دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۹ اپلیکیشن و وبسایت برتر برای یادگیری زبان انگلیسی
13
زمان مطالعه: 6 دقیقه
اپلیکیشن ها و وبسایت های یادگیری زبان انگلیسی : بسیاری از افراد وقت و هزینه لازم برای ثبت نام در کلاس های زبان را ندارند؛ در این مقاله از دلگرم با اپلیکیشن ها و سایت های برتر آموزش زبان خارجی آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

بهترین اپلیکیشن ها و وبسایت ها برای یادگیری زبان انگلیسی

با این همه زبان برای یادگیری، مشکل است بدانیم باید از کجا شروع کنیم!

با اینکه هیچ کس نمی داند دقیقا چند تا اما هزاران زبان در دنیا وجود دارد. بیشتر زبان ها به گروه های مختلفی تعلق دارند. هند و اروپایی ریشه بیشتر زبان هایی است که امروز به آنها حرف می زنیم مثل اسپانیایی، انگلیسی و روسی.

اگر اشتیاق زیادی به یادگیری یک زبان جدید دارید مقاله خوبی را انتخاب کرده اید. در این مطلب با چند تا از بهترین وبسایت ها و اپلیکیشین های یادگیری زبان که به شما در یادگیری یک زبان کمک می کند آشنا می شوید.

1. دولینگو (Duolingo)

دولینگو شاید معروف ترین اپلیکیشن یادگیری زبان است که با آن می توانید به صورت تفریحی زبان انگلیسی را یاد بگیرید. سازندگان این نرم افزار، روشی منحصر به فرد برای پولی کردن این اپلیکیشن به وسیله ترجمه ها پیدا کردند. اگرچه دولینگو تنها راه توصیه شده برای یادگیری زبان انگلیسی و دیگر زبان ها نیست اما می تواند برای شروع یادگیری کلمات پایه و عبارت های یک زبان راهی خوب باشد.

2.بوسو (Busuu)

اپلیکیشن بوسو ویژگی هایی مثل برنامه دولینگو دارد. هر دو آنها برنامه هایی برای موبایل هستند و از یک روش دیداری و به صورت تفریحی برای آموزش زبان انگلیسی استفاده می کنند. اگرچه دولینگو قطعا رواج و محبوبیت بیشتری دارد اما بوسو انتخابی جایگزین دیگری برای یادگیری زبان با اپلیکیشن است.

3. بابل (Babbel)

اپلیکیشن بابل هم در دسته مشابه دولینگو و بوسو قرار می گیرد اما تنوع بیشتری در زبان ها برای یادگیری دارد. به جای ارائه ارتباط زنده با افراد انگلیسی زبان یا هر زبان دیگری (افراد نیتیو)، بوسو از الگوریتم هایی برای آموزش پایه زبان به روشی سرگرم کننده استفاده می کند. در این اپلیکیشن آموزشی زبان انگلیسی شما می‌توانید به لغات مختلفی گوش دهید، آن‌ها را تکرار کنید و سپس از خودتان امتحان بگیرید تا بفهمید چه مطالبی را و چطور یاد گرفته‌اید.

4. ممرایز (Memrise)

برنامه ممرایز ابزاری قدرتمند برای کمک به یادآوری سریع تر هر چیزی به شما از جمله واژه های یک زبان جدید ساخته شده است. این نرم افزار آموزش زبان دسته بندی های مخصوص ساخته شده برای زبان های رایج مثل ماندارین (متداول ترین زبان در کشور چین)، فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی دارد.

این برنامه یادگیری زبان به شما این امکان را می دهد تا فوری درگیر یادگیری زبان شوید و به یاد آوردن کلمات را شروع کنید.

5. رزتا استون (Rosetta Stone)

اپلیکشن رزتا استون روشی دیگر برای یادگیری زبان انگلیسی است که استفاده از آن سابقه ای طولانی دارد. این برنامه آنلاین طراحی شده تا به شما در بهبود مهارت های شنیداری، خواندن و نوشتن انگلیسی کمک کند.

از آنجایی که اگر هیچ ارتباط واقعی با افراد انگلیسی زبان یا هر زبان دیگری نداشته باشید و بخواهید درباره یک فرهنگ خاص مثل آرژانتینی، فرانسوی، کلمبیایی یا.. یاد بگیرید بهبود مهارت های گفتاری کمی مشکل تر می شود رزتا استون با بهره گیری از افراد انگلیسی زبان امکان یادگیری بهتر را برای شما فراهم می کند.

6. یادگیری زبان انگلیسی با وبسایت BBC Languages

BBC Languages(از BBC) شامل دوره ها، ویدئوها، گرامر، تلفظ، تست هایی برای آن زبان و نکات کلیدی و واقعی است که می توانید آنها را در وبسایتشان پیدا کنید. زبان های آموزشی این مجموعه شامل زبان هایی مثل فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی و ... است.

7. وبسایت rype برای یادگیری زبان

اگر تا به حال با خودتان گفته اید "سرم شلوغ تر از آن است که بتوانم زبان یاد بگیریم" پس هنوز سایت rype را ندیده اید. Rype کلاس های خصوصی از زبان های انگلیسی، اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، چینی، ژاپنی و ... را 7 روز هفته و در هر 24 ساعت به کاربران خود ارائه می کند.

اگر بتوانید کلاس ها را در هر روز هفته و هر زمانی از روز رزرو کنید می توانید هر زمانی که بخواهید بدون تغییر عمده ای در سبک زندگی شلوغتان زبان هم یاد بگیرید.

8. وبسایت Open Culture

سایت Open Culture معدن طلایی برای یادگیری زبان است. تعداد زیادی از دوره ها، سایت های یادگیری زبان و دیگر ابزار برای یادگیری زبان های رایج و زبان های کمتر شناخته شده را می توانید در این سایت پیدا کنید و تمام این امکانات رایگان است.

با مفاهیم ارتباطی، سرگرم کننده در Open Culture می توانید زبان را به روشی جذاب تر از دیگر دوره های آموزشی یاد بگیرید. در این سایت برای هر کسی که می خواهد زبان یاد بگیرد چیزی پیدا می شود. از درک مطلب، دوره های مدل کلاس درس تا پادکست های متمرکز بر فرهنگ یک زبان مشخص، شعر و داستان های کوتاه و بهترین ویژگی آن این است که برای خواندن چیزی که می خواهید دقیقا بخوانید آزادی کامل دارید.

9. وبسایت Verbling

گاهی اوقات بسته به اینکه کجا ساکن باشید پیدا کردن افراد انگلیسی زبان برای مکالمه و صحبت کردن می تواند خیلی مشکل باشد.

دو راه برای حل این مشکل وجود دارد. اولین راه حل این است که برای یک دوره یادگیری زبان انگلیسی ثبت نام کنید و با معلم و دیگر زبان آموزان هم سطح خود مکالمه داشته باشید که در این صورت نمی توانید خیلی با معلم خود مکالمه شخصی داشته باشید. شاید هم برای کلاس رفتن وقت و هزینه لازم را نداشته باشید.

راه حل دوم؟ سایت verbaling راه حلی ارزان تر و مفیدتر برای شما است که می توانید با لذت زبان انگلیسی را یاد بگیرید. شما در این سایت با استخدام یک معلم خصوصی به وسیله رابط کاربری آسان Verbling و ارتباط با آنها در پلتفرمی به نام verballing video"" صحبت می کنید.

این پلتفرم مخصوصا برای به اشتراک گذاری فایل، یادداشت برداری، اسکرین شات، گفتگو و تماس آسان طراحی شده است. به نحوی شبیه به یک کلاس زبان مجازی است. هزاران معلم خصوصی در این سایت هست و شما می توانید به آسانی با فیلتر کردن زبان، قیمت، مدارک تحصیلی و دیگر معیارها پروفایل آنها را مرور کنید.

به غیر از کلاس های درس، verbaling قسمت هایی برای بحث و تبادل نظر و سوال هم دارد که یادگیری زبان را اجتماعی تر می کند.

نکته دیگری که باید یادآور شد این است که یادگیری زبان به وسیله ارتباط مستقیم با افراد انگلیسی زبان و دیگر زبان ها به شما فرصت بهتری برای بهبود سریع تر مهارت های مکالمه ای نسبت به کسانی می دهد که از روش های ارتباطی استفاده نمی کنند.

separator line

ترجمه شده توسط فرحناز رنجبر در مجله دلگرم

بیشتر بخوانید:

بهترین سن یادگیری زبان دوم برای کودکان چه موقع است؟

چگونه زبان انگلیسی را fluent (سلیس و روان) ‌صحبت کنیم؟‌

انیمیشن بسیار ساده برای آموزش زبان انگلیسی برای مبتدی ها

تقویت حافظه! یادگیری زبان خارجی سبب بهبود کارکرد مغز می شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (13 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

نیتا | ۴ سال پیش
سلام خیییلی ممنون بابت سایت هایخوبتون سایت tlps اپلیکیشن های خوبی برای آموزش دارد .
0
0

hits