دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تاریخ دقیق روز جهانی بهداشت در تقویم ۹۸ چه روزی است ؟
11
زمان مطالعه: 2 دقیقه
همه ساله روز (۷ آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود. با ما در دلگرم همراه شوید تا درباره این روز بیشتر بدانیم .

روز جهانی بهداشت گرامی باد

همه ساله روز (۷ آوریل) به عنوان روز جهانی بهداشت در کشور های مختلف جهان گرامی داشته می شود.

در کنفرانس سانفرانسیسکو در سال ۱۹۴۶ تصمیم به تشکیل یک کنفرانس بین المللی بهداشت گرفته شد که اساس نامه آن در هفتم آوریل سال ۱۹۴۸، در نیویورک تنظیم و تصویب شد.

و در ژوئن همان سال اولین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی در ژنو با حضور نمایندگان ۶۱ کشور جهان تشکیل شد. سازمان بهداشت جهانی که در شهر ژنو پایتخت سوئیس قرار دارد از موسسات وابسته به سازمان ملل است.

تاریخ دقیق روز جهانی بهداشت

یکشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۸

7 April 2019

۱ شعبان ١٤٤٠

روز جهانی بهداشت هر ساله در روز ۷ آوریل به مناسبت سالگرد تاسیس سازمان بهداشت جهانی گرامی داشته می شود. به همین منظور در هرسال موضوعی خاص که اولویت بهداشت عمومی را نشان می دهد، انتخاب می‌شود .

موضوع روز جهانی بهداشت ۲۰۱۸، "پوشش همگانی سلامت" با شعار "سلامت برای همه" انتخاب شده است. این روز فرصتی برای همه افراد در تمام جامعه فراهم می کند تا در فعالیت هایی که باعث ارتقا سلامت می شود مشارکت کنند.

روز جهانی بهداشت

پوشش همگانی سلامت به این معنی است که همه افراد جامعه، خدمات مورد نیاز سلامت را در هر مکان و در هر زمانی که به آنها نیاز دارند بی هیچ فشار مالی دریافت کنند .خدماتی که به اندازه کافی با کیفیت است و باعث بهتر شدن وضعیت سلامت افراد دریافت کننده خدمت می‌شود.

حفاظت مردم در مقابل پرداخت هزینه های سلامت از جیبشان، خطر فقر و نداری را کاهش می دهد. چرا که یک بیماری ناخواسته باعث استفاده از پس انداز، فروش سرمایه و یا گرفتن وام برای تامین هزینه می شود و این امر اثری منفی در آیندهِ‌ی فرد بیمار ، خانواده و فرزندانش دارد.

بیشتر بخوانید:

۲۵ شعار روز جهانی بهداشت روان جامعه



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (11 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits