دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سخت ترین کار های دنیا کدامند؟
27
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بعضی افراد در سراسر دنیا باید به کارهایی دست بزنند که هر کسی «حاضر» یا شاید بهتر باشد بگوییم «قادر» به انجامش نیست.

سخت ترین شغل های دنیا را بشناسید

بعضی افراد در سراسر دنیا باید به کارهایی دست بزنند که هر کسی «حاضر» یا شاید بهتر باشد بگوییم «قادر» به انجامش نیست. شاید این شغل ها طرفداران زیادی نداشته باشند اما از سخت ترین شغل های جهان محسوب می شوند که در صورت عدم وجود آنها ممکن است بخشی از یک پروژه بزرگ منحل شود.

تصور اینکه انسان ها می توانند بدون وجود کارگرانی که در این شغل ها کار می کنند به زندگی خود ادامه دهند غیرممکن است.

پاکسازی پس از توفان

پاکسازی بعد از طوفان

چشمانتان را ببندید و روز بعد از وقوع یک توفان وحشتناک را در ذهنتان مجسم کنید. شهر به هم ریخته، شیشه ها روی کف خیابان پخش شده اند، شاخه های درختان را همه جا می توانید ببینید، اجساد زنان و کودکان در گوشه و کنار خیابان ها به چشم می خورند.

افرادی هستند که شغل آنها پاکسازی شهرها پس از توفان است. پس از تمام شدن توفان، این افراد ماموریت دارند تا شهر را مثل روز اول تمیز کنند و لایه های ضخیمی از گل و لای را که شاید به وسعت یک شهر باشد از بین ببرندواین کار بسیار سخت و آزاردهنده ای است که ممکن است ماه های متوالی طول بکشد.

لوله پاک کنی

لوله پاک کنی

تا اواسط قرن بیستم میلادی، مردم برای پاک کردن لوله های بخاری از دوده و سیاهی، دست به دامن کودکان کمتر از 10 سال می شدند. آنها به خاطر جثه کوچکی که داشتند، به راحتی در لوله های باریک شومینه جا می شدند و در انتهای روز که کارشان تمام می شد و سرتاسر لوله را تمیز کرده بودند خودشان سیاه و کثیف بیرون می آمدند.

تصاویر گرفته شده از لوله پاک کن ها از نمادهای مهم شهرهای اروپایی در اوایل قرن بیستم هستند. لوله پاک کنی یکی از آلوده ترین ودر عین حال سخت ترین شغل های دنیا به حساب می آمد.

شکار موش

شکار موش

از سختی همه کارهایی که تاکنون گفتیم اگر بشود چشمپوشی کرد وبه نحوی آنها را انجام داد اما شکار موش در هند واقعا یکی از تهوع آورترین شغل هاست.

تعجب نکنید، اما این شغل شبانه، در بمبئی طرفداران زیادی داردکه بیشتر آنها جوانان و افراد میانسال هستند. افرادی که به این کار مشغول هستند باید 6 شب هفته سر کار باشند و هر شب حداقل 30 موش شکار کنند. در غیر اینصورت حقوق این افراد از سوی کارفرما پرداخت نخواهد شد.

در هندوستان، افراد زیادی به شکار موش مشغول هستندکه باید در میان زباله ها ودیگر جاهای کثیف پرسه بزنند تا شکارشان را پیدا کنند. آنها به طور متوسط برای شکار هر موش حداکثر 10 دقیقه زمان صرف می کنند.

این کار آنقدر درآمد خوبی دارد که بعضی از افراد با اعضای خانواده شان به شکار موش مشغولند و حتی بنگاه های شکار موش دایر شده است.

فاضلاب پاک کن هندی

شکار موش

«رامش ساهو» یکی از ساکنان شهر کلکته سال هاست که بدون هیچگونه تجهیزاتی فاضلاب های این شهر را تمیز می کند. او و خیلی از کسانی که شاید بتوانیم بگوییم همکارش هستند تنها با یک لباس نازک و کهنه، پا به فاضلاب های این شهر می گذارند.

تنها وسیله ای که آنها مجازند همراه خود به کثیف ترین بخش شهر که تنها پسماندهای انسانی وجود دارد ببرند سطلی است برای خارج کردن این پسماندها. با اینکه این شغل یکی از کثیف ترین کارها به حساب می آید تنها 100 دلار در ماه برای این کارگران هندی به ارمغان می آورد اما درهند این شغل از جمله شغل های بسیار مورد نیاز برای جامعه است که در صورت نبود آنها، سیستم فاضلاب کلکته دچار مشکل می شود.

توالت پاک کن های سیار

توالت پاک کن های سیار

یکی از دشوارترین شغل های دنیا که تنها در اروپا وجود دارد از آن کسانی است که در سطح شهر می چرخند و اگر کسی آنها را صدا کند توالت خانه یا محل کاری را تمیز می کنند.

در اروپا این شغل جزو یکی از مشاغل سخت محسوب می شود که برخی افراد مجبورند آن را انجام دهند. این افراد همراه خود دستمالی برای تمیز کردن وماده های ضدعفونی دارندکه لوازم اصلی کار آنهاست. تمیز کردن هر توالت بیش از چند دقیقه طول نمی کشد اما هر کارگر تنها بین 10 تا 60 توالت را در طول روز تمیز می کند.

به دنبال گنج

افراد به دنبال گنج

به تازگی در گواتمالا مردم این کشور به دنبال طلا می روند. البته آنها طلا را از معادن استخراج نمی کنند بلکه در جستجوی طلا دل به رودخانه ای می زنند که انباشته از زباله ها است. آنها کوهی از زباله را می گردند تا شاید طلاهای گم شده در زباله ها نصیب آنها شود.

در میان آب های رودخانه خروشان گواتمالا، افرادی دیده می شوندکه خود را معدنچی می نامند. آنها زندگی خود را در میان تلاطم این آب های سمی در جستجوی طلاها و جواهراتی که همراه زباله ها وارد این رودخانه می شوند و در گلوگاه گرفتار می شوند به خطر می اندازند. با وجود بوی بسیار بد زباله هایی که روی هم انباشته شده اند و همچنین احتمال بارش و بالا آمدن ناگهانی آب رودخانه، باز هم گواتمالایی ها به امید پیدا کردن تکه ای طلا و جواهر و حتی آهن پاره های قراضه جان خود را به خطر می اندازند.

300 گواتمالایی که در اینجا کار میکنند، به این آب گند و بدبو معدن می گویند و خود را معدنچی می نامند. از آنجا که آب، زباله های سبک را با خود می برد و زباله های سنگین در کف رود باقی می ماند، معدنچی ها با راه رفتن در آب، به دنبال انگشترها و دستبندهای طلا و نقره ای می گردندکه ممکن است در زباله ها گم شده باشند.

شکارچیان خفاش

شکارچیان خفاش

قبول کنید که این یکی از بدترین شغل های دنیاست. خفاش ها علاوه بر اینکه موجوداتی ترسناک و چندش آورند آنقدر بوی بد می دهند که حتی یک لحظه هم نمی توانید در کنار آنها نفس بکشید اما با اینحال، شکارچیان خفاش، این حیوانات بدبو را شکار می کنند تا به قبایلی بفروشند که در مراسم سنتی خود از گوشت خفاش غذا می پزند.

این شکارچیان برای اینکه بتوانند خفاش ها را در دام خود اسیر کنند باید شب هنگام به آرامی به آنها نزدیک شده وتور خود را پهن کنند تا خفاش ها برای خوردن حشرات مرده بر کف تورها پایین بیایند.

جمع کردن فضولات حیوانی

جمع کردن فضولات حیوانی

بعد از خواندن مطلبی درباره این شغل، حتما از خودتان می پرسید که به چه دلیلی، آدم هایی هستندکه شغلشان جمع آوری فضولات حیوانی است.

این کار که بیشتر در هند رواج دارد به این طریق است که این افراد به دنبال گله های گاو، بز، گوسفند و شتر راه می افتند تا فضولات آنها را جمع آوری کنند. هر چند باور وجود این شغل بسیار دشوار است اما واقعا افرادی هستند که این کار را انجام می دهند. دلیل آنها هم برای این کار سخت و کثیف تنها یک چیز است، پول حاصل از فروش آنها به تولید کنندگان کودهای دامی.

تمیز کردن کامیون سیمان

تمیز کردن کامیون سیمان

تمیز کردن کامیون های سیمان یکی دیگر از شغل های سخت و طاقت فرساست، زیرا سیمان به سختی از دیواره های کامیون جدا می شود. بتن خیلی زود خشک می شود و برای جلوگیری از این اتفاق، کامیون باید کاملا تمیز بماند، حتی ماندن ذره ای بتن خشک شده در داخل کامیون، بتن های جدید را خراب می کند.

تمیز کردن کامیون اصلا کار راحتی نیست و نیاز به قدرت بدنی بالایی دارد که افراد مخصوصی که این کار را انجام می دهند به خوبی این توانایی را دارند.

شنا کردن در فاضلاب

شنا کردن در فاضلاب

هندی ها به انجام دادن کارهای بسیار عجیب عادت دارند. بنابراین بسیاری از شغل هایی که به نظر ما عجیب می رسند برای آنها عادی و معمولی است اما در این میان، شاید هیچ شغلی به اندازه شغل شنا در فاضلاب خطرناک نباشد، شغلی که حتی اعتراض سازمان های بهداشت جهانی را به دنبال داشته است.

افرادی که این کار را انجام می دهند باید در فاضلاب های کثیف شهر شنا کنند و به دنبال وسایل مختلف بگردند. این جستجوگران فقیر، بدون هیچگونه پوشش خاصی وارد فاضلاب ها می شوند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (27 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits