دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
اقدامات ضروری در زمان حمله تروریستی
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
حملات تروریستی معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد ولی ممکن است در هر مکانی رخ دهد ، با این حال، مقامات آماده این شرایط بحرانی هستند، ولی به مردم عادی چه توصیه‌ای می‌شود؟

دلگرم | حملات تروریستی معمولا به ندرت اتفاق می‌افتد ولی ممکن است در هر مکانی رخ دهد ، با این حال، مقامات آماده این شرایط بحرانی هستند، ولی به مردم عادی چه توصیه‌ای می‌شود؟

هنگام حمله تروریستی چه باید کرد؟

ذهنتان را آماده کنید

در بسیاری از حملات افراد ابتدا صدای تیراندازی را با صدای ترقه و آتش‌بازی اشتباه می‌گیرند.
کسی که انتظار شنیدن صدای گلوله ندارد، فرض می‌کند صدای چیزی دیگر است، چیزی که با انتظارش هم‌خوانی دارد. زمانی که طول می‌کشد تا بفهمیم واقعا چه شده، ممکن است به قیمت جان‌مان تمام شود. کسی که از قبل به سناریوهای ناگوار احتمالی فکر کرده باشد، سریع‌تر می‌فهمد.

سریع واکنش نشان دهید

تقریبا همه آدم‌ها موقع حمله گیج مى‌شوند و نمى‌توانند کارى بکنند.
کسى که سریع و قاطع تصمیم بگیرد، بیشتر ممکن است نجات پیدا کند. اما طبیعت انسان طورى است که صبر مى‌کند ببیند بقیه چه مى‌کنند. یک آزمایش مرسوم روان‌شناسان این است که گروهى را توى یک اتاق مى‌فرستند، بعد اتاق را پر از دود مى‌کنند ببینند مردم چطور واکنش نشان مى‌دهند. آنها که تنها هستند بیشتر واکنش نشان مى‌دهند تا آنها که با کسى دیگر آمده‌اند.

اقدامات لازم هنگام حمله تروریست ، هنگام حمله تروریستی چه باید کرد؟

خودتان را از تیررس دور کنید

اولین قدم این است که سر راه نباشید، کمتر دیده شوید. بدیهى‌ترین گزینه این است که خودتان را روى زمین بیاندازید، اما اگر بشود، بهتر است پشت چیزى پناه بگیرید. و البته بهتر است آن چیز سخت و محکم باشد، مثلا دیوار بتنى.
وقتى دور از چشم باشید، احتمال اینکه عمدا هدف بگیرندتان، یا یکى از گلوله‌هاى بى‌هدفى که به همه سو شلیک مى‌کنند به شما بخورد، کمتر مى‌شود. این کار ریسک دارد، اما در بعضی شرایط دویدن و فرار کردن گزینه مناسبی است.

مخفی شدن

اگر توان جا به جا شدن و یا فرار را ندارید، می توانید به فکر پنهان شدن باشید. در انتخاب مکان دقت کنید تا دور از دسترس و دید مهاجمان باشد. اگر در اتاق پناه گرفتید سعی کنید هر چیزی را که می توانید جلوی در قرار دهید تا مانع از باز شدن آن شوید. تلوزیون، گوشی همراه و هز چیزی که از خود صدا تولید می کند را خاموش کنید. از در و پنجره فاصله بگیرید و به بهترین مکان برای مخفی شدن فکر کنید تا در فرصت مناسب بتوانید فرار کنید.

اگر لازم شد با تروریست بجنگید !

سناریو مبارزه باید آخرین راه برای نجات جان باشد. در این حالت سعی کنید تا جایی که می شود پرخاشگر و تهاجمی برخورد کرده و از هر وسیله ای برای دفاع استفاده کنید. اگر بتوانید به صورت گروهی به او حمله کنید، شاید بتوانید تلفات کمتری داشته باشید و مهاجم را از پای در بیاورید. در برخی موارد درافتادن با فرد مسلح نتیجه داده. اما کسی که آموزش ندیده بهتر است با مهاجم در نیفتد.

بعد از فرار

کسی که موفق می‌شود از مهلکه فرار کند، باید همچنان هشیار باشد. "همیشه فرض کنید حمله دیگری هم در راه است." بهترین کار در چنین موقعیتی این است که سراغ پلیس یا مسئولان امنیتی دیگر بروید، که قاعدتا به اوضاع مسلط‌ترند.

فرار کردن در هنگام حملات تروریستی

به دیگران کمک کنید

اگر می‌خواهیم همه جلوی خروجی اضطراری گیر نکنند و کسی زیر دست‌وپا نماند، راهی جز این نیست.
احتمال این‌که هر یک از ما در چنین مهلکه‌ای گیر بیافتیم، همچنان خیلی کم است. اما به فرض که چنین اتفاقی بیفتد - آن‌طور که کریس کاکینگ، روان‌شناس و متخصص رفتار جمعی می‌گوید - آن‌ها که با هم هماهنگند و گروهی کار می‌کنند، احتمال جان ‌به ‌در بردنشان بیشتر است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits