دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا بازیگران متولد ماه مرداد را میشناسید؟
60
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بازیگران متولد مرداد : چهره های سرشناس زیادی در ماه مرداد متولد شده اند که اشاره کردن به شرح زندگی آنها زمان بر است و در یک مطلب نمی گنجد اما ما در این مطلب به گزیده ی زندگی برخی از هنرمندان متولد مرداد اشاره میکنیم.

بازیگران متولد مرداد چهره های سرشناس زیادی در ماه مرداد متولد شده اند که اشاره کردن به شرح زندگی آنها زمان بر است و در یک مطلب نمی گنجد اما ما در این مطلب به گزیده ی زندگی برخی از هنرمندان متولد مرداد اشاره میکنیم.

با مجله دلگرم همراه باشید تا با بازیگران متولد مرداد آشنا شوید

مسعود کیمیایی

مسعود کیمیایی در 7 مرداد 1320 در تهران متولد شد. مسعود کیمیایی کارگردان و فیلمنامه نویس سرشناس ایرانی فعالیت سینمایی خود را در سال 1345 با دستیاری مرحوم ساموئل خاچیکیان در فیلم خداحافظ تهران آغاز می کند. بیش تر اهالی سینما منسجم ترین ساخته ی بعد از انقلاب مسعود کیمیایی را دندان مار(1368) می دانند که برای دریافت جایزه خرس طلایی برلیناله نامزد می شود و نهایتاً جایزه ویژه همان جشنواره را دریافت می دارد. پس از آن استفاده ی کیمیایی از چهره های جوان، او را به عنوان تصویرگر زندگی جوانان دهه ی هفتاد معرفی می کند.

بازیگران متولد مرداد
مسعود کیمیایی

امین تارخ

امین تارخ متولد 21 مردادماه سال 1332 در شیراز میباشد او علاوه بر بازیگر ی مدرس رشته بازیگر ی است. از معروفترین نقش هایی که وی ایفا نموده نقش اول در مجموعه تلویزیون ی ابن سینا است. او در سال 1373 اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تأسیس کرد که یکی از مؤسسات آموزش بازیگری سینما در ایران محسوب می شود.

بازیگران متولد مرداد
امین تارخ و نوه اش

جواد رضویان

جواد رضویان در ششمین روز مرداد ماه 1354 در تهران به دنیا آمد. جواد رضویان به طور اتفاقی وارد این رشته شده و سال اول دانشگاه با مهران غفوریان و امیر غفارمنش و بیزن بنفشه خواه همکلاس بوده و به کمک آنها وارد این رشته شده است.

بازیگران متولد مرداد
جواد رضویان

داریوش ارجمند

داریوش ارجمند متولد 5 مرداد 1323 تهران است. وی با بازی در فیلم ناخدا خورشید ساخته ناصر تقوایی به سینما آمد و در سال 1365 با دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشنواره فیلم فجر جای خود را به عنوان یک بازیگر خوب و قابل قبول تثبیت کرد. او برادر کوچکتر انوشیروان ارجمند بازیگر ، عموی برزو ارجمند و بهار ارجمند ، و پدر امیر یل ارجمند بازیگر است.

داریوش ارجمند
اریوش ارجمند

لیلا اوتادی

لیلا اوتادی متولد 14 مرداد 1362 در محله شمیران ، تهران دارای مدرک معماری داخلی از دانشگاه هنر تهران است. لیلا اوتادی در سال 1381 با بازی در فیلم چشمان سیاه به کارگردانی ایرج قادری وارد عرصه بازیگر ی شد. او با بازی در سریال مهر و ماه سید فیاض موسوی دیده شد. لیلا اونادی در سال 1385 اولین کار مناسبتی خود را در سریال آخرین گناه به کار گردانی حسین سهیلی زاده بازی میکند.

لیلا اوتادی
لیلا اوتادی

شقایق فراهانی

شقایق فراهانی متولد 2 مرداد 1351 است . او با حضوری کوتاه در فیلم لیلا وارد عرصه سینما شد. او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا بازیگران سینما و تلویزیون میباشد. شقایق از همان کودکی همراه پدر و مادرش بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا به بازی در تئاتر پرداخت. سام حسامی پسر شقایق فراهانی و نوه بهزاد فراهانی است .

شقایق فراهانی
شقایق فراهانی

امین زندگانی

امین زندگانی فرزند سیاوش زندگانی- استاد برتر و بزرگ موسیقی ایران متولد ششم مرداد ماه سال 1351 است. این بازیگر که از خانواده‌ای هنردوست و هنرمند زاده شده، از سال 70 وارد عرصه هنر شد و در نمایشنامه‌های مختلف نقش پذیرفت.

امین زندگانی پس از جدایی از مینا لاکانی، در حال حاضر زندگی مشترک خود را با الیکا عبدالرازقی تجربه می‌کند.

امین زندگانی
امین زندگانی

پژمان بازغی

پژمان بازغی متولد 19 مرداد ماه سال 1353 از بازیگران فعال و پرکار در تلویزیون و سینما به شمار می‌رود. پژمان بازغی که اقلیتش به لاهیجان برمی‌گردد، در زادگاه خود با سینما آشنا شد. بازغی برای نخستین بار در فیلم اعتراف به کارگردانی مجید زیم‌خواه وارد عرصه بازیگری شد

پژمان بازغی
پژمان بازغی

پوپک گلدره

مرحومه پوپک گلدره با مجوعه نرگس با دنیای بازیگری و زندگی خداحافظی کرد. پوپک گلدره متولد 8 مرداد ماه سال 50 بود که فعالیت هنری خود را بازی در نمایش "پل" آغاز کرد و با نشان دادن شایستگی‌های خود در عرصه بازیگری، برای فیلم موج مرده موفق به جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

پوپک گلدره
پوپک گلدره

بیژن امکانیان

بیژن امکانیان که در سنین جوانی و با همکاری مهری صباغ‌زاده و فریدون جیرانی گرده "ایفا" را تشکیل داده بودند، سکوی پرتاب خود را به عرصه سینما فعال انجمن "ایفا" می‌داند.

بیژن امکانیان
بیژن امکانیان

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (60 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits