دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مار اتریس اسکوامیگرا جذاب ترین مار جهان
13
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مار اتریس اسکوامیگرا جذاب ترین مار جهان:این مار در یک نمونه‌ی جالب از فرگشت همگرا شباهت‌های زیادی به افعی‌های روزن‌دار درختی آسیایی دارد. در حال حاضر ده گونه از این مار زیبا شناخته شده است

مار اتریس اسکوامیگرا

مار اتریس اسکوامیگرا:

این مار زیبا و رنگی "اتریس اسکوامیگرا" نام دارد و به علت رنگ های شگفت انگیز و پوست خارق العاده آن جزو زیبا ترین گونه های مار در دنیا شناخته شده است.

مار اتریس اسکوامیگرا

این مار در یک نمونه‌ی جالب از فرگشت همگرا شباهت‌های زیادی به افعی‌های روزن‌دار درختی آسیایی دارد. در حال حاضر ده گونه از این مار زیبا شناخته شده است.

مار زیبا
مار اتریس اسکوامیگرا

اندازه‌ی این مار تقریباً کوچک است و در حالت بلوغ طول آن به ۴۰ سانتیمتر و حداکثر به ۷۸ سانتیمتر می‌رسد. تمامی گونه‌ها یک سر عریض و مثلثی دارند که از گردن‌شان متمایز است. کنج چشم مار نیز مشخص است و پوزه‌ی آن عریض است.

مار

زهر افعی بته‌ای باعث درد، تورم، تجربه‌ی نزدیک به مرگ و مشکلات انعقاد خون می‌گردد. این افعی همانطور که از نامش پیداست روی درخت‌ها زندگی می‌کند ولی برخی اوقات نیز نزدیک زمین یافت می‌شود.

مار جذاب جهان

بیشتر مارها زهر ندارند آن دسته‌ای که زهرآگین اند هم در درجهٔ نخست از آن برای شکار و کشتن طعمهٔ خود استفاده می‌کنند تا برای دفاع شخصی. برخی مارهای زهرآگین می‌توانند باعث زخم شدید در انسان حتی مرگ شوند. مارهای بی زهر شکار خود را می‌توانند زنده بخورند یا آن را نخست با پیچیدن به دور طعمه و فشردن می‌کشند سپس می‌خورند.

divider

در این رابطه بیشتر بخوانید:

معرفی 5 نوع حیوانی که تولید مثل بالایی دارند

همه چیز پیرامون زندگی حیوانات در زمستان

عوارض 9 دارویی که سلامت حیوان خانگی را به خطر می اندازد

divider

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits