دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
رسم و رسوم عجیب ادیان محتلف

باور نکردنی ترین رسم و رسوم ادیان مختلف

رسم و رسوم عجیب ادیان محتلف
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
رسم و رسوم باور نکردنی : در دنیا افرادی هستند که دین های متفرقه دارند و این ادیان نه تنها الهی نیستند بلکه رسومات بسیار عجیب و خشنی هم دارند که بیشنر شبیه اعمال انسان های دیوانه می ماند.

رسم و رسوم باور نکردنی

رسم و رسوم باور نکردنی : در دنیا افرادی هستند که دین های متفرقه دارند و این ادیان نه تنها الهی نیستند بلکه رسومات بسیار عجیب و خشنی هم دارند که بیشنر شبیه اعمال انسان های دیوانه می ماند. در ادامه باور نکردنی ترین رسم و رسوم ادیان مختلف را باهم مرور میکنیم.

ماتایوساس:

یکی از مراسم های بسیار عجیب مذهبی هر ساله در گینه نو انجام می شود. در این مراسم که “ماتایوساس” نام دارد تنها پسرهای جوان شرکت میکنند و هدف آن ها تبدیل شدن به مردان واقعی است. در این مراسم ابتدا جوان ها باید چندبار بالا آورده تا شکمشان تمیز شود سپس بعد از انجام چند حرکت مختلف باید زبانشان را سوراخ کنند و مرد واقعی شوند.

قربانی انسانی:

با قوم آزتک که داستان های زیادی در مورد آن ها گفته می شود حتما آشنا هستید اما شاید با یکی از مراسم های بسیار عجیب آن ها آشنا نباشید. در مراسم قربانی انسان آزتک ها بهترین راه تشکر از خدا را ریختن خون می دانستند از این رو اسیرهای جنگی را به بالاترین بخش معبد میبردند و رو به آسمان از گلو تا شکم او را پاره میکردند سپس قلب فرد بیچاره را به خدا اهدا میکردند.

قربانی انسان
قربانی انسان

پرش از روی بچه:

اسپانیایی ها که مراسم های عجیبشان سر به فلک می کشد در یک حرکت مذهبی بچه های تازه متولد شده را روی زمین می خوابانند و یک نفر از روی آن ها می پرند. فردی که از روی بچه ها می پرد نماد شیطان است و به گفته اسپانیایی ها این حرکت باعث پاکی بچه ها از گناهان می شود ولی به هر حال احتمال مرگشان نیز بسیار زیاد است.

رسم و رسوم ادیان مختلف
پرش از روی بچه

دستکش مورچه‌ گلوله:

این یکی از دردناکترین رسوم در قبایل آمازون است که اگر در این مراسم شرکت نکنید نمی‌توانید مرد شوید. زمانی که پسران به سن خاصی می‌رسند به همراه پسران بالغ دیگر به درون جنگل رفته و مورچه گلوله (نوعی مورچه) می‌یابند. نیش این حشرات بسیار دردناک است. نام آین مورچه‌ها از آنجایی «مورچه گلوله» انتخاب شده است که درد نیش آنها با درد اصابت گلوله به بدن مقایسه شده است. مورچه‌ها پس از جمع‌آوری با نوعی ماده مخدر گیاهی به خواب می‌روند. سپس مورچه‌ها را در حالت خواب ناشی از مواد مخدر داخل یک دستکش بافته شده قرار می‌دهند. این حشرات زمانی که بیدار می‌شوند خود را محبوس در دستکش می‌یابند و بسیار عصبانی و تهاجمی هستند و در این هنگام پسران تازه به بلوغ رسیده باید طی 10 دقیقه این مورچه‌ها را در دستکش نگه داشته و درد آن را تحمل کنند و بعد از 20 مرتبه تکرار این مراسم پسران جوان ثابت می‌کنند که مرد شده‌اند.

دستکش مورچه
دستکش مورچه گلوله

سوپ با خاکستر مرده:

مراسم تدفین مردگان در قبیله «یانومامی» بسیار مهم است و مردم این قبیله می‌خواهند از آرامش روح رفتگان خود مطمئن شوند. زمانی که یکی از افراد متعلق به این قبیله که در مرز میان برزیل و ونزوئلا زندگی می‌کنند می‌میرد، جسد او سوزانده می‌شود و با مخلوط کردن پودر خاکستر استخوان‌های آنان با بارهنگ سوپی آماده و خورده می‌شود. آنان معتقدند با خوردن این سوپ روح عزیز از دست رفته‌اشان تا ابد در بدن آنان جاویدان خواهد ماند. یانومامی‌ها معتقدند اجساد همه باید سوزانده شود چرا که از بین رفتن جسد به روش طبیعی بسیار وحشتناک است و از سویی دیگر روح مرده اگر به داخل بدن عزیران خود نرود آزرده خواهد شد. آنها همچنین معتقدند جسد مرده باید هرچه زودتر از بین برود؛ چراکه در غیر این صورت روح او بازمی‌گردد و پیوسته در نظر آنها ظاهر می‌شود.

سوپ با خاکستر مرده
سوپ با خاکستر مرده

قطع کردن انگشتان:

قبیله «دانی»، ساکنان بومی زمین‌های حاصل‌خیز غرب گینه‌ نو هستند. اعضای این قبیله برای نشان دادن اندوه خود در مراسم تدفین، انگشت‌های خود را قطع می‌کنند و سپس صورت خود را به خاک و خاکستر آغشته می‌کنند. آنها انگشتان خود را برای نشان دادن عشق و علاقه به کسی که دوستش داشتند قطع می‌کنند و نزدیکان اصلی فرد فوت شده دست قطع شده خود را همراه با جنازه خاک می‌کنند. این عضو قطع شده نمادی از بدن و روح بازماندگان است که همواره در کنار متوفی خواهد ماند و با او زندگی می کند. تعداد انگشتان قطع شده یک فرد نشان دهنده این است که وی چند نفر را دوست داشته است و در برخی مواقع فرد برای مراسم تدفین همسرش انگشتی برای قطع کردن و اجرای مراسم ندارد!

قطع کردن انگشتان
قطع کردن انگشتان

پرتاب نوزاد:

پرتاب نوزاد از ارتفاع 15 متری و گرفتن آن روی یک پارچه که افراد اطراف آن را نگه داشته‌اند، یکی از سنت‌هایی است که از 500 سال پیش در هند برگزار می‌شده است. این رسم توسط زوج‌هایی در ایالت «کاماتاکل» هند برگزار می‌شود که خداوند اخیرا فرزندی به آنها اعطاء کرده است. افراد معتقدند این مراسم که هرساله در اولین هفته دسامبر تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار می‌شود، برای فرزندشان سلامتی، موفقیت و شانس به ارمغان خواهد آورد. هر ساله بیش از 200 کودک کمتر از 2 سال توسط والدین خود در این مراسم به پایین پرتاب می‌شوند.

پرتاب نوزاد
پرتاب نوزاد

آدمخواری:

در جنگل های بارانی آمازون در نزدیک مرز دو کشور ونزوئلا و برزیل، قبیله ای به نام یانومامی زندگی می کند که به خاطر رسم آدمخواری شان مشهور هستند. شاید برایتان باور پذیر نباشد اما هنوز هم در این دنیا قبایل آدمخوار وجود دارند و زندگی می کنند که یک نمونه ی آن ها همین قبیله ی یانومامی است، آن ها جسد یکی از افرادی از قبیله که مرده است را می خورند.

آدمخواری
آدمخواری

راه رفتن روی ذغال:

اگر چه این رسم نه یک رسم آیینی است و نه این که یکی از بایدهاست، با این حال یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا است که در کشور چین انجام می شود و از نظر آن ها رسم جالبی است. در این فستیوال در واقع مردم باید همسرانشان را در حالی که روی ذغال های گداخته راه می روند، حمل کنند. همان طور که در بالا هم گفته شد هیچ دلیل خاصی پشت آن نیست و این کار کنایه از این است که بعدها در زندگی همسران بار سنگینی روی دوش نخواهند بود!

راه رفتن روی زغال
راه رفتن روی زغال

حلقه انداختن دور گردن:

یکی از رسم و رسوم عجیب دنیا که بیشتر در تایلند و قبیله های آفریقایی و بخش هایی از ویتنام رواج دارد، فرهنگ حلقه انداختن دور گردن است. با توجه به مشاهدات و تحقیقاتی که در این زمینه شده مشخص شده که این حلقه ها به شکل فنر، از سن ۲ سالگی دور گردن خانم ها انداخته می شود، بعد از مدتی این حلقه ها باعث دراز شدن گردن می شود، در واقع از نظر مردم این قبایل، دراز بودن بیش از اندازه ی گردن یکی از نشانه های زیبایی است. اگر چه، خیلی ها با این نظر مخالفند و بر این باورند که این، یک رسم وحشتناک است که باید هر چه زودتر قدغن شود.

حلقه انداختن دور گردن
حلقه انداختن دور گردن

در این رابطه بیشتر بخوانید:

رسم و رسوم کراوات زدن , اینگونه کروات بزنید!

رسم و رسومات کریسمس در کشورهای مختلف جهان

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (3 رای)  

    ۱ دیدگاه

    شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

    سمیرا راد | ۵ سال پیش
    واااااااا چه احمقایین!!!!
    چرا از ایران چیزی نزاشتین
    خخخخخخخخخخخ
    0
    2
    
    hits