دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نحوه انتخاب اسم مناسب | چطور بهترین اسم را برای فرزندم انتخاب کنم؟

انتخاب اسم : چطور بهترین اسم را برای فرزندم انتخاب کنم؟

نحوه انتخاب اسم مناسب | چطور بهترین اسم را برای فرزندم انتخاب کنم؟
3
زمان مطالعه: 6 دقیقه
چگونه نامی زیبا برای فرزندم انتخاب کنم؟ در نام گذاری فرزند باید به شرایط روز جامعه نگاه کنیم تا نام مورد انتخاب برای زندگی فردای فرزندمان نیز مناسب باشد. فراموش نکنیم که فرزند ما می خواهد تا ۱۲۰ سال دیگر با این نام زندگی کند.

چطور بهترین اسم را برای فرزند انتخاب کنیم؟

به زودی فرزند شما متولد می شود و به شما تبریک می گوییم. با به دنیا آمدن دختر یا پسر زندگی شما رنگ و بویی تازه خواهد گرفت. یکی از کارهایی که قبل از تولد فرزند خود باید انجام دهید انتخاب نام برای او می باشد.

انتخاب اسم شاید یکی از سخت ترین تصمیمات باشد، به این دلیل که تا پایان عمر با فرزند شما باقی می ماند و حتی می تواند زندگی اش را تحت تاثیر قرار دهد.

به همین دلیل در انتخاب نام باید وسواس زیادی به خرج دهید. اگر شما هم می خواهید یک نام خوب برای کودک خود انتخاب کنید، قبل از هر تصمیمی سولاتی را که در ادامه مطلب برای شما آورده ایم را باید پاسخ دهید.

آیا اسمی که انتخاب می کنید در کنار فامیل زیبا به نظر می رسد؟

بعضی از اسم ها به تنهایی خیلی زیبا هستند، ولی وقتی که در کنار نام خانوادگی قرار می گیرند، اصلا هماهنگی ندارند. مثلا اگر فامیلی فرزند شما علوی است پس بهتر است اسم علی را انتخاب نکنید. علاوه بر آن، اهنگ اسم و فامیلی فرزند شما در کنار هم باید زیبا و دلنشین باشد؛ پس هر اسمی که در نظر گرفته اید را با نام خانوادگی بیان کنید.

دیگران فرزند شما را با چه نامی صدا خواهند کرد؟

حتی اگر شما دوست نداشته باشید نام فرزند خود را مخفف یا کوتاه کنید، افرادی هستند که این کار را خواهند کرد؛ پس به مخفف نامی که انتخاب کرده اید هم دقت کنید. مثلا خیلی ها سوفیا را سوفی می خوانند یا خشایار را خشی صدا می زنند، آیا شما از مخفف نامی که انتخاب نموده اید راضی هستید؟ اگر فکر می کنید که مخفف نام فرزند شما مسخره به نظر می آید پس بهتر است یک نام دیگر برای او انتخاب کنید.

آیا نام شخصیت خاصی را در نظر دارید؟

قبل از اینکه نام یک چهره مشهور یا شخصیت تاریخی را برای فرزند خود انتخاب کنید، به شهرت آنها هم نگاهی کنید. آیا نامی که انتخاب کرده اید مربوط به شخصیتی محبوب است یا منفور؟ اگر شخصیتی که انتخاب کرده اید، شخصیتی بدنام باشدف بدون شک حسی منفی را به اطرافیان منتقل می کنید.

مثلا اگر شما نام فرزند خود را چنگیر بگذارید، هر موقع که او را صدا می زنند به یاد چنگیز مغول می افتید. پس اگر نامی برای فرزند خود انتخاب می کنید مشابه اسم شخصیتی مشهور در واقعیت است، حتما به رزومه و میزان شهرت آن فرد هم نگاهی بیندازید.

اسمی که برگزیده اید به چه معنا است؟

یکی از موارد مهمی که باید در هنگام انتخاب نام فرزند در نظر بگیرید، معنی آن می باشد. وقتی که نام فرزندتان را به دیگران می گویید، نخستین سوالی که آنها از شما می پرسند این است : «چه معنی دارد؟» اگر معنی اسم فرزندتان زیبا باشد، مطمئنا بیشتر به دل خواهد نشست.

تلفظ نامی که انتخاب کرده اید ساده است؟

مطمئنا نه خود شما و نه در آینده، خود فرزندتان، هیچکدام دوست ندارید که دیگران در تلفظ نام فرزندتان به مشکل برخورند. زمانی که فردی به زیبایی نام شما را به زبان می‌آورد، شما بیشتر تحت تاثیر حرف‌های او قرار خواهید گرفت، غیر از این است؟ پس بهتر است نامی انتخاب کنید که به سادگی تلفظ شود، در غیر این صورت فرزندتان ترجیح می‌دهد که هیچ کجا نامش را به زبان نیاورد.

آیا نامی رایج است؟

برخی اسم‌ها بسیار رایج اند، به عنوان مثال در یک کلاس درس معمولا ۲ تا ۳ اسم سارا وجود دارد. آیا دوست دارید زمانی که نام سارا را در جمعی صدا می‌کنید، چند نفر به طور همزمان به سمت تان برگردند؟ اگر پاسخ شما منفی ست، بهتر است که به دنبال اسمی خاص‌تر باشید.

آیا در بلند مدت نام مناسبی خواهد بود؟

برخی از نام‌ها هیچگاه قدیمی نمی‌شوند، اما همه نام‌ها اینگونه نیستند. نامی که برای کودکان متولد شده ۲۰ سال پیش مناسب بوده، ممکن است برای کودکان امروزی مناسب نباشد؛ بنابراین در نام گذاری فرزند باید به شرایط روز جامعه نگاه کنیم تا نام مورد انتخاب برای زندگی فردای فرزندمان نیز مناسب باشد. فراموش نکنیم که فرزند ما می‌خواهد تا ۱۲۰ سال دیگر هم با این نام زندگی کند.
برخی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها با اسامی قدیمی مانوس‌تر بوده و ممکن است اصرار بر نامی داشته باشند که مناسب شرایط روز جامعه نباشد، بهتر است با رعایت احترام آن‌ها را متقاعد کرده و در انتخاب نام از مشورت جوان‌تر‌ها بیشتر بهره‌مند شویم.

تصمیم بلند مدت

  • به نظر می رسد برخی نامهای پراستفاده ی ملی و مذهبی هرگز قدیمی نشوند اما اکثر نامها چنین ویژگی ای ندارند. نامی که برای کودکان متولد شده ی ۲۰ سال پیش مناسب بوده است، ممکن است برای کودکان امروزی مناسب نباشد.
  • ممکن است بگویید شروین نام خیلی خوبی است اما چون همسایه مان سه ماه پیش این نام را برای پسرش انتخاب کرده از این نام می گذرم تا فکر نکنند تقلید کرده ایم؛ چنین تفکری صحیح نیست، مسائل کوتاه مدت و حاشیه ای را در تصمیم مهم نام گذاری در نظر نگیرید.

توجه به قابل پذیرش بودن اسم

برخی نام ها تکراری هستند و در مقابل برخی آنقدر استفاده نشده اند که وقتی نظر دیگران را در موردش می پرسیم در ابتدا قادر به تلفظ صحیح آن نیز نبوده و می خواهند یک بار دیگر نام را تکرار کنیم.

گاهی ما در مسیر پیدا کردن نام های خیلی خاص و غیرتکراری آنقدر زیاده روی می کنیم که حاصل تلاشمان دستیابی به نام هایی است که از دید دیگران عجیب و مسخره به نظر می رسند.

کاری نکنید که نام فرزند شما بیش از حد جلب توجه کند، طوری که وقتی به مدرسه رفته همکلاسی هایش نام او را مسخره کنند. در متمایز بودن نام می بایست حد اعتدال را رعایت کرد. از دیگر عیوب نام های ناشناخته آن است که گاهی نمی توان فهمید که نام دخترانه است یا پسرانه.

آیا دیدگاه دیگران در مورد اسمی که انتخاب می کنید برای شما مهم است؟

اگر تصور می کنید که نظر دیگران در مورد نامی که انتخاب کرده اید برای شما مهم است، باید به دنبال اسمی باشید که اطرافیان شما هم در مورد آن با شما اتفاق نظر داشته باشند. ولی اگر نقدهای منفی آنها برای شما هیچ اهمیتی ندارد، بهتر است هر اسمی که خودتان فکر می کنید برای فرزندتان مناسب است را انتخاب کنید.

همچنین بخوانید:

۲۹۵ اسم دخترانه فارسی جدید به همراه معنی

اسم دختر با پ : کاملترین مرجع اسم دخترانه که با حرف پ شروع میشوند

۲۷۵ اسم دختر که با حرف آ شروع میشوند

اسم پسر با آ : ۲۴۰ اسم زیبای پسرانه که با حرف آ شروع میشوند



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits