دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ روز قدس
6
زمان مطالعه: 2 دقیقه
روز قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که در آن علیه اسرائیل و اشغال فلسطین راهپیمایی اعتراض‌آمیزی در کشورهای مختلف از جمله ایران، برگزار می‌شود. روز قدس در تقویم سال 98 برابر است با جمعه 10 خرداد ماه.

تاریخ دقیق روز جهانی قدس در تقویم سال 98

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که در تقویم سال 98 مصادف است با: جمعه 10 خرداد ماه

separator line

تاریخ دقیق روز قدس در تقویم قمری 1440

روز قدس به قمری مصادف است با : 25 رمضان

separator line

روز جهانی قدس

روز جهانی قدس مناسبتی جهانی است که از یک سال پس از انقلاب ایران، در آخرین جمعهٔ ماه رمضان و در حمایت از ملت فلسطین برگزار می‌شود.

هم‌چنین در این روز، گروه‌هایی از مسلمانان در نقاط مختلف جهان حمایت خودشان را از مردم فلسطین به نمایش می‌گذارند. گروه‌هایی از صهیونیست ها و طرفداران کشور اسرائیل نیز در کشورهای اروپایی و آمریکا، تظاهراتی را علیه این مراسم به راه می‌اندازند.

روز قدس روزی رسمی در تقویم جمهوری اسلامی ایران است. با وجود این که رسماً گفته می‌شود روز قدس در آخرین جمعهٔ رمضان برگزار می‌شود، به این دلیل که در ایران عید فطر (و پایان رمضان) معمولاً یک یا دو روز دیرتر از دیگر کشورهای مسلمان برگزار می‌شود، در صورتی که روز آخر ماه رمضان جمعه یا شنبه باشد روز قدس معمولاً یک هفته زودتر برگزار می‌شود.

قدس نام عربی اورشلیم است. هم‌چنین روز قدس با یوم یروشالاییم در اسرائیل، (به معنای: روز اورشلیم) که تعطیل رسمی و روز جشن یک‌پارچه‌شدن شهر اورشلیم است، متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

روز جهانی قدس چه روزی است ؟

انشا پیرامون موضوع روز قدس چه روزی است ؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits