دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از کجا بفهمیم در تلگرام، اینستاگرام، واتساپ و ... بلاک شده ایم ؟
2
زمان مطالعه: 12 دقیقه
گاهی ممکن است دوست شما کاری کند که راه ارتباطی تان با او مسدود شود. در این مطلب توضیح داده ایم که از کجا می توانید بفهمید در واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و ایمو بلاک شده اید.

از کجا بفهمیم بلاک شدیم

در هر مسنجری خطر سو استفاده کردن وجود دارد، ممکن است کسی نخواهد با شما چت کند یا شما نخواهد با کس دیگری چت کنید و او را بلاک می کنید. اما گاهی در برخی از شبکه های مجازی نمیدانیم که نشانه های بلاک شدن چیست. در ادامه درباره این مطلب توضیح می دهیم.

separator line

از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شدیم ؟

برای اینکه بفهمید بلاک شدید یا نه میتونید از اتفاقاتی که تو تلگرام دوستتون میفته بفهمید. در اینجا ۳ اتفاق میوفته که شما میفهمید بلاک شدید یا نه:

  1. کسی که شمارو بلاک میکنه عکس پروفایلش حذف میشه.
  2. آخرین بازدیدش از تلگرام به last seen is a long time ago تغییر پیدا میکنه.
  3. هر چی پیام بهش میفرستید اون پیام ها خونده نمیشه. (اگه پیام خونده بشه باید ۲ تیک کنار هم قرار بگیره)

چطوری بفهمیم بلاک شدیم

برای اینکه بفهمید مخاطب شما دلیت اکانت کرده میتونید این 4 تا اتفاق رو مشاهده کنید :

  1. عکس پروفایل دوستتون حذف میشه.
  2. اسمش هر چی که باشه به Unknown تغییر پیدا میکنه.
  3. آخرین بازدیدش از تلگرام به last seen is a long time ago تغییر پیدا میکنه.
  4. هر چی پیام بهش میدید یک علامت ساعت کنار پیام ها میاد.

بلاک شدن در تلگرام

خوب حالا اگه به دوستتون پیام میدید ولی جواب شما رو نمیده، در صورتی که هنوز عکس پروفایلش حذف نشده و آخرین اتصالش به last seen is a long time ago تغییر پیدا نکرده یعنی چه اتفاقی افتاده ؟

  1. آخرین اتصال به تلگرامش رو نگاه کنید، شاید چند روز هست که کلا به تلگرام سر نزده.
  2. آخرین اتصالش به تلگرام همین امروز بوده ولی جواب شما رو نمیده: ممکن تعداد پیام هایی که از دوست های دیگش دریافت کرده زیاد بوده و پیام شما به زیر پیام های دیگه رفته، شما وقتی آنلاینه بهش پیام بدید تا پیام شما بالا بیاد.
  3. آنلاینه هر چی بهش پیام میدید جواب نمیده: اینجا دیگه ممکنه به هر دلیلی نخواد به شما جواب بده، شاید از دستتون دلخوره و یا…

توجه: امکان داره از تنظیمات، آخرین بازدیدش رو غیر فعال کرده باشه که در این زمان آخرین بازدید به last seen recently تغییر پیدا میکنه. (وقتی کسی این گزینه رو فعال میکنه، خودش هم نمیتونه آخرین بازدید تلگرام افراد دیگه رو مشاهده کنه)

چگونه از بلاک فردی که ما را مسدود کرده است خارج شویم؟

تلگرام دارای یک باگ (نقض نرم افزاری) کوچک است و آن باگ هم حذف اکانت تلگرام است. در صورتی که می خواهید از بلاک فرد یا افراد خارج شوید، فقط کافیست اکانت تلگرام خود را یکبار حذف و دوباره در تلگرام ثبت نام کنید. البته لازم به ذکر است که با انجام این کار تمامی مخاطبین تلگرام و پیام های شما، کانال ها و گروه های ساخته شده ی شما نیز حذف خواهند شد.

separator line

از کجا بفهمیم در واتساپ بلاک شده ایم ؟

آیا تا حالا با یکی از مخاطبان تان در واتساپ اوقات بدی داشته اید؟ آیا آن ها کاملا شما را نادیده می گیرند؟ شاید شما را بلاک (مسدود) کرده اند و شما فقط با فرستادن پیام هایی که حتی به مقصد نمی رسند وقت خود را تلف می کنید. با توجه به سیاست های حفظ حریم خصوصی کاربران در واتساپ، شما هیچ وقت در جریان این که کسی شما را مسدود کرده است قرار نخواهید گرفت. خودتان باید جست و جوهایی انجام دهید تا حقیقت را بفهمید (شاید حقیقتی تلخ).

در این پست ۵ نشان مبنی بر بلاک شدنتان خواهیم گفت. اگرچه دلایل دیگری هم می تواند برای پاسخ منفی به این علائم وجود داشته باشد، اما زمانی که در کنار هم قرارشان دهید تایید کننده بلاک شدن تان هستند. بیایید ببینیم بلاک شده اید یا خیر.

علامت 1: آخرین حضور

اگر متوجه شده باشید یک قسمت کوچک “آخرین حضور” در پایین اسم کاربران واتساپ وجود دارد که نشان می دهد آخرین بار کی در واتساپ آنلاین بوده است. این اطلاعات برای کاربر بلاک شده قابل مشاهده نیست و اگر شما نتوانستید این قسمت را در اسمی که به آن مشکوک هستید ببینید، احتمالا بلاک شده اید. اگرچه کاربر می تواند این اطلاعات را از هر کس دیگری هم که بخواهد مخفی کند، در نتیجه این امر به طور قطع تایید کننده بلاک بودن شما نمی باشد.

علامت 2: تصویر پروفایلش را بررسی کنید

اگر دیدید مدتی است که تصویر پروفایل کاربر مورد نظرتان به روز رسانی نشده (برای چند ماه) می تواند به این معنی باشد که شما بلاک شده اید. افراد بلاک شده نمی توانند تغییرات موجود در پروفایل را ببینند، در نتیجه اگر شما بلاک شده باشید نمی توانید هیچ تغییری را ببینید. البته اگر آن ها یکی از آن افراد تنبلی باشند که تمایلی به آپدیت پروفایل شان ندارند، در نتیجه این می تواند دلیل عدم تغییر پروفایل شان باشد.

علامت 3: با آن ها تماس بگیرید

همچنین شما می توانید به طور مستقیم (در واتساپ) با آن فرد تماس بگیرید و ببینید تماس برقرار می شود یا نه. کاربران تماس افراد بلاک شده را دریافت نمی کنند، و اگر شما هیچ جوابی دریافت نکردید، می تواند دلیلی بر بلاک بودن شما باشد. از طرفی دیگر ممکن است آن ها به اینترنت وصل نبوده و در نتیجه تماسی دریافت نکرده باشند.

علامت 4: تایید این که پیام تان را دریافت می کنند

کاربران، همانند تماس، هیچ پیام فوری را از کاربر بلاک شده دریافت نمی کنند. اگر شما بلاک شده باشید می توانید آن را با علامت “دابل – چکی” که در کنار پیام تان وجود دارد بفهمید. یک علامت چک بیانگر این است که پیام تان ارسال نشده، دو علامت چک به این معنی است که پیام تان ارسال شده و رنگ آبی آن علامت نشان می دهد که پیام خوانده شده است.

اگر آن ها شما را بلاک کرده باشند پیام تان هرگز به ایشان نمی رسد، و شما فقط یک علامت چک خاکستری در کنار پیام تان می بینید. دوباره، اگر آن ها به اینترنت دسترسی نداشته باشند، نمی توانند پیام تان را دریافت کنند، از این رو این علامت هم ۱۰۰ درصد تایید کننده بلاک بودن شما نمی باشد.

علامت 5: آن ها را به گروه دعوت کنید

اگر کسی شما را بلاک کرده باشد نمی توانید او را به هیچ گروهی دعوت کنید. نیازی نیست در گروهی که هستید آزمایش کنید، یک گروه جدید بسازید و فردی که مشکوک هستید شما را بلاک کرده دعوت کنید. اگر پیام خطا دریافت کردید که می گوید “نمی توان مخاطب را افزود”، ممکن است بلاک شده باشید.

بلاک شدن

تایید تمام علائم

اگر برای همه علامت های بالا با پاسخ منفی رو به رو شدید، به احتمال زیاد شما را بلاک کرده اند. اگر باز هم می خواهید ۱۰۰% مطمئن شوید، می توانید گوشی یکی از کاربران واتساپ را قرض بگیرید و شماره مشکوک تان را به آن اضافه کنید. سپس تمام علائم بالا را در دستگاه جدید بررسی کنید. اگر برای هر کدام از این علامت ها پاسخ مثبت دریافت کردید، در نتیجه متاسفانه شما بلاک شده اید. در غیر این صورت صبر کنید تا بزودی با شما تماس بگیرد.

نتیجه گیری

شما می توانید برای اطمینان از این که مسدود شده اید یا نه، از علائم بالا استفاده کنید. اگر شما را مسدود کردند، احتمالا دلیل خوبی برای این کار داشتند، چرا که کاربران برای تمسخر کاربر دیگر او را مسدود نمی کنند. از این رو بهتر است دیگر ادامه ندهید و فکرتان را آزاد کنید یا اگر انتقام راضی تان می کند شما هم او را بلاک کنید (اگرچه متوجه این امر نخواهند شد). با نظرهایتان ما را مطلع کنید که آیا این اطلاعات در فهم بلاک بودن تان کمک کننده بوده است یا خیر.

separator line

از کجا بفهمیم در اینستاگرام بلاک شده ایم ؟

اگر شک دارید که کسی شما را در اینستاگرام بلاک کرده، در مرحله اول سعی کنید اکانت او را در صفحه جست‌و‌جوی اینستاگرام، جست‌و‌جو کنید. اگر اطمینان دارید که نام اکانت او را درست وارد کردید ولی اسم او و اکانت او ظاهر نشد، احتمالا بلاک شده اید. اگر شخص خاصی را قبلا فالو می‌کردید ولی اکنون باید دوباره او را فالو کنید احتمالا جواب مثبت است و او شما را بلاک کرده است .

اگر وقتی وارد صفحه او در اینستاگرام می شوید ولی با انتخاب گزینه Follow هیچ اتفاق خاصی نمی‌افتد، یا اینکه وقتی Follow را انتخاب می‌کنید عبارت Following ظاهر می‌شود ولی وقتی چند دقیقه بعد به صفحه او دوباره سر میزنید باز هم گزینه Follow ظاهر می‌شود نه Following، شما متاسفانه بلاک شده‌اید .

در این مرحله اگر میخواهید اطمینان بیشتر برای بلاک شدن در اینستاگرام پیدا کنید می توانید با یک حساب کاربری جدید این کار را انجام دهید. پس مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا از حساب کاربری خود خارج شوید و یک حساب کاربری جدید بسازید، سپس هر دو راهکاری که در مرحله اول بیان کردیم را با این اکانت تست کنید.

بدین صورت که:

شما ابتدا شخص مورد نظر را جستجو کنید ، اگر توانستید آن شخص را پیدا کنید او را follow کنید اگر توانستید او را follow کنید و بصورت following در امد پس با احتمال ۹۹% می توانیم بگویم ان شخص شما را بلاک کرده است. (۱% هم برای احتمالاتی که خودمم نمی دونم ولی همینجوری در نظر گرفتم!!!)

از کجا بفهمیم بلاک شدیم

دادن هشدار به شخص بلاک کننده شما!

پس از اینکه با راهکارهای بالا مطمئن شدید شخص مورد نظر شما را بلاک کرده است، اگر فکر می کنید شخص بلاک کننده، شمارا بصورت ناخواسته و به اشتباه بلاک کرده و یا همچنین قصد دارید به آن شخص هشدار و تلنگر بدید که شما فهمیدید آن شخص شما را بلاک کرده میتونید برای او Mention ارسال کنید.

به این صورت Mention ارسال کنید:

زمانی که شما قصد دارید در اینستا یک عکس ارسال کنید زیر عکس با قرار دادن علامت @ پیش از نام کاربری شخص مورد نظر که شما را بلاک کرده است او را اصطلاحاً Mention کرده اید!

مثلا اگر نام کاربری شخص بلاک کننده شما milad-stonee است شما در زیر عکس ارسالی milad-stonee@ قرار بدید تا نظر او را به پست ارسالیتون جلب کنید. چون خود اینستا بصورت خودکار لیست کسانی که شخص را Mention میکنند برای او نمایش خواهد داد. پس اگر به اشتباه شما را بلاک کرده یا اینکه فهمید که شما فهمیدید بلاک شدید، احتمالا شما را آنبلاک خواهد کرد.

در این پست سعی کردیم اموزشی کامل از راهکارهای کاربردی برای فهمیدن اینکه چه کسی شما را بلاک کرده است بیان کنیم، اگر شما هم راهکاری سراغ دارید که ما بیان نکرده ایم یا اینکه نکته ای بوده که بیان نکردیم در قسمت دیدگاه های همین پست بیان کنید تا هم ما وهم سایر کاربران سایت استفاده کنند.

separator line

از کجا بفهمیم در توییتر بلاک شده ایم ؟

در توییتر اگر کسی شما را بلاک کرده باشد شما قادر به فالو کردن مجدد آن کاربر نیستید و توییتر این موضوع را به اطلاع شما خواهد رساند .

separator line

از کجا بفهمیم در فیسبوک بلاک شده ایم ؟

در فیس بوک اگر کسی شما را بلاک کرده باشد ، امکان دیدن پروفایل آن فرد را نخواهید داشت. با جستجو هم اسم آن فرد در لیست جستجوی شما ظاهر نخواهد شد.

  1. وارد فیسبوک خود شوید. در کادر جست‌و‌جو اسم شخص مورد نظر خود را وارد کنید. اگر اسم‌های دیگری ظاهر شدند ولی از آن فرد خبری نبود، احتمال بلاک شدن شما بالاست. ولی هنوز ۱۰۰ درصد نیست.
  2. اگر با شخص مورد نظر قبلا در فیسبوک گفت‌و‌گو یا به اصطلاح چت کرده‌اید، به سراغ چت‌های خود بروید و گفت‌و‌گو با آن شخص را پیدا کنید. اگر دیگر امکان جواب دادن به آن نباشد و قسمت مربوط به جواب دادن شما غیر‌فعال باشد می‌توان نتیجه گرفت بلاکتان کرده!
  3. از یکی از دوستان مشترک خودتان با آن شخص بخواهید که به صفحه فیسبوک او برود و چک کند که آیا او هنوز هم در فیسبوک صفحه خود را دارد یا خیر. چون ممکن است شخص مورد نظر شما را بلاک نکرده باشد بلکه به طور کل فیسبوک خود را پاک کرده باشد!
    اگر جواب مثبت بود و شخض مورد نظر شما هنوز هم در فیسبوک فعالیت داشت از دوست خود بخواهید آدرص صفحه آن شخص را برای شما بقرستد. مثلا آدرسی مثل: facebook.com/ali.king65
    حالا وارد فیسبوک خود شوید، آدرسی که از دوستتان گرفتید را بالای مرورگر وارد کنید. اگر صفحه شخص مورد نظر ظاهر نشد یعنی شما بلاک هستید.توجه کنید که این روش، از دو روش قبلی مطمئن‌تر است و جوابی که می‌گیرد با احتمال بسیار بالایی قابل اطمینان است.

separator line

از کجا بفهمیم در ایمو بلاک شده ایم ؟

اگر کسی شما را در ایمو (Imo) بلاک کرده باشد شما همچنان می توانید پروفایل او و تاریخچه مکالمات خود با او را مشاهده کنید اما نام او در لیست مخاطبین شما ظاهر نخواهد شد. همچنین اگر به او پیامی بفرستید فقط یک تیک آبی در کنار پیام ظاهر خواهد شد .

separator line

بیشتر بخوانید:

ترفندهای بلاک کردن شماره های مزاحم

۲۰ ترفند مخفی و کارآمد واتساپ که قطعا به آن ها نیاز دارید



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits