دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
استعلام خلافی خودرو : انواع راههای گرفتن خلافی خودرو
29
زمان مطالعه: 6 دقیقه
استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن از قدیم یکی از دغدغه‌های رانندگان به خصوص در زمان خرید و فروش خودرو بوده است. برای استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن نیز راه های راحت و آسانی وجود دارد. با ما در مجله دلگرم همراه شوید.

استعلام خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو یکی از مباحث مطرح در زمینه جرایم رانندگی و نقل‌وانتقال اسناد مالکیت خودروهای در حال تردد کشور بوده و اغلب مالکان اتومبیل برای طی مراحل قانونی به آن نیازمندند.

بنابر اعلام همراه مکانیک، اما خوشبختانه در حال حاضر شیوه‌های متعددی جهت گرفتن خلافی خودرو وجود دارد و هموطنان عزیز می‌توانند بدون نگرانی، از راه دور و با امکاناتی چون دریافت خلافی خودرو به صورت آنلاین و یا گرفتن خلافی خودرو با پلاک برای اطلاع از میزان جریمه‌ها، عوارض و دیون دولتی خود در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

1. استعلام خلافی خودرو آنلاین

برای گرفتن خلافی خودرو آنلاین تنها کافی است به وب‌سایت‌ راهور ناجا مراجعه کرده و در صفحه مختص گرفتن خلافی، شماره VIN که در پشت کارت خودرو (زیر بارکد پستی) به شکل عمودی درج شده را وارد نمائید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز در مورد نوع خلافی، محل و میزان جریمه خودروی مورد نظرتان را دریافت کنید.

(تمامی موارد در عکس زیر نمایش داده شده است)

یکی از شیوه‌های محبوب گرفتن خلافی خودرو در حال حاضر بهره‌گیری از امکانات اینترنتی و در واقع گرفتن خلافی خودرو آنلاین از طریق وب‌سایت راهور ناجا است. در سال‌های اخیر و بنا به بهبود زیرساخت‌های لازم، برخی از خدمات دولتی از راه دور نیز قابل دسترس شده‌اند که استعلام خلافی خودرو نیز یکی از آن‌هاست. که میتوانید از لینک زیر کمک بهینه ای بگیرید.


استعلام خلافی خودرو : انواع راههای گرفتن خلافی خودرو

2. استعلام خلافی خودرو به شکل حضوری

متاسفانه به دلیل وجود برخی اشکالات فنی و یا عدم اعتماد به روش‌های آنلاین همچنان برخی افراد مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ را در اولویت قرار داده و به روش‌های سنتی امور پایبند مانده‌اند. بنابراین اگر شما هم به دنبال گرفتن خلافی خودرو به صورت حضوری هستید بهتر است با در دست داشتن کارت خودرو (مدرک شناسایی) به یکی از مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کرده و استعلام خلافی خودرو مورد نظرتان را با خیال راحت انجام دهید.

اما اگر به صرفه‌جویی در زمان نیاز داشته و به همان اطلاعات ارائه شده از سوی وب‌سایت‌ راهور قانع هستید، با استفاده از روش‌های استعلام خلافی خودرو از راه دور فرآیند مد نظرتان را به پایان برسانید و از حجم ترددهای شهری هم کم کنید

استعلام خلافی خودرو

3. استعلام خلافی خودرو با پلاک

جالب است که بسیاری از کاربران به دنبال روشی برای دریافت خلافی خودرو با پلاک هستند. تا مدتی قبل چنین امکانی در اختیار شهروندان وجود نداشت و در هیچ یک از روش‌های استعلام خلافی خودرو (اعم از حضوری و غیرحضوری) امکان دریافت جریمه‌ها تنها با دسترسی به پلاک خودرو وجود ندارد.

اما پلیس راهور ناجا به تازگی این امکان را نیز در اختیار کاربران قرارداده تا به صورت تلفنی شیوه دریافت خلافی با پلاک را هم تجربه کنند.

برای این منظور کافی است با شماره ۸۸۲۸۸۸۸۸-۰۲۱تماس بگیرید. پس از تماس با این شماره گویا و با وارد کردن عدد ۱ می‌توانید نسبت به استعلام تخلفات رانندگی با وارد کردن پلاک خودرو اقدام کنید.

استعلام خلافی خودرو با پلاک

4. استعلام خلافی خودرو با اپلیکیشن های موبایل

یکی از ساده ترین روشهای استعلام خلافی خودرو استفاده از برنامه های موبایلی است. همزمان با افزایش روزافزون استفاده از تلفن همراه در بین شهروندان، مجموعه های زیادی اقدام به تولید نرم افزارهای موبایلی خلافی خودرو نموده اند که در این میان برنامه فرمون به دلیل برخورداری از امکانات کاربردی توانسته خدمات خوبی را به کاربران ارائه دهد.

این برنامه اندرویدی علاوه بر نمایش ریز خلافی خودرو و جریمه خودرو امکان پرداخت با استفاده از کدهای دستوری USSD را فراهم کرده که حتی بدون داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت می توانید جریمه رانندگی خود را پرداخت و یا به اصلاح خلافی خود را صفر کنید.

از دیگر ویژگی های این برنامه کاربردی، هشدار دوربین های کنترل سرعت، دوربین های کنترل ترافیک، هشدار سرعت غیرمجاز، استعلام بیمه شخص ثالث و قیمت گذاری خودرو است. برای دریافت آخرین نسخه این برنامه می توانید به سایت فرمون به آدرس https://farmooon.ir مراجعه فرمایید.

5. استعلام خلافی خودرو از طریق پیامک

ابتدا پشت کارت ماشین خود را ملاحظه کنید. در پشت این کارت، یک کد ۱۷ رقمی به شکل عمودی حک شده است. این کد با IR شروع می شود.

اکنون شما می بایست این کد را به شماره ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از طریق SMS ارسال کنید. حدودا بعد از چهل ثانیه مقدار جریمه ماشین و تعداد دفعات آن برای شما ارسال می شود.

استعلام خلافی خودرو


اخذ صورت وضعیت خلافی خودرو از طریق پیامک

به منظور پرداخت آنلاین،‌ شناسه قبض و شناسه پرداخت هم به پیامک صورت وضعیت خلافی خودرو اضافه شد.

برابر اعلام معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، با توجه به فعال بودن سیستم دریافت شناسه قبض و شناسه پرداخت، صورت وضعیت خلافی خودرو از طریق ارسال VIN مندرج در پشت کارت خودرو و درج یک کاراکتر ستاره در آخر آن به شماره ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ و امکان الکترونیکی قبوض بدون مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی میسر شد.

(رئیس پلیس مرکز اجرائیات راهور ناجا اعلام کرد: سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۱۵۱ از دسترس خارج شده و مالکان خودرو از این پس برای اطلاع از میزان خلافی خود می‌ بایست شماره VIN خودرو را به سامانه پیامکی ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ ارسال کنند).

شماره تلفن دریافت صورت خلافی خودروها


هموطنان می توانند بدون این که از منزل و یا محل کار خود خارج شوند فقط با گرفتن شماره تلفن ۸۸۲۸۸۸۸۸ از میزان جرائم و تخلفات وسیله نقلیه خود مطلع شوند.

دریافت نمره منفی هر راننده از طریق پیامک

به گفته سردار اسکندر مومنی، رانندگان می توانند با ارسال شماره گواهینامه خود به پیامک ۱۱۰۰۰۵۱۵۱ از نمره منفی و کارنامه رانندگی خود مطلع شوند.

بیشتر بخوانید :

چگونه خلافی خودرو را کم کنیم؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (29 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امیر حسین | ۵ سال پیش
بابا این خلافی ماشین بیچارمون کرده هر روزم اضافه میشه
0
0

hits