دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ تا از ترسناک ترین مکان های دنیا
17
زمان مطالعه: 7 دقیقه
ترسناک ترین اماکن جهان مطمئنا میتوانند جاذبه های زیادی داشته باشند. حتی خواندن در مورد مکان های عحیب و غریب دنیا هیجان انگیز است. در این مقاله شما را با 14 تا از ترسناک ترین مکان های دنیا آشنا میکنیم

مجله دلگرم | ترسناک ترین مکان های دنیا شاید خیلی با تصورات تان متفاوت باشد. برای تجربه ترس و هیجان، حتما نیاز نیست که پای فیلم‌های ترسناک بنشینید، با گوش‌ دادن به قصه‌ها، افسانه‌ها و خرافه‌های محلی قدیمی و رفتن به مکان‌های وهم‌آور و خوفناک نیز می‌توانید سفری سرشار از هیجان و دلهره را داشته باشید. در این مطلب می‌خواهیم شما را به فضای وهم‌انگیز گورستان‌های قدیمی، قلعه‌های متروکه و کلبه‌هایی که قصه‌ها و افسانه‌ها از در و دیوارشان سرازیر می‌شوند،‌ به جاهایی که برداشتن هر گام در جای جای آنها ترسناک و نفس‌گیر است، ببریم.

ترسناک ترین و عجیب ترین مکان های دنیا کدامند؟

divider

1. موزه جنگ پنانگ، مالزی

موزه جنگ پنانگ

موزه جنگ پنانگ که بین افراد محلی به “تپه ارواح” شهرت دارد، به قدری ترسناک است که توسط کانال نشنال جئوگرافیک در لیست نفرین شده ترین مکان های کل آسیا قرار گرفته است. نام ترسناک این مکان طی اشغال ژاپن در جنگ جهانی دوم و زمانی که صدها نفر از محلیان در این مکان زندانی، شکنجه و کشته شدند، انتخاب شده است.


2. بن بست مری کینگ، انگلستان

بن بست مری کینگ

بن بست مری کینگ در واقع تونلی است که در قرن هفدهم یکی از مکان های محبوب شهر اسکاتلندی ادینبرگ بوده است. این کوچه در آن زمان یکی از محل های نگهداری از افراد مبتلا به طاعون بوده است. گفته می شود از همان اوایل ورود طاعون به این شهر تا حدود 200 سال پس از آن، این کوچه گرفتار اشباح و ارواح مختلفی شد. تاریخچه و داستان های مربوط به بن بست مری کینگ آن را به یکی از مکان های نفرین شده جهان بدل کرده که گردشگران بسیاری را نیز به خود جذب می کند.


3. هتل ترسناک بنف، کانادا

هتل بنف کانادا

معمارى عجیب و گوتیکى هتل بنف خود دلیلى بر آن است که مردم این هتل گران قیمت را یکى از مکان هاى نفرین شده جهان بدانند. گفته مى شود این هتل که زمانى مرلین مونرو ماه عسل خود را در آن گذرانده، توسط روح زنى که با به تن داشتن لباس عروس جان خود را از دست داده، سال ها پیش مورد تهاجم قرار گرفته است!


4. برج لندن، انگلستان

برج لندن

این برج که در اصل طى دهه ١٠٧٠ ساخته شده و تاریخچه اى هزار ساله دارد، امروزه یکى از نقاط توریستى مهم در لندن به شمار مى رود. این برج که اکنون محل نگهدارى تاج هاى پر از جواهر است در گذشته داراى کاربرى هاى متفاوتى همچون اسلحه خانه، قصر، باغ وحش و حتى زندان بوده است. بنابراین تعجبی ندارد اگر یکی از مکان های نفرین شده جهان محسوب شود و مردم اعتقاد داشته باشند که مورد تهاجم حداقل چهار روح قرار گرفته است!


5. دخمه مردگان، پاریس

دخمه مردگان شهر پاریس

دخمه زیرزمینی مردگان که 20 متر پایین تر از سطح خیابان های پاریس قرار گرفته، دارای تاریخچه ای دو هزار ساله است. این دخمه همچنین تعدادی گورستان را در خود جای داده که دارای صفحاتی ترسناک و پر شده از استخوان هستند. دخمه مردگان بدون تردید یکی از مکان های نفرین شده جهان به شمار می رود.


6. جنگل هویا باچو، رومانی

جنگل هویا باچو

جنگل هویا باچو در نزدیکی کلوژ-ناپوکا بدون تردید نفرین شده ترین جنگل جهان به شمار می رود. این جنگل به وقوع اتفاقات فرازمینی و غیر عادی مانند دیده شدن روح و آدم فضایی در آن شهرت دارد.


7. قلعه کوروین، ترانسیلوانیا

قلعه کوروین

خالق دراکولا برام استوکر، داستانش را از قلعه ترسناک کوروین در ترانسیلوانیا الهام گرفته است. گفته می شود این قلعه عظیم توسط عده ای برده ترک که آن را ساخته اند، نفرین شده است.


8. جزیره وحشتناک عروسک ها، مکزیک

جزیره وحشتناک عروسک ها

عروسک ها به خودی خود می توانند ترسناک باشند (اگر به این موضوع اعتقادی ندارید کافی است تعدادی فیلم ترسناک با محوریت عروسک ها ببینید) اما جزیره غیر مسکونی و عجیب عروسک ها در مکزیک مرزهای ترس و وحشت را جا به جا کرده است. گفته می شود این جزیره که سر، بدن و قسمت های مختلف تعداد زیادی عروسک در آن آویزان شده اند، سال ها پیش توسط دختر جوانی که در موقعیت مرموزی جان خود را از دست داده، مورد هجوم قرار گرفته است.


9. آرامستان کاپوچین «پالرمو, ایتالیا»

آرامستان کاپوچین

در این آرامستان بقایای ۸ هزار نفر از قرن های هجدهم و نوزدهم وجود دارند. گی دو موپاسان نویسنده سرشناس فرانسوی میگوید سر اجساد بسیار وحشتناک میباشند و دهانشان گویی میـــخواهد چیزی بگوید. در صورت شان وحشت وصف ناپذیری دیده می‌شود.


10. پارک هاو پار ویلا «سنگاپور»

پارک هاو پار ویلا

این پارک نقطه مقابل دیزنی لند هست. در این پارک ۱۰ دادگاه دوزخ وجود دارد که هدف آن تعلیم اخلاقیات بـه کودکان هست. بـه عنوان در یکی از نمایش ها کودکانی که در آزمون تقلب می‌کنند مجازات می‌شوند.


11. تابوت های معلق «ساگادا, فیلیپین»

تابوت های معلق

بومیان این منطقه تابوت ها را داخل زمین دفن نمیکنند بلکه انها را از صخره ها آویزان میکنند. اگر چـه این نوع دفن شرایط خاصی هم دارد بـه عنوان مثال فرد باید متاهل باشد و نوه داشته باشد. انها معتقدند هر چـه تابوت بالاتر باشد مرده بـه بهشت نزدیک تر میشود.


12. جنگل Aokigahara، ژاپن

جنگل Aokigahara

این جنگل در شمال غرب کوه فوجی قرار دارد و بیشتر به "جنگل خودکشی" معروف شده است؛ خودکشی های زیادی در این جنگل صورت گرفته است که همگی به اواسط دهه 1900 بر می گردند.
تابلویی در ورودی جنگل با این مضمون نصب شده است" زندگی هدیه گرانبهایی است" و اگر انسان برایش مبارزه کند حتما آن را بدست خواهد آورد.
دلیل شهرت این جنگل شاید این حقیقت باشد که اساطیر ژاپنی مدت مدیدی با شیاطین جنگل در ارتباط بودند. گذشته از اینها، درختان فشرده شده بهم امکان گم شدن و حتی شنیده نشدن صدای فرد را فراهم ساخته است و این خود یک مکان بسیار ایزوله شده و مجزای استثنایی را بوجود آورده است.
طرفداران اصول روحانیت و معنویت در ژاپن معتقدند که Aokigahara، سرچشمه نیروهای ماوراء الطبیعه است. اما حتی اگر به روح اعتقاد نداشته باشید، باز هم تحت تاثیر چیزهایی قرار می گیرید که کف جنگل بطور نامنظمی پخش شده اند.


13. جنگل Isla de las Munecas، مکزیک

Isla de las Munecas

این جنگل در امتداد کانال Xochimico در نزدیکی مکزیکوسیتی قرار دارد. انگار که خود جنگل خوف انگیز نیست برای همین عروسکهایی را از درختان آویزان کرده اند. طبق افسانه های محلی نگهبان جزیره اولین عروسک را بیاد دختر بچه ی غرق شده در جزیره روی درخت آویزان کرد ( گویا عروسک متعلق به خود دخترک بوده است).نگهبان احساس می کرد روح دخترک وی را تسخیر کرده است، بنابراین همچنان به آویزان کردن عروسکهای بیشتری از درخت ادامه داد تا شاید روح دختر آرامش پیدا کند. نگهبان پنجاه سال بعد و در حالی که عروسک های زیادی را از درختان آویزان کرده بود غرق شد آن هم درست در همان نقطه ای که دخترک غرق شده بود.
امروزه این جزیره مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. بازدیدکنندگان معتقدند که عروسکها چشمها، سر و اندام های خود را تکان می دهند وتوسط روح ها تسخیر شده اند.

بیشتر بخوانید:

ترسناک ترین پارک آبی جهان

با ترسناکترین مناطق ایران آشنا شوید!

ترسناک ترین نقاط دنیا !


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (17 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits