دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آجی کاراپیتا چیست؟
3
زمان مطالعه: 5 دقیقه
گرانترین فلفل دنیا آجی کاراپیتا : ﮔﺮﺍﻧﺘﺮﯾﻦ ﻓﻠﻔﻞ ﺟﻬﺎﻥ، ﺁﺟﯽ ﮐﺎﺭﺍﭘﯿﺘﺎ ﮐﻪ ﻗﯿﻤﺖ ﺁﻥ ﺗﺎ ﮐﯿﻠﻮﯾﯽ 90 ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﺗﻮﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﻣﯿﺮﺳﺪ ﺩﺭ ﺟﻨﮕﻞ ﻫﺎﯼ ﭘﺮﻭ ﮐﺸﺖ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺩﺭ ﺭﺳﺘﻮﺭﺍﻥ ﻫﺎﯼ 5 ﺳﺘﺎﺭﻩ ﺳﺮﻭ می شود.

آجی کاراپیتا چیست؟

این فلفلی که در قسمت زیر مشاهده می کنید گران ترین نوع فلفل می باشد. هرگز فلفل ها را از روی اندازه و مقدارشان قضاوت نکنید. فلفل ها می توانند بسیار کوچک و ریز باشند و در عین حال بسیار تند و گران.

و در جنگل های پرو کشت می شود. این نوع از فلفل ها به تازگی بسیار مشهور شده .دسترسی به آجی کاراپیتا بسیار سخت است و این مسئله دو دلیل دارد. یکی اینکه در جایی جز پرو همچین فلفلی دیده نمی شود.

The most expensive pepper

دومین دلیل هم به قیمت بسیار گران آن برمی گردد.همانطور که میدانید فلفل از خواص بسیاری برخوردار میباشد از جمله:فلفل تند و فلفل شیرین یا فلفل‌دلمه‌ای، محتوی فیبر و آب هستند. هر دو حاوی ویتامین C و مقادیر زیادی آنتی‌اکسیدان و ترکیبات کاروتنوئیدی هستند؛

این ترکیبات کاروتنوئیدی مواد محلول در چربی هستند که باعث ایجاد رنگ‌های مختلف از قرمز و نارنجی تیره تا سبز و بنفش و سیاه، می‌شود. البته طعم تند برخی فلفل‌ها به دلیل مواد قلیایی است که در آنها وجود دارد و طعمی تند و کمی تلخ را ایجاد می‌کند. البته فلفل تند،

گران ترین فلفل جهان

ویتامین C زیادی دارد و حتی می‌توان گفت غنی‌ترین منبع ویتامین C است اما از آنجا که در غذاهای ایرانی کمتر استفاده می‌شود، منبع غذایی مهمی برای تامین ویتامین C افراد محسوب نمی‌شود. در کل همه فلفل‌ها می‌توانند به بالا رفتن متابولیسم بدن کمک کنند اما فلفل تند می‌تواند انرژی غذا را تا حد زیادی بالا برده،

باعث گرمازایی در بدن شده و در نهایت منجر به کالری‌سوزی و کاهش وزن شود. با اینکه استفاده بیش از حد از فلفل تند عوارضی ندارد و افراد هندی یا ساکنان آسیای دور با وجود مصرف غذاهای بسیار تند که برای ما ایرانی‌ها غیرقابل تحمل است، دچار مشکل نمی‌شوند اما از آنجا که در فرهنگ غذایی ما، خوردن غذاهای تند چندان متداول نیست.

گران ترین فلفل جهان

خواص بی نظیر فلفل آجی کاراپیتا

  • ضد خونریزی

یکی از مهمترین خواص فلفل خاصیت ضدخونریزی آن است. در بعضی از نقاط دنیا در موارد اوژانسی برای بند آوردن خونریزی از آن استفاده می‌شود.

  • فلفل تند مفید برای قلب و عروق

ماده‌ای بسیار مفید برای قلب و عروق است. هرچند که ضدخونریزی است اما بطور شگفت‌انگیزی سبب بهبود جریان خون و فشار خون می‌شود. فعالیت قلب را افزایش می‌دهد و به آن قدرت و انرژی می‌بخشد.

توانایی کنترل درد

خاصیت شگفت‌آور دیگر فلفل، توانایی کنترل درد در بدن است. در واقع فلفل، گردش خون را بهبود می‌بخشد و در نتیجه مواد لازم برای بهبود را به هر نوع جراحت و زخم می‌رساند. به همین ترتیب اثر ضدالتهاب نیز دارد.

  • کمک به دستگاه هاضمه

به معده کمک می‌کند که فرایند هضم غذا را بهتر انجام دهد و میزان رفلکس اسید معده را کاهش می‌دهد.

  • موثر در کاهش وزن

آمار جدید انجمن قلب آمریکا نشان می‌دهد که نزدیک به ۱۵۰ میلیون بزرگسال و یک سوم کودکان در آمریکا اضافه وزن یا چاقی بیمارگونه دارند.

درحالی‌که رژیم غذایی ساده و تمرینات ورزشی معمولی برای تغییر این وضعیت مفید است، تحقیقات نشان داده است که استفاده از فلفل تند قرمز در رژیم غذایی نیز در کاهش وزن بسیار مفید و مؤثر است.

در بسیاری از مناطق فقیر دنیا، فلفل قرمز به وفور در آشپزی سنتی استفاده می‌شود، چون سبب تحرک بیشتر می‌شود. این وقتی بسیار ارزشمند است که غذای زیادی برای خوردن در دسترس نباشد.

همچنین برای کنترل اشتها به منظور کم کردن وزن بسیار مفید است، چون یکی از دلایل چاقی زیاد خوردن است.

فلفل گرمازاست، یعنی دمای بدن را کمی بالا می‌برد، و همین کافی است که مقدار زیادی کالری بسوزد. این حالت حتی هنگامی که در حال استراحت هستید نیز روی می‌دهد. این خبر خوبی برای افراد چاق علاقه‌مند به غذاهای تند است.

  • پیشگیری از سرطان

تحقیقات بیشماری نشان داده‌اند که کاپسیسین موجود در فلفل از رشد تومورهای سرطانی جلوگیری می‌کند و حتی سبب از بین رفتن سلول‌های بدخیم می‌شود. اثر این ماده در از بین بردن تومورهای پروستات و بیضه و سرطان‌های مرتبط با اختلال هورمونی مشاهده شده است.

چگونگی استفاده از فلفل

اغلب به شکل خام یا پخته خورده می‌شود. همچنین به شکل پودر به عنوان ادویه در غذا استفاده می‌شود. ممکن است مکمل تنتوری آن نیز در داروخانه‌ها یافت شود.

همچنین بخوانید:

دعای فلفل سیاه برای بازگشت معشوق

نگهداری از فلفل زینتی،چگونه از فلفل زینتی در خانه نگهداری کنیم؟

درمان میگرن با فلفل قرمز

علائم آلرژی و حساسیت به فلفل



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits