دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز جهانی خانواده امسال (سال ۱۴۰۱) چه روزی است ؟
0
زمان مطالعه: 5 دقیقه
روز جهانی خانواده / روز ملی خانواده / روز جهانی خانواده / تاریخ روز جهانی خانواده در تقویم چه روزی است ؟

روز جهانی خانواده 1401

روز جهانی خانواده در تقویم سال 1400 برابر است با : یکشنبه ، ۲۵ اردیبهشت[ ثَور ] ۱۴۰۱
۲۵ / ۲ / ۱۴۰۱

روز جهانی خانواده / روز جهانی خانواده 1400 / روز ملی خانواده 2021

تاریخ روز جهانی خانواده در سال 1401 در تقویم قمری

روز جهانی خانواده در تقویم قمری سال 1400 برابر است با الأحد ، ۱۴ شوال ۱۴۴۳
۱۴ / ۱۰ / ۱۴۴۳

روز جهانی خانواده / روز جهانی خانواده 1400 / روز ملی خانواده 2021

تاریخ روز جهانی خانواده در سال 2022 میلادی

روز جهانی خانواده در تقویم سال 2021 برابر است با 2022 May 15 , Sunday
15 - 5 - 2022

روز جهانی خانواده / روز جهانی خانواده 1400 / روز ملی خانواده 2021

تاریخ دقیق روز جهانی خانواده در تقویم 1401

روز جهانی خانواده به میلادیروز جهانی خانواده به شمسیروز جهانی خانواده به قمری
2022 May 15 , Sunday۲۵ اردیبهشت[ ثَور ] ۱۴۰۱الأحد ، ۱۴ شوال ۱۴۴۳
15 - 5 - 2022۲۵ / ۲ / ۱۴۰۱۱۴ / ۱۰ / ۱۴۴۳

گرامیداشت روز جهانی خانواده

هدف از گرامیداشت این روز، اهمیت جوامع جهانی به خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و برطرف کردن مواردی است که در دنیای امروز این کانون گرم زندگی را تهدید می‌کند. علاوه بر آن، روز جهانی خانواده فرصت مناسبی است برای ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف.

در ایران نیز همچون دیگر کشورهای جهان، دولت و مردم با گرامیداشت این روز حمایت خاص خود را از کانون گرم خانواده اعلام می‌دارند. اهمیت خاص دین مبین اسلام به خانه و خانواده و نگاه جدید دولتمردان به مشکلات و مسائل مربوط به خانواده راهکارهای مفیدی را در این زمینه به دنبال داشته است.

دانش‌ افزایی خانواده‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اقداماتی است که در سال‌های اخیر در این زمینه صورت‌گرفته است.

​ روز جهانی خانواده / روز جهانی خانواده 1400 / روز ملی خانواده 2021 ​

25 اردیبهشت روز جهانی خانواده

روز جهانی خانواده به ویژه بر افزایش آگاهی افراد جامعه از نقش خانواده در ارتقا سطح آموزش در اوایل دوران کودکی و فرصت‌های آموختن در تمام طول عمر تاکید دارد و اهمیت تمامی مراقبت‌ کنندگان از کودکان همچون پدر و مادر، پدربزرگ‌ ها و مادربزرگ‌ ها یا خواهران و برادران و همچنین اهمیت آموزش والدین برای رفاه کودکان را برجسته خواهد کرد.

این روز بر روش‌های خوبی برای برقراری تعادل میان کار و خانواده تمرکز می‌کند تا به والدین در نقش‌های آموزشی و مراقبتی‌شان یاری رساند.

روز جهانی خانواده قصد دارد درباره اهمیت دانش و مهارت‌های مورد نیاز جهت ارتقا توسعه پایدار از راه‌هایی همچون آموزش برای توسعه پایدار و شیوه‌ زندگی پایدار، حقوق بشر، برابری جنسیتی، ترویج فرهنگ صلح و عدم خشونت، شهروندی جهانی و تقدیر از گوناگونی فرهنگی و مشارکت فرهنگی برای رسیدن به توسعه پایدار به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

​ روز جهانی خانواده / روز جهانی خانواده 1400 / روز ملی خانواده 2021 ​

تاریخچه روز جهانی خانواده

مجمع جهانی سازمان‌ملل در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۹۳، ۱۵ مه برابر با ۲۵ اردیبهشت را روز جهانی خانواده اعلام کرده است. همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی خانواده در کشورهای مختلف گرامی داشته می‌شود. مراسم سالانه این روز، اهمیت اتصال جامعه جهانی به خانواده ها به عنوان واحدهای اساسی جوامع و نگرانی از وضعیت امور خانواده در اطراف جهان را منعکس می سازد.

​ روز جهانی خانواده / روز جهانی خانواده 1400 / روز ملی خانواده 2021 ​

هدف از نامگذاری روز جهانی خانواده

خانواده، نهادی است که با وجود تحولات اساسی جامعه، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهمیت اساسی دارد. خانواده، مناسب ترین نظام برای تأمین نیازهای روحی و معنوی بشر است و بهترین بستر را برای تأمین امنیت و آرامش روانی اعضا، پرورش نسل جدید، اجتماعی کردن فرزندان و برآورده ساختن نیازهای عاطفی افراد فراهم می آورد.

در عصر حاضر، با اثرپذیری از تحولات اجتماعی، صنعتی و علمی، در بیشتر جوامع از جمله ایران، مشکلات متعددی برای خانواده پدید آمده است. اختلاف های خانوادگی، طلاق، فرزندان بی سرپرست و بزه کاری نوجوانان و جوانان، نشان دهنده مشکلات اساسی در خانواده های ماست. در این مقاله، به این کانون پر از مهر و نیز آسیب شناسی آن می پردازیم.

خانواده از ابتدای تاریخ تاکنون، به عنون اصلی ترین نهاد اجتماعی، زیربنای جوامع و خاستگاه فرهنگ ها، تمدن ها و تاریخ بشر بوده است. پرداختن به این بنای مقدس و بنیادین و هدایت آن به جایگاه واقعی اش، همواره سبب اصلاح خانواده بزرگ انسانی و غفلت از آن، موجب دور شدن بشر از حیات حقیقی و سقوط به ورطه نابودی بوده است.

اسلام به عنوان مکتبی انسان ساز، بیشترین توجه را به والایی خانواده دارد. از این رو، این نهاد مقدس را کانون تربیت می شمرد. نیک بختی و بدبختی جامعه انسانی را نیز به صلاح و فساد این بنا وابسته می داند و هدف از تشکیل خانواده را تأمین نیازهای عاطفی و معنوی انسان از جمله دست یابی به آرامش برمی شمارد.

بیشتر بخوانید:

جدیدترین پیام و متن ادبی و مفهومی تبریک روز جهانی خانواده (May ۱۵)



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits