دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
علت سوزش کیه در ماه مبارک رمضان چیست؟ درمان آن چگونه است؟
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
علت سوزش کیه در ماه مبارک رمضان چیست؟اگر چه کلیه ها، عضوهای کوچکی هستند ، ولی از وظایف حیاتی زیادی از جمله تصفیه نمودن مواد زاید و مایعات اضافی از خون را به عهده دارند که در حفظ سلامتی عمومی بدن موثر است.

سوزش کلیه

آیا دچار سوزش کیه ها در ماه رمضان وقتی که روزه هستید شده اید؟با دلگرم همراه باشید:

اگر چه کلیه ها، عضوهای کوچکی هستند ، ولی از وظایف حیاتی زیادی از جمله تصفیه نمودن مواد زاید و مایعات اضافی از خون را به عهده دارند که در حفظ سلامتی عمومی بدن موثر است. سوزش کلیه در ماه مبارک رمضان برای بسیاری از افراد روزه دار با بروز مشکلاتی همراه میشود.

سید جواد علوی درباره اینکه آیا سوزش کلیه و ادرار، مانع روزه داری است؟

اظهار داشت:سوزش کلیه یا سوزش مجرای ادرار در شرایط تشنگی و گرسنگی طولانی از جمله در روزه داری های تابستانی، الزاماً ناشی از عفونت ادرار یا سنگ ادراری نیست، بلکه می تواند به سبب سوء مزاج گرم ساده یا مادی در کلیه و مجاری ادرار و مثانه باشد.

به گفته وی در این حال هم تکرار ادرار و هم سوزش و هم تغییر رنگ ادرار به زرد پررنگ یا نارنجی یا گاهی سرخ روی می دهد، بدون اینکه الزاماً در آزمایش ادرار یا کشت ادرار، شواهدی از عفونت یا سنگ ادراری دیده شود. همچنین سبب چنین وضعیتی در پزشکی نوین ناشناخته است و فقط به درمان علامتی و تسکین سوزش ادرار پرداخته می شود بدون آنکه سبب اصلی آن شناسایی و درمان شود.

این کارشناس طب سنتی افزود:

سوءمزاج گرم کلیه و دیگر بخش های دستگاه ادرار، قطعاً با تشنگی و گرسنگی تشدید می شود و به آسیب حتمی دستگاه ادراری و دیگر اعضای بدن بیمار منجر می شود.

علوی اضافه کرد:

نشانه های احتمالی اولیه همراه با این حالت، سرگیجه، حالت تهوع، تلخی دهان و سردرد است. همچنین برای درمان این سوءمزاج، باید نوشیدنی ها و خوراکی های سردی آور مصرف شود.

وی گفت:نوشیدن شربت سکنجبین رقیق شده با آب هندوانه بسیار سودمند است. همچنین نوشیدن شیره تخم خربزه، یا خوردن کاهوی خرد شده در سکنجبین نعنا، بسیار موثر است.

شربت سکنجبین

آب هندونه برای رفع سوزش کلیه

این کارشناس طب سنتی خاطرنشان کرد:این توصیه ها را باید در طول روز 4 تا 5 بار با حفظ یکی دو ساعت فاصله از غذا تکرار کرد و تا یک روز پس از رفع علائم ادامه داد. در طول درمان، پرهیز از هر نوشیدنی و خوراکی گرمی بخش نیز ضروری است و در صورت ادامه این وضعیت یا عود علائم با روزه داری مجدد، توصیه می شود این افراد روزه نگیرند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits