دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربرد کمربند زنانه چیست ؟

کمربند زنانه چیست و چه کاربردی دارد ؟

کاربرد کمربند زنانه چیست ؟
1
زمان مطالعه: 9 دقیقه
کمربند زنانه : کمربند علاوه بر نگهداری از لباس سرجای خود، می تواند تاثیر بسزایی در تغییر ظاهری شما داشته باشد. کمربندها به افراد کمک می کنند تا در مناطقی که هیچ پیچ و تابی در بدن وجود ندارد، بیشتر به چشم بیایند و آن ها را زیباتر و جذاب تر جلوه دهد.

کمربند زنانه

کمربند زنانه : شاید خیلی ها بگویند هدف اصلی استفاده از کمربند نگه داشتن دامن و یا شلوار است، در این صورت آن ها را دست کم گرفته اید.

کمربند، علاوه بر نگهداری از لباس سرجای خود، می تواند تاثیر بسزایی در تغییر ظاهری شما داشته باشد.

کمربندها به افراد کمک می کنند تا در مناطقی که هیچ پیچ و تابی در بدن وجود ندارد، بیشتر به چشم بیایند و آن ها را زیباتر و باهوش تر جلوه دهد.

در بسیاری از استایل های منحنی دخترانه، استفاده از کمربند، یکی از اجزای اصلی به شمار می رود.کمربندها به عنوان یک اکسسوری تاثیرگذار نقش مهمی در استایل زنانه دارند.

یک کمربند خوب که به درستی انتخاب و ترکیب شده باشد می‌تواند یک استایل ساده و معمولی را ارتقاء داده و به تیپی سطح بالا و جذاب تبدیل کند.

اما نقطه مقابل این وضعیت هم ممکن است یعنی اگر از کمربندتان به جا و به موقع استفاده نکنید می‌تواند باعث به هم ریخته شدن تیپ شما و بدتر شدن ان نسبت به زمانی شود که کمربندی نبسته‌اید.

در این مقاله به نقش کمربند در شیک پوشی و استایل زنانه می‌پردازیم و خواهیم دید که چگونه باید بهترین کمربند را انتخاب کنیم و با چه لباس‌هایی کمربند ببندیم و از چه روش‌هایی برای استایل آن استقاده کنیم.

انتخاب بهترین کمربند زنانه

چرا فقط استایل های منحنی؟

بسیاری از لباس های مجلسی و ماکسی با استفاده عاقلانه از کمربند، بسیار زیباتر به نظر می آیند.

بسیاری از خانم هایی که در انتخاب لباس های زنانه به مهارت و تخصص بالا دست یافته اند، به خوبی می دانند که چگونه به زیبایی و با ظرافت از کمربند استفاده کنند.

در واقع، اگر از آن دسته دخترهایی هستید که دوست دارند در هر موقعیتی زیبا و متفاوت به نظر آیند، داشتن یک مجموعه کمربند زیبا را به شما پیشنهاد می کنیم.

ویژگی های کمربند زنانه

  • کمربندتان را بر اساس استایل خود انتخاب کنید

استایل کمربند باید در راستای استایل لباس‌های شما باشد یعنی اگر لباس مجلسی پوشیده‌اید کمربندی هم با استایل مجلسی انتخاب کنید و یا اگر تیپ لباس‌های شما اسپورت است و مثلا کفش کتانی پوشیده‌اید کمربندی با سبک اسپورت انتخاب کنید تا اتحاد و یکدستی در تیپ شما مشهود باشد.

البته گاهی ترکیب کردن دو سبک می‌تواند نتایج خلاقانه و جذابی به همراه داشته باشد.

  • عرض کمربند زنانه را درست انتخاب کنید

کمربندهایی که قطر بیشتری دارند و پهن هستند بهترین انتخاب برای خانم‌هایی هستند که بالاتنه کشیده‌ای دارند.

با انتخاب چنین کمربندی بالاتنه کوتاه تر و پاها بلندتر به نظر خواهد رسید در نتیجه تعادل در اندام شما برقرار خواهد شد.

در مقابل خانم‌هایی که بالاتنه کوتاه تری دارند باید از کمربندی باریک استفاده کنند تا کمربند بدن را پوشش ندهد و تعادل اندام را برهم نزند.

  • به کمربند خود به چشم جواهرات نگاه کنید

اگر هرگز از جواهرات بزرگ و درشت و به اصطلاح آنتیک استفاده نمی‌کنید بنابراین هرگز نباید کمربندی با این استایل هم انتخاب کنید، این به معنای ست کردن کمربند با جواهرات نیست بلکه کمربندها در واقع بخشی از جواهرات شما هستند و باید با آن‌ها هماهنگی نسبی داشته باشند.

پس اگر اهل چیزهای ساده هستید کمربندتان را هم ساده و کلاسیک انتخاب کنید.

  • سایز کمربند زنانه را درست انتخاب کنید

اصولا کمربند باید روی باریک ترین قسمت کمر قرار بگیرد و آن را بپوشاند.

حال اگر طول آن از دور کمر کمتر باشد احساس فشار و روی اندام شما حس خواهد شد اما اگر از این مقدار بلندتر باشد در جای خود درست نخواهد ایستاد و شما همیشه باید دست به کمر باشید تا آن را در جای خود نگه دارید پس همیشه سایز کمربندتان را درست و متناسب با دور کمر انتخاب کنید.

انواع کمربند زنانه و کاربرد آنها

  • کمربند برای بلوزهای زنانه

هیچ وقت روی بلوز کمربند نبندید.

تونیک، کت بافتنی، تیشرت یا سوئیشرت و دیگر لباس‌هایی که نیاز به کمربند ندارند بستگی به سلیقه شما دارند اما اگر با آن‌ها کمربند ببندید این احتمال وجود دارد که مسن‌تر به نظر برسید و ظاهر شما آشفته و ناهماهنگ به نظر برسد.

بهتر است به جای این کار این لباس‌ها را داخل دامن یا شلوار قرار دهید و با این کار روی باریک بودن کمر خود تاکید کنید.

  • کمربند برای شلوارهای زنانه

شلوار زنانه چه پارچه‌ای و چه جین اگر درست فیت روی کمر شما می‌ایستد و حلقه مخصوص کمربند هم ندارد نیازی به بستن آن ندارید.

اما اگر شلوار شما مدل گشادی دارد و نیاز به نگه داشتن شدن در قسمت کمر دارد بهتر است کمربند ببندید تا هم کمر شما باریک تر دیده شود و هم در طول روز راحت باشید.

  • کمربند برای لباس های مجلسی زنانه

کمربندها می‌توانند باعث تعریف خط کمر در اندام شما شوند و در نتیجه اندام را ظریف‌تر و زیباتر کنند.

از این خاصیت می‌توان برای جذاب‌تر کردن لباس مجلسی هم استفاده کرد اما در نظر داشته باشید که این کار ممکن است باعث جمع شدن پارچه در قسمت کمر شود و فرم لباس را تا حدی تغییر دهد بنابراین باید جنس پارچه لباس و شکل آن را در نظر بگیرید.

  • کمربند برای دامن های زنانه

اگر دامن شما فاق بلند است بستن کمربند می‌تواند به زیباتر شدن آن کمک کند اما دقت کنید که میانه خط کمر دامن حتما روی خط طبیعی کمر شما بایستد چون در غیر این صورت ممکن است دامن در جای خود قرار نگیرد و کمربند بستن فایده‌ای نداشته باشد.

  • کمربند برای کت و مانتو و پالتو

اگر مانتو و پالتوی شما همراه خود کمربند دارد حتما از آن استفاده کنید و آن را حذف و با چیز دیگری جایگزین نکنید.

در برخی از مجلات مد این کار انجام می‌شود که نیاز به تخصص در ترکیب استایل و اکسسوری دارد و اگر بدون تجربه انجام شود نتیجه کار راضی کننده نخواهد بود.

ترفندهای استایل کمربند زنانه

  • کمربندی که روی کمر قرار می گیرد یا کمربندی که روی باسن می افتد

کمربندها روی هر قسمتی از بدن که قرار بگیرند باعث تاکید روی آن قسمت می‌شوند پس اگر می‌خواهید روی کمر خود تاکید کنید آن را روی کمر ببندید اما اگر می‌خواهید روی باسن تاکید کنید آن را طوری ببندید که شل باشد و روی باسن قرار بگیرد.

  • گره زدن انتهای کمربند زنانه

گره زدن کمربندها از روش‌هایی است که اخیرا باب شده است و برای این کار شما به کمربندی نیاز دارید که به اندازه کافی بلند باشد.

زاویه گره را طوری تنظیم کنید که باعث به هم ریختگی و نامنظم شدن ترکیب لباس‌های شما نشود در غیر این صورت گره نزدن کار عاقلانه‌تری است.

  • ست کردن کفش زنانه با کمربند

ست کردن رنگ و طرح کفش با کمربند هیچ اشکالی ندارد اما ضرورتی هم ندارد و شما نباید با این قانون قدیمی و منسوخ خودتان را محدود کنید.

ست کردن باعث مرتب شدن تیپ شما می‌شود اما حالتی محافظه کارانه هم به آن می‌دهد که چندان جالب نیست.

پس اگر قصد ساختن تیپی جذاب و تفریح کردن با اکسسوری‌ها دارید این دو را با هم هماهنگ نکنید.

  • محکم بستن کمربند زنانه و دخترانه

استفاده از کمربند می تواند به سادگی محکم بستن آن دور کمر باشد، اما باید مراقب عرض کمربند هم باشید.

استفاده از کمربندهای ضخیم و عریض برای کسانی که کمرهای تراشیده ای ندارند خیلی مناسب به نظر نمی رسد.

انتخاب یک کمربند باریک تر برای پوشش دور کمر شما و کمتر نشان دادن چربی های دور شکم می تواند طرز استفاده مناسبی باشد.

  • پوشیدن کمربند زنانه با لباس ساده

اگر لباس بسیار ساده ای دارید، استفاده از یک کمربند با سگکی زیبا می تواند ظاهر آن را از این رو به آن رو کند.

در واقع استفاده از کمربند شما را از دغدغه انتخاب لوازم جانبی دیگر خلاص خواهد کرد، زیرا به تنهایی می تواند یک تحول در استایل شما باشد.

  • شل بستن کمربند زنانه

گاهی اوقات، اگر کمربند را شل تر ببندیم، با نتیجه بهتری روبرو خواهیم شد. به خصوص در مواقعی که مدل لباس شما باعث به چشم نیامدن کمرتان می شود.

  • کمربند پالتو زنانه و دخترانه

بستن کمربند پالتو هم یکی از گزینه هاییست که ضمن اطمینان داد به گرم نگاه داشتن شما در هوای سرد، باعث زیبایی بیشتر استایل شما می شود، اما این که چگونه از آن استفاده کنید یکی از نکات بسیار مهم محسوب می شود.

اگر شکم داشته باشید، بالا و تنگ بستن کمربند، ظاهر خوبی را برای شما پدید نخواهد آورد.

پیش از آنکه کمربند را ببندید به خوبی فکر کنید، پایین بستن کمربند می تواند علاوه بر زیباتر نشان دادن بدن شما، جلوه لباستان را نیز دوچندان کند.

  • کمربندهای نگین دار

این نوع کمربند برای مراسم های رسمی شبانه و لباس های پفی بلند بسیار مناسب به نظر می رسد. در واقع، یک لباس تک رنگ پفی بعلاوه یک کمربند نگین دار، نوید از نتیجه ای خارق العاده می دهند. انتخاب بهترین طرح نگین برای کمربند بسیار مهم است.

  • کمربندهای متفاوت

در صورتی که قصد استفاده از لباس های رنگی و طرح دار شلوغ را دارید، استفاده از یک کمربند ساده اما متفاوت، بهترین گزینه به نظر می رسد.

کمربندهای ساده جلوه بسیار زیبایی به این نوع لباس ها خواهد داد.باید توجه داشته باشید که برای داشتن مجموعه ای زیبا از کمربند، می بایست به مدل کفش ها و ست شدنشان با هم، توجه بسیاری داشته باشید.

برای خرید کمربندهای مناسب، بودجه لازمه را در نظر داشته باشید.

نکته کلیدی برای داشتن بهترین مجموعه کمربند این است که بهترین ها را بخریم و در محافظت از آن ها بسیار کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید :

لیست قیمت انواع کمربند زنانه در بازار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits