلی برای تهیه قهوه خوشمزه در منزل + عکس



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits