دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز ملی گل و گیاه در تقویم چه روزی است ؟
6
زمان مطالعه: 4 دقیقه
۲۵ خرداد ماه (15 ‍ژوئن) هر سال برابر با روز جهانی گل و گياه است. با ما در مجله دلگرم همراه شوید تا درباره این روز بیشتر بدانیم .

تاریخ دقیق روز ملی گل و گیاه در تقویم

جمعه ۲۵ خرداد

۱۱ شوال ١٤٤٠

15 June 2019

۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه گرامی باد

۲۵ خردادماه، روز ملی «گل» در کشور نام‌گذاری شده است. روزگاری نه چندان دور، گل و گلدان‌ها در حیاط خانه جایی امن برای زیستن داشتند.

و حتی در حافظه‌ی زیستی خود روزهایی را به یاد نمی‌آوردند که به این شکل بی‌اهمیت شوند و گل‌های مصنوعی امنیت آن‌ها را بر هم زند.

نکته‌ی جالب ‏توجه درباره‌ی نقش گل در سلامت روحى و روانى افراد آن است که فرد، با تماشا کردن به گل و لذت بردن از طراوت، رنگ و عطر زیباى آن مى ‏تواند حالت روحى نامتعادل خود را تغییر داده و به حالت طبیعى باز گرداند.

در واقع گل عاملى جهت تعدیل رفتار در طول شبانه‌‏روز است و هر بار نگاه کردن به گل، عاملى براى ایجاد یک اتصال عصبى مثبت در مغز است.

در حال حاضر حدود ۱۰۰ کشور جهان دارای گل ملی هستند که در برخی از کشورها مانند کانادا، آلمان و لبنان یک درخت به‌ عنوان نماد ملی گیاهی کشور انتخاب می‌شود.

روز ملی گل و گیاه

۲۵ خرداد ماه (۱۵ ‍ژوئن) هر سال برابر با روز جهانی گل و گیاه است. در این روز کشورها و سازمان مختلف دنیا همه ساله با برگزاری مراسم و همایش های مختلف بر نگهداری و گسترش فضای سبز تاکید می کنند.

شهروندان برخی از کشورها، در این روز به صورت ویژه دسته های "گل تازه" را به همدیگر هدیه می دهند و آن را نشانه یی از نشاط، طراوت، سرزندگی و شادابی می دانند.

در تقویم کشورما ۲۵ خرداد ماه روز ملی گل و گیاه نامیده شده است که متاسفانه در سال ۱۳۹۰ این مناسبت از تقویم ایران حذف شد که خوشبختانه دوباره به تقویم بازگردانده شد.

در طول تاریخ دیرینه ما استفاده از گل و گیاه مسیر تکاملی علمی گسترده ای داشته است. در این راستا از زمان مهاجرت قوم ماد به فلات ایران ، مردم این سرزمین همواره در توسعه فضای سبز و کاشت گل ها و گیاهان کوشا بوده اند به طوری که روزگاری ایران به نام کشور گل وبلبل شهرت داشت.

گل‌ها از گذشته تا به حال به خاطر زیبایی و بوی خوش ، تخیلات انسان را به خود جلب می کرده اند. گل علاوه بر سمبل زیبایی، یکی از هدایایی است که نشان دهنده احساسات و عواطف انسان در شرایط مختلف است.

هدیه دادن گل برای هدیه گیرنده احساس خوشایندی را به وجود می آورد که معمولا نشانه علاقه و صمیمیت هدیه دهنده محسوب می گردد و باعث زینت و شادابی محفل نیز می شود.

نگاه کردن به گل و گیاه می تواند به مدت طولانی روی حالات روانی فرد تأثیر گذاشته و رفتار او را به سرعت دگرگون کند، به طوری که افرادی که در محیط اطرافشان گل و گیاه وجود دارد بیش از دیگران آرام، مهربان، شاد و با گذشت بوده و می توانند این حس را با رفتار مثبت خود به دیگران نیز منتقل کنند، بنابراین پژوهشگران توصیه می کنند همواره یک شاخه گل یا یک گلدان کوچک گل در منزل یا محل کار در معرض دید خود داشته باشید.

separator line

بیشتر بخوانید:

فواید شگفت انگیز گل و گیاه خانگی

نحوه مراقبت از انواع گل و گیاه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits