دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاربرد موتور سیکلت برقی چیست ؟
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
در دنیای امروزه برای جلوگیری از آلودگی هوا و آلودگی صوتی و جلوگیری از اتمام سوخت های فسیلی به دنیال استفاده از سوخت های ارزان قیمت و پاک هستند، به همین دلیل سعی بر این است تا به جای استفاده از موتورسیکلت های بنزینی از موتور سیکلت های برقی استفاده...

موتورسیکلت‌ برقی

موتور سیکلت‌ برقی : امروزه و با توجه به نگرانی­ های زیست محیطی ناشی از آلودگی­ های خودروهای بنزینی و گازوئیلی، کمپانی­ ها و موسسات تحقیقاتی گوناگونی به طراحی و توسعه وسایل نقلیه برقی روی آورده ­اند و بدون شک آینده حمل و نقل در قالب کاربرد این گونه وسایل خواهد بود.

با توجه به تکنولوژی نسبتاً پایین اکثر موتورسیکلت­های بنزینی موجود در بازار ایران، می­توان این وسایل نقلیه را در زمره نقش آفرینان اصلی در آلودگی شهرهای بزرگ دانست و جای تعجبی ندارد که بدانیم میزان آلودگی هر موتورسیکلت بنزینی 4 برابر بیشتر از اتومبیل است.

لذا توسعه استفاده از موتورسیکلت­های برقی و ایجاد فرهنگ استفاده از آنها در سطح جامعه، می­تواند سهم بسزایی در کاهش آلودگی­های زیست محیطی داشته باشد.

پروژه طراحی و ساخت موتورسیکلت برقی E-RUN در بهمن ماه سال 1393 در شرکت دانش بنیان بناشریف و به سفارش شرکت تولیدی صنعتی جهانرو آغاز گردید.

هدف از این پروژه ساخت موتورسیکلتی برقی، مبتنی بر نیازهای مشتریان ایرانی و همچنین قابل رقابت با محصولات خارجی بود.

این پروژه در بهمن ماه سال 1396 به پایان رسید و در حال حاضر اقدامات و آماده­سازی­های لازم جهت تولید انبوه این محصول در کارخانه جهانرو در حال انجام است.

ویژگی های موتورسیکلت برقی

ویژگی ها و مشخصاتی که باید در حین خرید موتور سیکلت برقی در نظر گرفت :

  1. نوع موتور
  2. توان موتور
  3. نوع باتری
  4. ظرفیت باتری
  5. ولتاژ باتری
  6. مدت زمان شارژ
  7. شارژر
  8. حداکثر سرعت
  9. حداکثر پیمایش
  10. شیبروی
  11. قابلیت حرکت رو به عقب

مزایای استفاده از موتورسیکلت برقی

  1. کاهش آلودگی هوا
  2. کاهش آلودگی صوتی
  3. بازدهی بالای موتورهای برقی و زیرساخت‌های ارزان‌تر
  4. بازگشت سرمایه‌گذاری از دید منافع اجتماعی
  5. ایمنی بیشتر موتورسیکلت‌های برقی

کاربرد موتور سیکلت های برقی

در ادامه خلاصه ای از کاربردها و دلایل خرید موتور برقی را برای شما عزیزان شرح میدهیم:

  1. امکان استفاده از موتورسیکلت برقی برای تمام اقشار جامعه وجود دارد.
  2. در موتورسیکلتهای برقی دارای سرعت 35 کیلومتر در ساعت که دارای پدال نیز می باشند نیاز به اخذ گواهینامه نیست بنابراین نوجوانان و بانوان و افرادی که بنا به هر دلیلی نمی توانند گواهینامه بگیرند، میتوانند از این محصول استفاده کنند.
  3. موتورسیکلت برقی طراحی شده برای نوجوانان دبیرستانی با سرعت کنترل شده و کاملا ایمن بوده و در اختیار متقاضیان این شرکت قرار دارد وبهترین جایگزین برای سرویسهای مدارس می تواند باشد.
  4. موتورسیکلت برقی مخصوص بانوان با رعایت شئونات اسلامی با صندلی مبله و سبد خرید طراحی شده که در اختیار بانوان میهن عزیزمان قرار دارد.
  5. به علت نداشتن آلودگی هوا و بی صدا بودن موتورسیکلت برقی از همه انواع این محصولات (دوچرخه و سه چرخه برقی) در سالن های بزرگ خط تولید کارخانجات و سوله های طولانی که نمی توان زیاد پیاده طول سالنها را طی کرد و دارای محیط سرپوشیده و بسته هستند به راحتی میتوان استفاده کرد و روزانه چندین مرتبه و با سرعت بالا بدون خستگی به خط تولید سر کشی کرد.
  6. در هر مکانی که شما به برق شهری دسترسی دارید میتوانید موتورسیکلت و دوچرخه برقی را شارژ کنید در بعضی مدلها جعبه باطری قابل انتقال بوده و در منزل و محل کار میتوانید آنرا شارژ کنید.
  7. در مناطقی که دارای شیب می باشد و دوچرخه سواران از رکاب زدن خسته می شوند دوچرخه و موتورسیکلت برقی بهترین جایگزین می باشد.
  8. استفاده از دوچرخه برقی و موتورسیکلت برقی با توان پایین نیازی به داشتن گواهینامه نیست و این بدین معنی است که شما از هزینه های خلافی و جریمه و عوارض سالیانه و کفی های موتور بر راهنمایی و رانندگی در امان هستید.
  9. موتورسیکلت برقی بعلت نداشتن انجین، گیربکس، کاربراتور، زنجیر چرخ و باک بنزین و بسیاری از لوازم دیگر که در موتورسیکلت بنزینی رایج است دارای هزینه نگهداری بسیار اندکی میباشد و شما کمتر با تعمیر کاران سر و کار خواهید داشت.
  10. به علت طراحی به روز ابعاد لاستیک (در سایزهای کوچکتر نسبت به موتور بنزینی) احتمال سر خوردن در سطوح لغزنده بسیار کاهش پیدا کرده است.
  11. به علت مشترک بودن قطعات بدنه موتورسیکلت برقی با بنزینی تامین قطعات آن بسیار آسان می باشد.
  12. هزینه برق مصرفی در برابر بنزین بسیار ارزان ترمی باشد و همچین الایندگی محیط زیست موتورسیکلت برقی در برابر بنزینی حدودا صفر می باشد.
  13. موتورسیکلت سه چرخ برقی دارای دنده عقب بوده که برای افراد با محدودیت حرکتی و سالمندان بسیار مفید بوده که میتواند تحول وتحرک بزرگی در سبک زندگی آنان داشته باشد.
  14. به علت بی نیازی از هندل و استارت شروع حرکت در موتورسیکلت و دوچرخه برقی بسیار راحت وآسان است.
  15. به علت سبک بودن موتورسیکلت برقی کنترل، جابجایی و سیستم تعلیق آن بسیار کارآمد می باشد.
  16. هاب موتور برقی که در واقع قوای محرکه آن می باشد به ندرت خراب شده و حداقل تا 5 سال بدون هیج ایرادی کار می کند و تنها قطعه مصرفی آن باطری با طول عمر 4 سال می باشد که تعویض کردن آن بسیار راحت می باشد.
  17. برای رستوران ها، پیکهای موتوری، ادارات پست و مشاغلی که نیاز به حمل اشیاء یا بار دارند انواع موتورسیکلت برقی مناسب با قدرت بالا و صندوق مخصوص حمل بار وجود دارد.
  18. موسسات و بنگاههای اقتصادی دوست دار محیط زیست می توانند از این محصولات بعنوان نماد والگوی صنعت سبز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:

لیست قیمت انواع موتور سیکلت در بازار



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits