دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چند شنبه بازار | معرفی کامل روز بازارها و بازارهای موقت تهران
78
زمان مطالعه: 13 دقیقه
اگر می خواهید بدانید روز بازارها و یا چند شنبه بازارهای تهران در چه مکان هایی برگزار می شوند، ما در این مطلب تمامی روز بازارهای تهران را برای شما معرفی کرده ایم. با دلگرم همراه باشید.

معرفی چند شنبه بازارهای تهران

بازارهای هفتگی از سال 1393 در محله‌ها رونق گرفته است. این بازارها، هر روز در یک محله و خیابان برپا می‌شود و تفاوت عمده‌اش با سایر مراکز خرید، وجود غرفه‌های متعدد و پایین بودن قیمت‌ها نسبت به سایر مراکز خرید و از همه مهم‌تر رفت‌وآمد بیشتر اهالی در این بازارهاست.

درگزارش زیر تعدادی از بازارهای روز تهران را معرفی کرده‌ایم. شما با خواندن این گزارش می‌توانید از وضعیت بازارهای روز، راه‌های دسترسی، کیفیت، قیمت اجناس و... با خبر شوید و برای خرید اجناس تصمیم بهتری بگیرید.

شنبه بازار تهران

آدرس: بلوار اشرفی اصفهانی، انتهای خیابان طالقانی


شنبه‌ بازار با حدود 80 غرفه در زمینی بایر و بدون سقف برپا می‌شود. زمین بایر نزدیک بازار، محل پارک خودروهاست که ظرفیت حدود 200 خودرو را دارد. همچنین مسجد امام علی(ع) اطراف این بازار است. به علاوه معابر اطراف بازار جای مناسبی برای پارک خودرو به شمار می‌آید.

استفاده از وسیله حمل‌ونقل شخصی در این بازار به علت وجود فضای مناسب پارکینگ امکان‌پذیر است. برای رفتن به بازار می‌توانید با اتوبوس یا تاکسی از میدان پونک به سمت میدان اشرفی اصفهانی حرکت کنید و از مسیر میدان تا بازار با یک پیاده‌روی سبک یا با تاکسی خود را به محل خرید برسانید. در این مکان شهروندان می‌توانند انواع مایحتاج را تهیه کنند. کیفیت اجناس در این بازار متوسط و قیمت‌ها از 2000 هزار تا 100 هزار تومان است.

یکشنبه بازار تهران

1. آدرس: یکشنبه بازار طرشت، در خیابان شهید صالحی، میدان هراتی، جنب پل یادگار امام (ره) قرار گرفته است. شمال آن پل یادگار امام (ره)، جنوب خیابان لطفعلی خانی، غرب خیابان حداد و شرق خیابان فردوسی است.


یکشنبه بازارطرشت، فضای کوچکی است که حدود 60 غرفه مسقف در آن جای می‌گیرد. از مزیت‌های این بازار مشرف بودن آن به بازار میوه و تربار طرشت است. شهروندان می‌توانند پس از خرید از یکشنبه بازار، به بازار میوه و تربار هم سری بزنند. همچنین فضای سبز بوستان یاس با وسایل بازی در نزدیکی محل خرید است. ولی مسیر دسترسی به بازار از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس دشوار است.

پس برای رفتن به بازار از وسیله حمل‌ونقل شخصی استفاده کنید. معابر اطراف بازار محل مناسبی برای پارک خودروی شماست. کیفیت اجناس متوسط و قیمت‌ها از 1000 تا 100 هزار تومان است.


2. آدرس: یکشنبه بازار فرهنگسرای خاوران پشت فرهنگسرای خاوران

یک بازارچه کوچک است اما برای تفریح و خردیهای شما می تواند گزینه خوبی باشد. این بازار در چهارشنبه ها هم برگزار می شود.


3. آدرس: یکشنبه بازار پونک، کمی پایین تر از پاساژ تیراژه

دوشنبه بازار تهران

آدرس: دوشنبه بازار در شهرک قدس (غرب)، فاز 6، خیابان ایوانک، مجتمع تجاری گل افشان واقع شده است. این بازار قدیمی‌ترین بازار روز در منطقه است که حدود 6 سال سابقه فعالیت داشته و تقریباً یکی از بازارهای خرید ثابت محله است. شمال آن به بزرگراه یادگار امام (ره)، جنوب فاز 6 شهرک، غرب خیابان ایوانک و شرق به خیابان گل افشان می‌رسد.


این بازار در مجتمع تجاری گل افشان و در فضای 3 طبقه با 140 غرفه مسقف واقع شده است. واحدهای تجاری در کنار غرفه‌ها قرار دارند. همچنین بازار تره‌ بار ایوانک در نزدیکی محل خرید است. یکی از ویژگی‌های بارز دوشنبه بازار، تنوع و گوناگونی محصولات و کیفیت بالای آنها نسبت به سایر بازارهای روز است. قیمت اجناس در این بازار از 2 هزار تا 300 هزار تومان است.

بهترین راه دسترسی به دوشنبه بازار استفاده از وسیله حمل‌ونقل عمومی است. زیرا به دلیل نبود پارکینگ، استفاده از خودرو شخصی مناسب نیست. شما می‌توانید از میدان صنعت با اتوبوس یا تاکسی خود را به فاز 6 شهرک برسانید.

سه شنبه بازار تهران

آدرس: سه‌شنبه بازار منطقه در ضلع جنوب غربی میدان کتاب، تقاطع خیابان طاهرخانی در زمینی وسیع واقع شده است که از هر 4 طرف به معابر پیاده‌رو راه دارد. در واقع از شمال به خیابان باهنر، از جنوب به خیابان طاهرخانی، از غرب به خیابان احسان و از شرق به بلوار فرحزادی می‌رسد.


در سه‌شنبه بازار حدود 200 غرفه غیر‌مسقف قرار دارد. از مزیت‌های این بازار قرار داشتن در نزدیکی پارک بوستان با امکانات وسایل بازی و بازار میوه و تره‌بار است که یکی از بازارهای بزرگ میوه و تربار منطقه به شمار می‌رود. در طبقه فوقانی بازار رستوران‌ها قرار دارند.

در ضلع شمالی بازار درمانگاه قرار دارد. شما می‌توانید برای دسترسی به بازار از هر 2 وسیله حمل‌ونقل شخصی و عمومی استفاده کنید. برای وسیله حمل‌ونقل شخصی معابر اطراف بازار با وجود پارکبان مکان‌ مناسبی برای پارک خودرو شماست. افرادی که می‌خواهند از وسیله حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند می‌توانند از میدان صنعت با تاکسی یا اتوبوس مقابل پارک بوستان پیاده شوند.

اجناس موجود در سه‌شنبه بازار دارای کیفیت متوسط و قیمت‌ها از 2 هزار تا 100 هزار تومان است.

چهار شنبه بازار تهران

1. آدرس: چهارشنبه بازار در میدان صنعت، ابتدای بلوار شهید پاک‌نژاد قرار دارد. چند سالی می‌شود که برای ساخت ایستگاه مترو میدان صنعت باند شمال به جنوب بلوار شهید پاک‌نژاد، محدوده بلوار شهید دادمان تا میدان صنعت بسته شده و با استفاده از این فضای آزاد، بازار روزی در محل به وجود آمده که در ضلع شمال و جنوب آن کارگاه ساخت مترو، ضلع شرق باند جنوب به شمال بلوار شهید پاک‌نژاد و در ضلع غرب آن پیاده‌رو عریض و فضای سبزی در حاشیه قرار گرفته است.


چهارشنبه بازار یکی از پر استقبال‌ترین بازارهای روز منطقه است که حدود 300 غرفه غیرمسقف دارد. یکی از دلایل استقبال از این بازار این است که هرکس با هر سلیقه‌ای، دست خالی از این بازار بیرون نمی‌رود. راه‌های دسترسی به این بازار از طریق وسایل حمل‌ونقل عمومی مناسب‌تر است.

چون بازار فاقد پارکینگ است. بهتر است از خودرو شخصی استفاده نکنید. تاکسی و اتوبوس در میدان صنعت فراوان است. از میدان صنعت تا بازار نیز مسیر کوتاه و مناسبی برای پیاده‌روی وجود دارد.


2. آدرس: یکشنبه بازار خاوران، پشت فرهنگسرای خاوران

پنج شنبه بازار تهران

آدرس: پنجشنبه بازار در محله فرحزاد، خیابان امامزاده داود، خیابان تبرک برپا می‌شود. این بازار از شمال به تپه‌های فرحزاد، از جنوب به خیابان تبرک و از شرق و غرب به ساختمان‌های مسکونی می‌رسد.


پنجشنبه بازار محله فرحزاد با حدود 100 غرفه، تقریباً بازار کوچکی را به وجود آورده است که ساکنان منطقه می‌توانند برای خرید اجناس مورد نیازشان از آن استفاده کنند. در اطراف این بازارچه بارگاه مقدس 3 امامزاده بنام‌های امامزاده هاشم(ع)، داود(ع) و ابوطالب(ع) قرار گرفته است.

برای افرادی که می‌خواهند از این بازارچه استفاده کنند پیشنهاد می‌کنیم از وسیله شخصی استفاده نکنند. زیرا این بازار بدون پارکینگ است. اهالی می‌توانند برای استفاده بازار از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس در میدان صنعت استفاده کنند. کیفیت اجناس در این بازارچه پایین‌تر از سطح متوسط و قیمت‌ها بین دو هزار تا 80 هزارتومان است.

جمعه بازار تهران

آدرس: محل برپایی جمعه بازار در شهرک ژاندارمری، خیابان ایثار، روبه‌روی کلانتری مرزداران است.


جمعه بازار در زمین وسیعی با تعداد 320 غرفه تشکیل می‌شود که از غرب به خیابان ایثار، از شرق به زمینی بایر، از شمال به خیابان سهیل و از جنوب هم به فضای بایری می‌رسد که فضای مناسبی برای پارک خودروها با ظرفیت حدود 500 خودرو است.

اهالی برای استفاده از این بازارچه می‌توانند به راحتی از وسیله نقلیه شخصی به علت امکان فضای مناسب جهت پارک خودرو استفاده کنند. یکی از بهترین مسیرهای دسترسی به بازار از بلوار مرزداران و سپس ورود به تقاطع ایثار است. از تقاطع ایثار با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توان به جمعه بازار رسید. یکی از مزیت‌های جمعه بازار وجود بوستان ایثار در نزدیکی آن و مسجد امیرالمومنین(ع) است.

کلانتری مرزداران هم مقابل بازار قرار دارد. در اطراف محل خرید موسسات بانکی متعددی قرارگرفته‌اند. در این بازار شما از تنوع محصولات و کیفیت نسبتاً بالا برخوردار هستید. قیمت اجناس از 2 هزار تا 300 هزار تومان است.

لیست کامل چند شنبه بازار های تهران

منطقهناحیهنشانیروزبرگزاری
213جاده مخصوص( شهید لشگری ) کیلومتر14 بعد از ایران خودرو خیابان 47پنجشنبه
211تهرانسر تقاطع بلوار اصلی و بلوار یاس ورودی شهرک هواپیمایی داخل چهار دیواریپنجشنبه
213ورد آورد اتوبان کرج ـ تهران جنب پمپ بنزینچهارشنبه
212شهرک آزادی خیابان ولیعصر (عج)یکشنبه
205به سمت بهشت زهرا جاده قم محله بهشتی شهرک فرهنگیان(ساعت کار 10 -15)جمعه
202میدان مادر خیابان شهید غیبی روبروی ایستگاه آتش نشانیچهارشنبه
205شهر ری شهرک رضوان قلعه گبریدوشنبه
191شهرک بستان خیابان مرادی خیابان پارسچهارشنبه
193شهید کاظمی نعمت آباد نرسیده به میدان ثارالله جنب تالاریاسشنبه
192شهرک دولتخواه میدان محمودی انتهای بلوار ورامینی جنب کوره فشمیکشنبه
192عبدل آباد تقاطع خیابان ارسطو و بخشنده خیابان مطهری جنوبی نرسیده به بلوار شقایق جنب مجموعه ورزشیپنج شنبه
192عبدل آباد تقاطع خیابان ارسطو و بخشندهدوشنبه
171خانی آباد نو شهرک وصال خیابان دانشگاهیکشنبه
191ناحیه یک خانی آباد نو خیابان میثاق جنوبی کوچه 34سه شنبه
173خیابان قزوین گاراژ محمدیدوشنبه
172خیابان فرد محمدی(بهاران)پنجشنبه
156مسعودیه خیابان پیام پشت پمپ گازپنجشنبه
152فرهنگسرای خاوران بلوار شاهدچهارشنبه
151خیابان ذوالفقاری خیابان حاج سید جوادی(امام زاده سید ملک خاتون)پنجشنبه
152فرهنگسرای خاوران بلوار شاهدیکشنبه
154مشیریه انتهای 30 متری صالحی خیابان هاشمیشنبه
143خیابان پاسدار گمنام خیابان پرستارجمعه
145شهید محلاتی شرق-انتهای بلوار ده حقی خیابان شهید میر هاشمی روبروی بوستان زیتون سه شنبه
122پیاده راه ناصر خسرو هرشب
92سه راه آذری-پایانه بوتانهرشب
83گلبرگ غربی تقاطع خیابان کرمان ضلع جنوب شرقی پنج شنبه
6 شهرک والفجر بلوار دانشجمعه
57بزرگراه آبشناسان کند رو غرب به شرق نرسیده به 35 متری گلستان نبش خیابان بصارتیچهارشنبه
56پارک سوار آزادیهرشب
5 بلوار الهام جنب پارک الهامجمعه
5 ستاری جنوب به شمال خیابان زیتون جنب آتش نشانیچهارشنبه
5 اتوبان شهید حکیم غرب به شرق جنب بازار سنگسه شنبه
57بزرگراه آبشناسان کند رو غرب به شرق بعد از شاهین شمالی جنب پمپ گازدوشنبه
53بزرگراه اشرفی اصفهانی خیابان امام حسین پایین تر از تیراژهیکشنبه
51شهران بین نیما یوشیج و خیابان مهرانی جنب ساختمان پزشکانشنبه
53سیمون بولیوار خیابان سبلانجمعه
48حکیمیه خیابان شهید کاظم نشوه جنب بانک ملی روبروی ساختمان شماره 3 شرکت ساماندهیسه شنبه

آنچه باید درباره روز بازارهای تهران بدانید

وقتی در بازارهای روز محله قدم می‌زنید، می‌توانید اجناس مختلفی را در غرفه‌ها مشاهده کنید. در این بازارها انواع کالاها و اجناس مورد نیاز با قیمت مناسب عرضه می‌شود. از جمله ابزار‌آلات، خشکبار، شیرینی‌، آجیل، ظروف، وسایل سفره هفت‌سین، زیور‌آلات و... جالب است بدانید به گفته مدیران بازارها انواع پلاستیک، میوه، البسه و لوازم آشپزخانه بیشتر از اجناس دیگر به فروش می‌رسند.

شلوغ‌ترین ساعت‌های حضور اهالی در بازارهای هفتگی عصرهاست. اغلب غرفه‌داران می‌گویند در ساعت‌های بین 4 بعد ازظهر تا 8 شب، داخل غرفه‌ها مملو از خریدارانی می‌شود که به دنبال خرید اجناس مورد نیاز خود هستند. گفتنی است در حال حاضر برای اینکه بازارهای روز شکل بگیرد از طرف مدیریت شهری، مکان بازار باید دارای شرایط ویژه‌ای از نظر موقعیتی باشد.

مهدی طریقتی، مسئول ساماندهی منطقه شرایطی مانند بعد ترافیکی، رونق اقتصادی و حداقل مزاحمت برای ساکنان را، از شرایط مکانی برای بازارهای روز می‌داند. او ادامه می‌دهد: «در تمام ساعت‌هایی که بازارهای روز باز هستند، مدیریت، مامور نیروی انتظامی، سرپرست بازار و ناظر شهرداری در بازار حضور دارند.

اهالی در صورت بروز هر‌گونه مشکل می‌توانند به آنها مراجعه کنند یا با اداره ساماندهی به شماره 24891308 تماس بگیرند. بازارهای روز در ایام هفته از ساعت 10 صبح الی 8 شب باز هستند.»

سایر مراکز خرید تهران

این روزها در مراکز خرید منطقه هم شور و شوق خرید دیده می‌شود. این مراکز خرید اغلب در محله‌های شهرک قدس، ستارخان، سعادت‌آباد، پونک و صادقیه وجود دارند که قابل توجه‌ترین آنها عبارتند از مهستان، گلستان، بوستان، میلاد نور، مفید، بازارچه سنتی ستارخان، تیراژه و آرن که در آنها انواع اجناس از جمله ساعت، کفش، البسه، لوازم خانگی، کتابفروشی، اسباب‌بازی‌فروشی و... دیده می‌شود.

اگر فقط به دنبال اجناس برند هستید می‌توانید از مرکز خرید آرن که به تازگی در محله شهرک قدس راه‌اندازی شده استفاده کنید. مرکز خرید کوچکی که انواع برندها در آن دیده می‌شود. در مرکز خرید میلاد نور و گلستان شما همین اجناس را مشاهده می‌کنید، ولی تنوع اجناس بیشتر است.

همچنین در این مراکز شما اجناس غیر‌برند هم مشاهده می‌کنید و اغلب خریداران از اقصی نقاط تهران به این مراکز می‌آیند، البته در مرکز خرید گلستان اغلب خریداران محلی هستند. اگر برایتان زیاد اهمیت ندارد که حتماً از برندها خرید کنید می‌توانید به مرکز خرید مهستان، تیراژه، گلدیس و بازارچه سنتی ستارخان بروید.

در مرکز خرید مفید هم اجناس قدیمی از جمله ظروف و وسایل تزیینی را مشاهده می‌کنید. در مراکز غیر‌برند تنوع اجناس بیشتر و قیمت‌ها مناسب‌تر هستند.

چند شنبه بازارهای تهران

بیشتر بخوانید:

بازار مسگرهای تهران کجاست ؟

۱۰ مکان دیدنی در شهر تهران

آشنایی با مناطق دیدنی منطقه ۱۲ تهران



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (78 رای)  

۱۵ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

عباس گیان | ۶ روز پیش
سلام وعرض ادب
چهارشنبه بازار میدان صنعت از چه ساعتی شروع میشود؟
0
0
امید | ۲ ماه پیش
آقا جمعه بازار حکیمیه نداره؟؟؟ یا سمت تهرانپارس؟
0
0
شکراله | ۳ ماه پیش
سلام فردا چهارشنبه بازار روز قرچک کجاست راهنمایی کنید ممنون
0
0
مصطفی | ۴ ماه پیش
سلام چه جوری میشه غرفه گرفت
0
10
محسن مرادی | ۹ ماه پیش
سلام روز بخیر ، جمعه بازار کوی فرهنگیان جاده قدیم قم چه ساعتی برگزار میشود
1
3
علی دینی | ۲ سال پیش
سلام خوبید چهارشنبه بازار کجاس
3
7
محسن | ۳ سال پیش
سلام خسته نباشید چندوقت بازار روز توی شهرک گلستان نبش میدان موج جمع شده آیا به جای دیگه ای منتقل شده؟
6
22
Az | ۳ سال پیش
کسی میدونه چه جور میشه غرفه گرفت؟
2
52
بهار | ۳ سال پیش
سه شنبه بازار تو محله خ میثم روبروی پارک زیتون چند وقته نیستش نزدیک اون محل پمپ بنزین زدن ، ایا سه شنبه بازار جای دیگه ای رفته؟
5
8
فرزاد | ۴ سال پیش
شلوغ ترین بازارهفتگی کدومه که مردم مشتری زیادباشه
11
40
آزی | ۴ سال پیش
چهارشنبه بازار خیابان زیتون چی شده نزدیک یه ماهه که تشکیل نمیشه
1
6
پاسخ ها:
زهرا | ۴ سال پیش
عزیزم چهارشنبه بازار چند هفتس رفته سمت پارکینگ مجتمع تیراژه توی اشرفی اصفهانی
1
6
فاطمه علیپور | ۴ سال پیش
کلا جمع کرده رفته اتوبان ستاری .پلاکارد زده بودن چندوقت ازطرف شهرداری.
زمینشم دارن میسازن چی بسازن خدامیدونه.
3
4
سارا | ۴ سال پیش
چهارشنبه بازار ورداورد ادرسش کجاست دقیقا؟؟ نزدیک ایستگاه مترو ورداورد میشه؟
3
3
پاسخ ها:
حمید | ۴ سال پیش
بغل پمپ بنزین پایینی اتوبان کرج که دقیقا میشه سر ور اورد
2
4

hits