دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
معرفی ۱۰ تا از گرانترین عطر های دنیا در سال ۲۰۱۸
40
زمان مطالعه: 7 دقیقه
عطر های گران قیمتگران چقدر با عطر های معمولی تفاوت دارند؟ عطر میتواند وضعیت فیزیکی و احساسی ما را تغییر دهد و همچنین بر بخش هایی از مغز اثر بگذارد که خاطرات و احساسات ما را کنترل می کنند.

گران قیمت ترین عطر ها را امروز بررسی خواهیم کرد. را اکثر مردم دوست دارند. هر کس میخواهد برای گذاشتن تاثیری مثبت بر دیگران، بوی خوبی بدهد. به همین دلیل انتظار می رود ارزش بازار جهانی عطر و دئودورانت (نوعی اسپری خوشبو کننده) در سال 2018 به 72.7 میلیون دلار برسد. چرا افراد پولهای هنگفتی را برای خریدن عطر هزینه میکنند؟

گران قیمت ترین عطر های دنیا کدامند ؟

بیایید بررسی کنیم چرا بعضی از عطر ها تا اینقدر گران هستند؟ به طوری که برای خریدن بعضی از آنها باید چندین هزار دلار هزینه کرد. گران بودن عطر ها سه دلیل عمده دارد: مواد اولیه آنها، هزینه های بازاریابی و هزینه های بسته بندی.
بیایید از مواد اولیه آنها شروع کنیم: بسیاری از عطر ها از مشک برگرفته از یک حیوان نادر و یا روغن به‌ دست ‌آمده از یک درخت، ریشه و یا گلبرگ گل تشکیل میشوند. از طرف دیگر، برخی از عطر ها به این دلیل ارزان هستند که با استفاده از مواد مصنوعی ساخته‌ شده در آزمایشگاه تولید می ‌شوند.

نمونه ای از عطر جوی را از مارک "جین" در نظر بگیرید. این عطر در بین گرانترین ها قرار دارد. زیرا برای ساخت یک بطری از آن، از 28 جین گل رز و 10600 گل یاسمین استفاده شده است. سازنده تنها 1.25 اونس عصاره از 10600 گل یاسمین گرفته است. دیگر ترکیبات کمیاب در این عطر عبارت اند از: اورلیس، نهنگ عنبر، اوود و رزبلغاری.

دومین عاملی که بر گرانی عطر ها اثر میگذارد هزینه های بازاریابی و فروش سخت آنهاست. سازندگان، مبالغ هنگفتی را برای معرفی و بازاریابی عطر ها هزینه میکنند.
دلیل دیگر گرانی عطر ها این است که سازندگان محصول خود را مانند شراب یا اثر هنری!! به بازار عرضه میکنند. آنها فقط تعداد محدودی از بطری های عطر را به بازار ارایه داده و این انحصار باعث ایجاد علاقه و همهمه در میان خریداران میشود.خریداران ثروتمند بسیاری هستند که حاضرند برای کسب شهرت و خاص بودن، مقدار کمی از این عطرها را به قیمت ها ی گزاف بخرند.
در نهایت، نحوه بسته بندی تاثیر مهمی بر گرانی عطر ها دارد. برخی از سازندگان عطر، محصول خود را در شیشه های گران قیمت بسته بدی میکنند و برخی دیگر قطعات طلا و الماس را در بسته بندی قرار میدهند.

فهرست عطر های گران دنیا

اکنون که با دلایل گرانی عطرها آشنا شده اید بیایید به 10 تا از گرانترین عطر ها نگاهی بیندازیم.

#10 عطر آنیک (هر انس 441$ معادل 3.5 میلیون تومان)

عطر آنیک
عطر آنیک

این عطر در سال1981 ساخته شد و همچنان محبوب است. اجزای آن ترکیبی از عصاره مرکبات، گیاهان و ریحان است. بطری آن به شکلی جذاب و بی نظیر طراحی شده است. این عطر که محصول مشترک دو شرکت Francis Camail و Annick Goutal برای اوقات عصر مناسب است و با وجود گذشت چندین دهه از معرفی، هنوز از محبوبیت آن کاسته نشده است.


#9 عطر بولت آف لایتینگ (هر اونس 765$ معادل 6 میلیون تومان)

عطر بولت آف لایتینگ
عطر بولت آف لایتینگ

عطر بولت آف لایتینگ , گرفته شده از گل مریم برای زنان در سال 2001 معرفی شد. عصاره گل مریم و گل های شرقی از ترکیبات آن است که در یک بطری شکیل بسته بندی شده.


#8 عطر جوی (هر اونس 850$ معادل 7 میلیون تومان)

عطر جوی
عطر جوی

ژان پتو برندی معروف در صنعت عطر است. این عطر با جای دادن دو برابر میزان ترکیبات خود از جمله 10000 گل یاسمن، گل های قرمز ، 25 گل سرخ، شادی را دوچندان کرد. یکی از دلایل قیمت بالای این عطر آنست که هر ساله تنها 50 بطری از آن تولید میشود. این عطر قدرت رفع افسردگی را دارد و باعث می ‌شود که فرد احساس نشاط و خوشحالی کند. جای شگفتی نیست که حتی امروزه نیز طرفداران زیادی دارد.


#7 عطر کارن (هراونس 1000$ معادل 8 میلیون تومان)

عطر کارن
عطر کارن

کارن عطری منحصر بفرد که در 1954 به منظور بزرگداشت 50 امین سال تولید عطر توسط کمپانی کارن ساخته شد. این عطر با بوی تند فلفلی، پایه چوبی و شکل قلب مانند آن حس جذابیت را به شما منتقل میکند_ عطری قوی و بی نظیر که دریک شیشه قلب مانند همراه با طلای سفید تزیین شده است.


#6 عطر هرمس 24 فابورگ (هر اونس 1/500$ معادل 12 میلیون تومان)

عطر هرمس 24 فابورگ
عطر هرمس 24 فابورگ

قیمت بالای این عطر به این دلیل است که تنها 1000 بطری از آن در سال تولید میشود. عطری آرام بخش با ماندگاری بالا و رایحه فراموش نشدنی که حاصل از ترکیب عصاره عنبیه، چوب صندل، وانیل، گل یاسمین و گل بهار نارنج است.


#5 عطر کلایو کریستین نامبر وان (هر اونس 2/150$ معادل 17 میلیون تومان)

عطر کلایو کریستین نامبر وان
عطر کلایو کریستین نامبر وان

کلایو کریستین بزرگترین سازنده عطرهای با کیفیت است. این عطر در سالهای 2001 و 2006 زمانی که نسخه های اصلی آن ساخته شده، گرانترین عطر بوده است. دو نوع از این عطر وجود دارد: فلورال شرقی برای زنان و وودی شرقی برای مردان. ترکیب آویشن، هل، عصاره سیسیلی، ترنج و گل وانیل دلایل خوبی برای انتخاب این عطر است. عطر کلایو کریستین در یک شیشه دست ساز با طلای 24 عیار با روکش نقره و عدد1 تزیین شده است.


#4 عطر شانل (هر اونس 4/200$ معادل 34 میلیون تومان)

عطر شانل
عطر شانل

شاید مشهورترین برند در صنعت عطر شانل است. شانل این رایحه شگفت انگیز را در سال 1921 به دست آورد. این عطر به گنجینه ای تبدیل شده که همه به دنبال آنند. عطری زنانه که رایحه گل های تازه را به شما میدهد و به شکلی هنری و جذاب بسته بندی میشود. در سال 1921 کمپانی شانل به دنبال ساختن عطری منحصر بفرد بود که نتوان مانند آن را ساخت. لذا در ترکیبات آن از مواد گران قیمت آن زمان مثل گل رز و یاسمین بهره برد. شاید دلیل گرانی این عطر همین باشد.


#3 عطر باکارا (هر اونس 6/800$ معادل 5.5 ملیون تومان)

عطر باکارا
عطر باکارا

باکارا در اصل یک سازنده کریستال های شیشه ای بود که در 1990 وارد صنعت عطر شد. به همین دلیل این عطر دریک شیشه بلوری بی نظیر با شکل زیبایی بسته بندی شده است. کندر، میخک، هل و گل یاسمین از ترکیبات این عطر هستند.


#2 عطر کلایو کریستین نامبر وان (هر اونس 12/721$ معادل 101 ملیون تومان )

عطر کلایو کریستین نامبر وان
عطر کلایو کریستین نامبر وان

عطری زنانه با ترکیبات وانیل، دارچین، گل یاسمن، گل یلانگ و گل رز. زمانی که این عطر را میزنید حس الهی زیبایی به شما دست میدهد. گردنه بطری این عطر با 18گرم طلا و 5گرم الماس تزیین شده است.


#1 عطر DKNY golden Delicious (هر اونس 1 میلیون دلار معادل 8 میلیارد تومان ! )

 عطر زنانه دی کی ان وای گلدن دلیشز
عطر DKNY golden Delicious

عطر زنانه دی کی ان وای گلدن دلیشز گران قیمت ترین عطر موجود در این لیست است . دلیل گرانی آن استفاده از جواهرات گرانبها مثل الماس و یاقوت در بطری آن است. هر سنگ به صورت دستی و دقیق در جای خود قرارداده شد و کل فرایند ساخت این عطر 1500 ساعت طول کشیده است. درآمد حاصل از فروش این عطر به سازمان خیریه مبارزه با گرسنگی اهدا شده است.


شما کدام یکی از عطر های گران سال 2018 را دوست دارید ؟ شما میتوانید نظرات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (40 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

زهرا | ۴ سال پیش
کسی که میلیار ها تومن پول عطر بده یه مریض بی مخه که فقط باید صب تا شب به عطرش نگا کنه نه استفاده
1
0

hits