دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بهترین راههای پیدا کردن آب در طبیعت
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پیدا کردن آب در طبیعت کار بسیار دشواری است ولی اگر شما نشانه‌ها را بشناسید راحت تر می‌توانید به آب دسترسی پیدا کنید.

روش های پیدا کردن آب در طبیعت

احتمالا تا حالا حداقل یکبار برایتان این اتفاق افتاده که در طبیعت گیر افتاده اید و نیاز به آب هم داشته اید، بعد با دیدن یک رودخانه ی پر جوش و خروش به خودتان گفته اید که بهتراز این نمی شود، آب زلال و روان! شاید ناامید شوید اما باید بگوییم که بر خلاف تصور اکثر افراد، آب های روان همیشه هم سالم نیستند و می توانند منابع آلوده و پر از میکروبی باشند، بنابراین یک نتیجه گیری: همه ی آب های روان سالم نیستند! با بکارگیری این روش ها در موقعیت های مختلف، می توانید مطمئن باشید که علاوه بر اینکه آب مورد نیاز بدنتان را تامین کرده اید، آب سالمی نوشیده اید.

رد پای جانوران یکی از راههای پیدا کردن آب

یکی از راحت ترین راه های تهیه آب تعقیب رد پای جانوران است مطمئن باشید اگر در منطقه ای که شما هستید رد پای جانوری وجود داشته باشد قطعا به آب نزدیک هستید ، شترها در بیابان و اکثر جانوران در هنگام غروب آفتاب به سمت آب می روند و در نهایت شما را به سمت آب هدایت می نمایند .

روشهای پیداکردن آب در سفر به طبیعت

ریشه و ساقه های گیاهان

روش دیگر تهیه آب در کویر استفاده از گیاهان کویری است . این گیاهان معمولا ریشه و ساقه پر آبی دارند. البته باید متذکر شوم که امکان اسکان مار ها و …. در این محل ها وجود دارد البته نه در هر فصل عموما تابستان ها.

روش های پیدا کردن آب در طبیعت

دریاچه نمک یکی از راههای پیدا کردن آب

در محلی که دریاچه های نمک وجود دارد می توانید معمولا در ۵۰ سانتی متری به آب نمک برسید . می توانید با جوشاندن وسپس سرد کردن بخار آب به آب دست یابید به روش تقطیر .

دریاچه نمک یکی از راههای پیدا کردن آب در طبیعت

سبزه و گیاهان سبز

یکی ازعلایم آب وجود سبزه است. هر نقطه که سبزی ببینید مطمئن باشید که آب در آن ناحیه وجود دارد و هر جا که سبزه‌های بلندتر و شاداب‌تر داشته باشد به منبع آب نزدیک‌ تر است .

روش های پیدا کردن آب در طبیعت

پرندگان کوچک حشره خوار

مواقع بی آبی گنجشک‌ ها بهترین نشانه‌اند برای یافتن آب ، حداکثر فاصله این پرندگان کوچک حشره‌ خوار تا منبع نوشیدن آب به یک کیلومتر نمی‌ رسد. آنها قادر نیستند بیش از هزار متر از آب دور شوند در ضمن هر جا تعداد بیشتری از انواع پرندگان کوچک نظیر سار،‌ مرغ زنبورخوار و بلبل یا سره مشاهده کردید به منبع آب نزدیک‌ تر شده‌اید .

راههای پیدا کردن آب در طبیعت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.0 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits