دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
از بین بردن حشرات موذی در تابستان
0
زمان مطالعه: 9 دقیقه
یکی از اولین راه حل های که ما می توانیم برای دفع حشرات استفاده کنیم این است که مکان های که سبب می شود حشرات به داخل خانه نفوذ پیدا کنند را ببندیم. از سم و دوغاب استفاده کنید و آن را به درون چاه ها و محل های زندگی حشرات بریزید.

با مجله دلگرم همراه شوید

راههای پیشگیری از ورود حشرات موذی به داخل منزل :

1 - پاکیزگی بهترین روش برای دور نگه داشتن حشرات است

اگر علاوه بر پاکیزگی، با نم و رطوبت هم مبارزه کنیم، تقریباً تمام امکان زندگی را از حشرات بسیار کوچک و ناخوشایند، سلب خواهیم کرد.

2 - نظم و ترتیب نیز به دور شدن حشرات کمک می‌کند

خصوصاً نظم و ترتیب و وجود یک چینش مناسب برای مواد خوراکی (قرار دادن خوراکی ها در کابینت های بسته، قرار دادن آنها در ارتفاع، گذاشتن مواد خوراکی در جعبه های غیر قابل نفوذ و...). به طور مثال نگذارید خرده نان ها روی میز باقی بماند

مبارزه با پشه و مگس در تابستان :

علت جمع شدن پشه و مگس:

پشه‌ها برای تولیدمثل به آب راکد نیاز دارند، بنابراین این منابع را تا حد ممکن حذف کنید. بطری‌های نیمه‌پر نوشابه را دور بریزید و زیر گلدانی‌ها را خالی کنید. آنها فقط به عمق 1 سانتی‌متر مایع نیاز دارند، پس حتی حواستان به ظرف آب پرنده‌تان هم باشد. علاوه بر این، چمن و علف‌ها را کوتاه کنید و از توری استفاده کنید تا پشه‌ها کمتر به خانه نزدیک شوند

مگس‌های خانگی در ماه‌های گرم سال بیشتر هستند. آنها بیرون از خانه بر روی آشغال، خاک، چمن بریده شده، فاضلاب، آب، فضولات حیوانات و غذای فاسد تخم‌ریزی می‌کنند. برای آینکه آنها را از خانه خود دور نگه دارید، هرگونه آشغال را از حیاط خود دور کنید، درها را باز نگذارید و روی غذاها را بپوشانید.

پس از تجهیز پنجره ها به توری به عنوان مهمترین اقدام برای ورود این حشره و همچنین دیگر موجودات موذی مانند آن از بیرون از خانه، همه انواع حشره كش ها برای از بین بردن پشه ها مناسب هستند ولی اگر در شرایطی قرار گرفتید كه هیچ یك از امكانات فوق وجود نداشت، نگران نباشید .

رهایی از شر حشرات موذی قبیل سوسک ، پشه ، زنبور و مورچه

روش های خانگی متعددی برای رهایی هر چند موقتی از این حشره وجود دارد:

۱ - می گویند پشه از بوی پیاز و پرتقال متنفر است. بنابراین چند عدد پیاز را پوست كنده و به صورت قاچ شده در گوشه ای از اتاق قرار دهید یا اینكه به جای آن مقداری پوست و یا خود پرتقال را جایگزین كنید.در ضمن مالیدن پوست پرتقال و یا آب آن و یا پیاز بر روی پوست نقاطی از بدن كه بدون پوشش لباس بوده و احتمال گزیدگی پشه وجود دارد، به خصوص به هنگام خواب، از جمله راهكارهای جلوگیری از پشه گزیدگی است.

۲ - پشه ها به نور علاقه مندند. بنابراین اگر وزوز پشه ای در اتاق خوابتان مانع به خواب رفتن شما شده و تمام سعی شما برای كشتن آن نیز بی نتیجه مانده است، چراغ اتاق خواب را خاموش كرده و به جای آن چراغ فضای خارج از اتاق را روشن كنید. به این ترتیب پشه به دنبال روشنایی از محل خواب شما خارج می شود. حال در را بسته و كشتن پشه را به فردا صبح موكول كنید.

۳ _ استفاده از جاروبرقی برای پشه های در حال پرواز نیز روش دیگری برای رهایی از این حشره موذی است.

4 -روی اسفنج کمی از روغن های نعنا ، اسطوخودوس ، اکالیپتوس

اسفنج را داخل یک شیشه قرار دهید و درب آن را به مدت ۲۴ ساعت ببندید.

سپس درب شیشه را باز کنید و اجازه دهید بوی آن در اتاق بپیچد.

نكته: اگر با توجه به تمام تمهیدات فوق دچار پشه گزیدگی شدید، چند عدد برگ ریحان تازه را له كرده و آن را بر روی محل نیش زدگی قرار دهید. به این ترتیب سوزش و خارش آن التیام می یابد.

راههای مبارزه با سوسک های خانگی در تابستان :

علت جمع شدن وریاد شدن سوسک های خانگی :

سوسک‌ها شب‌ برای تغذیه از خرده غذاهای روی زمین، کاغذ، غذای حیوانات خانگی و حتی چسب بیرون می‌آیند. بهترین راه مقابله با آنها نظافت مرتب خانه است، زیرا اگر چیزی برای خوردن وجود نداشته باشد، آنها نمی‌مانند. فضای خالی سوراخ دیوارها که لوله‌ها از آنها عبور می‌کنند را ببندید

این سوسك ها در دو نوع ریز و درشت در خانه ها یافت می شوند. آنها گذشته از ظاهر نازیبایشان به جهت آنكه در فاضلاب و چاه ها زاد و ولد می كنند، از جمله آلوده ترین حشرات خانگی نیز به شمار می آیند. بنابراین مبارزه با سوسك های خانگی به خصوص در فصل بهار كه زمان تخم ریزی همه حشرات است، از جمله اقدامات بسیار ضروری در خانه محسوب می شود.

رهایی از شر حشرات موذی قبیل سوسک ، پشه ، زنبور و مورچه

راه کار عمومی و شیمیایی :

البته در همین راستا كارخانه جات تولید مواد شیمیایی انواع حشره كش ها و ضدسوسك های مختلفی را تولید كرده اند كه در قالب مایع، اسپری و گچ در دسترس مصرف كنندگان قرار گرفته و بسیار مفید و موثر هستند ولی علاوه بر آنها مواد دیگری وجود دارند كه تاثیر آنها را نمی توان نادیده گرفت. از این جمله به پودر اسیدبوریك و همچنین نفت می توان اشاره كرد. كاربرد نفت یكی از قدیمی ترین و موثرترین راه های نابود كردن انواع سوسك های خانگی است. برای این منظور می بایست در تمام چاهك ها، فاضلاب ها و به طور كلی هرگونه راه خروجی از این قبیل مقداری نفت ریخته و بر روی دریچه آن درپوش بگذارید. این كار را در پایان شب انجام دهید تا نفت مدت زمان بیشتری در مسیر و آب داخل آن باقی بماند.

نكته: در صورتی كه از میان روش های مبارزه با حشرات خانگی، كاربرد پودرهای سمی را انتخاب كرده اید، مراقب بچه های كوچك نیز باشید. به این معنا كه مكان هایی را به این روش سم پاشی اختصاص دهید كه دور از دسترس بچه ها باشند. در ضمن از آنجا كه برخی از سم ها امكان تركیب با آب دارند، شما می توانید با خیالی راحت تر از محلول همان سم برای سم پاشی استفاده كنید. به این ترتیب كاربرد آنها مشكلات كمتری را نسبت به پودرها خواهد داشت.

راه ساده با کارایی بالا :

پیاز را خرد کنید.آن را با جوش شیرین ترکیب کنید. (نام دیگر جوش شیرین بی کربنات سدیم است)

سپس ترکیب به دست آمده را در نقاطی که معمولا سوسک ها دیده می شود بریزید.

در صورت نیاز این کار را تکرار کنید.

راه کار ساده اما قدیمی :

اگر می خواهید سوسک ها را از بین ببرید می توانید از نفت استفاده کنید که البته به عنوان یکی از روش های قدیمی است. در گذشته بدین صورت بود که درون سوراخ های خانه و چاهک ها از نفت استفاده می کردند ولی باید روی آن را بپوشانید. برای سوسک های خانگی داروهای زیادی در عطاری ها و داروخانه ها وجود دارد

راههای مبارزه با مورچه:

مورچه ها اگر چه حشرات به ظاهر بی آزاری به نظر می آیند ولی هنگامی كه در گوشه ای از خانه لانه كنند، با دردسرهای بسیاری مواجه می شوید. به همین جهت لاجرم مجبور خواهید بود

رهایی از شر حشرات موذی قبیل سوسک ، پشه ، زنبور و مورچه

یكی از روش های ساده زیر را به كار ببرید:

۱ _ كمی فلفل سفید را در نقاطی از خانه كه محل عبور و مرور مورچه ها هستند، بپاشید.

۲ _ اگرچه این ادعا عجیب به نظر می آید ولی بعضی ها عقیده دارند برای آنكه در جهت عبور و مرور مورچه ها محدودیتی ایجاد كنید، دور فضای مورد نظر بر روی زمین یا دیوار را با گچ خط بكشید می گویند مورچه ها از روی خط گچی عبور نمی كنند برخی دیگر به جای گچ پودر تالك را پیشنهاد می كنند.

۳ _ گفته می شود سیب دارای اسیدی است كه ملكه و سربازان آن را از بین می برد. بنابراین مقداری پوست سیب یا تكه هایی از خود آن و یا حتی هسته های داخل آن را در ورودی لانه مورچه قرار دهید.

۴ _ مخلوطی از عسل و پودر اسید بوریك را بر روی تكه كاغذی ریخته و در مكانی نزدیك لانه مورچه ها قرار دهید. با حمل این تركیب به ظاهر خوشمزه توسط مورچه های رهگذر، مورچه های داخل لانه نیز از بین می روند. البته بعضی از مورچه ها به مواد چربی بیشتر از مواد شیرینی تمایل دارند لذا شما می توانید به جای عسل كره را جایگزین كنید.

5 - ارد ذرت : در قسمت هایی که مورچه ها معمولا غذا به داخل لانه خود می برند کمی آرد ذرت بریزید. بعد از چند هفته نتایج آن را خواهید دید.

راههای مبارزه با زنبور :

این مزاحمان اطراف سطل زباله، غذا و نوشیدنی‌ها جمع می‌شوند. لانه آنها معمولاً اطراف ساختمان، زیر درختان یا بوته‌ها است. برای از بین بردن لانه آنها از محصولاتی استفاده کنید که در شب باید به لانه اسپری شوند. اگر فایده نداشت، خودتان دست به کار نشوید، بلکه از متخصصان این کار کمک بگیرید.

رهایی از شر حشرات موذی قبیل سوسک ، پشه ، زنبور و مورچه

1 - به طور منظم خانه و باغ تان را برای یافتن محل زندگی آنها بگردید.

2 - زنبورها را له نکنید، زیرا له کردن آنها باعث ایجاد یک واکنش شیمیایی می‌شود و این واکنش شیمیایی هم نوعان آنها را جذب و تحریک می‌کند.

3 - هر نوع دسترسی به نوشیدنی های شیرین و مواد غذایی را از بین ببرید.

4 - حواستان باشد که در سطل آشغال را به خوبی ببندید و به دقت باقی مانده های مواد خوراکی را از روی باربیکیو پاک کنید.

5 - در مغازه ها، دام های ضد زنبور وجود دارد. آنها به سادگی و به کمک یک طعمه (نوشیدنی های شیرین و...) عملکرد خوبی دارند، بعضی های شان هم واقعاً عالی هستند!

6 - اگر یک لانۀ زنبور پیدا کردید، با یک فرد متخصص (آتش نشان ها، مؤسسه های تخصصی و...) در این زمینه تماس بگیرید.

divider



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits