دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۱۳ تکنیک شگفت انگیز برای آزاد کردن قدرت ذهن
13
زمان مطالعه: 8 دقیقه
قدرت ذهن هیچ حد و نهایتی ندارد. با کمی تلاش و استفاده از تکنیک های درست میتوانید قدرت ذهن را آزاد کنید. در این مقاله 13 روش دستیابی به قدرت ذهن را به شما میگوییم

مجله دلگرم | آزاد کردن قدرت ذهن شاید کمی زمانبر باشد اما خیلی سخت نیست. آیا شما هم می‌خواهید ذهنی آماده داشته باشید تا بتوانید همیشه بهتر فکر کنید، به فکر خود عمل کنید و در کارهایتان موفق باشید؟ ما 13 راه موثر را برای افزایش قدرت ذهن در نظر گرفته‌ایم که در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

ذهن شما، مرجع تمامی فعالیت‌هایی است که انجام می‌دهید. یک ذهن پرتکاپو و قدرتمندتر، به معنای آن است که عملکرد بهتری را در هر نقطه‌ای خواهید داشت و به طبع زندگی بهتری را تجربه خواهید کرد. آیا تا به حال متوجه شده‌اید که برخی از مردم به قدری هشیار هستند که می‌توانند عادی‌ترین جزئیات را نیز بدون آن که بخواهیم به آن‌ها یادآوری کنیم، در ذهن دارند؟

شاید شما هم تمایل داشته باشید که چنین مهارتی را کسب کنید. خبر خوب این است که می‌توانید! تنها با کمی تلاش ذهنی، می‌توانید شیوه‌ای که ذهن شما فرمان می‌دهد و کار می‌کند را تغییر دهید. آیا می‌خواهید پیری روانی خود را به شکل معکوس طی کنید؟ این 13 راه موثر که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد را دنبال کنید تا قدرت ذهن شما ارتقا بخشیده و دنیا رنگ و بوی تازه‌ای برای شما پیدا کند.

1. مراقبه (مدیتیشن)

در حالی که راههای مختلف زیادی در سرتاسر دنیا وجود دارد، قدم اول مشترک در همه آنها قطعاً سکوت ذهن است. برای درک این مطلب که همواره افکار وجود دارند ولی خود واقعی شما، افکارتان نیستید. شما زمانی می توانید سرشت و ماهیت افکارتان را مشاهده کنید که قادر باشید واقعیت خودتان را از افکارتان در فضایی که به آن میدان افکار می گویند کاملاً تشخیص بدهید.

میدان افکار مانند سیگنالهای wifi با محدوده مشخص در دسترس هستند، بعضی از افراد گیرنده بهتری برای این میدان هستند و بعضی دیگر کمتر.

افکار بیشتر شبیه ترجمه ای از انرژی هستند. بعضی از افراد مترجم هایی شفاف و صریح و برخی دیگر تحریف کننده هستند. هر چه بیشتر درگیر نفس باشید، دریافت های شما از این انرژی شفافیت کمتری خواهد داشت و بیشتر دستخوش تغییر خواهد شد. به این دلیل که شما با شخصیتتان، جنبه شخصی به آنها می دهید.

افرادی که قدرت های درونی قوی دارند، قادر به توقف زمزمه های ذهن هستند و بدینوسیله بیش از دیگران قادر به دریافت پیام از فرشتگان ، استادان و راهنمایان روحی می باشند .

اگر خواهان تقویت قدرتهای روحی خود هستید، مراقبه کلید آرام سازی زمزمه های ذهن است.

2. اعتماد به شهود و حس درونی

بیشتر افراد انباشته ای از تجارب منفی در جریان معمول زندگی با خود دارند. در اینجا یک تفاوت روشن بین دنبال کردن حس های درونی و دنبال کردن جریان زندگی وجود دارد و آن این است که همیشه زمانی که به وسیله حس های درونی و روح تان مسیری را انتخاب می کنید، یک جاذبه و شوق درونی به آن احساس می کنید. با این حال تعداد زیادی از افراد با جریان معمول زندگی همسو می شوند و با دنبال کردن دیگران یا انتخاب مسیر امن تر، حس درونی خود را نادیده می گیرند. به خاطر داشته باشید اغلب مسیرهایی که کمتر پیموده شده اند نیاز به یک پیشگام دارند. به ندای درون خود گوش فرا دهید و نه به هیچ کس دیگر. می توانید از راهنمای تقویت شهود راستمرد کمک بگیرید.

3. خلاق بودن

به یاد داشته باشید جاده ای که کم رهرو است نیاز به پیشگام دارد. جرقه خلاقیتی که در درون شماست یک عنصر بسیار مهم برای جاری کردن توانایی های روحی و درونی شما به بیرون است. هر چه بیشتر خلاق شوید، بیشتر با راهنمای درونی و خود برترتان هم ارتعاش و هماهنگ می شوید.

4. استفاده از جزوات و دوره های آموزشی

دوره های ارتباط با نیروی درون به افراد برای برقراری ارتباط با درون خود و پرورش قابلیت هایشان کمک می کنند. برای این منظور می توانید از سایت های آموزشی، کتاب های الکترونیکی و سایر منابع آموزشی استفاده کنید.

5. با روحتان ارتباط برقرار کنید

وقتی شما سفری را برای کشف قابلیتهای شگفت انگیزتان شروع می کنید، ممکن است از کمکهای روحتان در این راه اسرارامیز غافل باشید. اشکالی ندارد! به محض اینکه حقیقتا قصد کنید با روحتان ارتباط بگیرید و شروع به صحبت درونی با خودتان کنید، به یک کانال مستقیم از بینش درونی نائل می شوید. ممکن است در ابتدا متوجه پیام ها و نشانه های او نشوید ولی به مرور و با مداومت می توانید به درجه ای از ارتباط برسید که حتی صدای او را درونی بشنوید و درک کنید.

قدرت ذهن ، آزاد کردن قدرت ذهن

6. داشتن یک دفترچه یادداشت از رویاها

حالت رویا سطحی از وجودمان است که برای انعکاس ضمیر ناخوداگاه مان طراحی شده. وقتی در حالت رویا هستید، قطعا ذهن خودآگاه شما در حالت استراحت است و بنابر این به شما اجازه انعکاس نشانه ها، دریافت ها و فعل انفعالات درونی را می دهد.

هرچه بیشتر رویاهایتان را یادداشت کنید، در به خاطر آوردن آنها بیشتر کمک می کند. حتی بعضی از افراد تجربه هایی از ارتباط با گذشته و آینده شان، استادان روحی و فرشتگان را داشته اند.

هنگامی که در حالت رویا به سطح خاصی از تمرکز رسیدید، می توانید به بررسی ناخودآگاه جمعی که به عالم اثیری معروف است بپردازید و درست در این نقطه است که می توانید جستجویی عمیق تر برای قدرت های روحی را نیز آغاز کنید.

7. در مورد چاکراهایتان بیاموزید

چاکرا ها مراکز انرژی بدن شما هستند که می توانند راههای مختلف دسترسی به اطلاعات روحی و درونی را برای شما فراهم کنند. اهمیت تمیز و سالم نگهداشتن سیستم انرژیتان به اندازه حمام کردن و مسواک زدن است. توانایی درک این انرژی برای موفقیت در رشد حس های درونیتان حیاتی است.

همگی ما قادر به دسترسی به قابلیتهای درونیمان هستیم و با بالاتر رفتن آگاهی و افزایش مسئولیتمان در قبال این دنیا، این توانایی ها بیشتر کمک کننده خواهند بود.

8. به طور منظم ورزش کنید

ورزش منظم بدن شما را آماده و ذهنتان را هشیار نگه می‌دارد. این کار باعث می‌شود تا جریان خود در تمام نقاط بدن شما جریان داشته باشد. ورزش منظم جریان مواد مغذی، نمک و سایر موارد حیاتی داخل بدن و مغز شما را بهبود می‌بخشد. ورزش می‌تواند به افزایش قدرت ذهن شما نیز بی‌انجامد، زیرا توانایی ذهن برای واکنش و عمل کردن را بالا می‌برد. راه رفتن، شنا و رقص نیز از جمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توانند بدن شما را انعطاف پذیر حفظ کنند.

9. ذهنتان را خالی از استرس نگه دارید

یک ذهن پراکنده نمی‌تواند فکر کند یا خوب کار کند. همراه با استرس و اضطراب زیاد، ذهن به یک ناحیه کمرنگ تبدیل شده و دیگر جایی برای افکار و رفتارهای جدید ندارد. چیزهایی مثل اضطراب و خشم باعث کاهش توانایی ذهن در حفظ اطلاعات می‌شوند. قدرت تمرکز که برای حافظه بسیار مهم است نیز کاهش پیدا می‌کند. افسردگی بلند مدت می‌تواند توانایی ذهن شما را برای به یادآوردن هر چیز جدیدی صدمه بزند. اگر چنین مشکلی داشته باشید، بهتر است به دنبال کمک گرفتن از یک متخصص باشید.

10. خواب شیرین و چرت زدن بسیار مهم است

برخی افراد فکر می‌کنند که خوابیدن فقط تلف کردن وقت است. یک خواب راحت برای آنکه بدن و ذهنتان را خوب حفظ کنید بسیار مهم است. در طول خواب، ذهن شما فوق‌العاده فعال شده و شروع به اظهار خاطرات از اطلاعات به دست آمده‌ی اخیر می‌کند. در حقیقت، پس از آن یادگیری چیزی، چرت زدن می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات به دست آمده در ذهنتان ذخیره شود.

11. بنویسید

نوشتن می‌تواند به شما کمک کند تا آن نکته را به طور دقیقی به خاطر بسپارید. در واقع نوشتن یک تمرین عالی برای افزایش قدرت ذهن شما است و باعث به جریان افتادن خون اکسیژن ناحیه مرتبط با حافظه در مغز شما می‌شود. اگر محصل هستید و امتحانات شما نزدیک است، بهترین ایده برای آنکه بخواهید درس‌ها را به خوبی به ذهنتان بسپارید نوشتن آن‌ها در برگه است.

12. ذهنتان را تغذیه کنید

درست همانند دیگر اجزای بدنتان، ذهن شما نیز برای رشد به تغذیه نیاز دارد. حدود 60 درصد مغز را چربی تشکیل می‌دهد (که سلول‌های عصبی آن برابر با میلیاردها برابر است و آن را عایق می‌کند). یک سلول خوب عایق شده سریعا به ارسال سیگنال‌ها می‌پبردازد و در فکر کردن نیز سریع است. برای ابقا کردن حافظه بلند مدت، مغز شما باید از یک ترکیب مغذی از چربی‌ها، تغذیه کند.

با این حال باید از غذاهای سرخ کردنی که حاوی چربی‌های بدی هستند اجتناب کنید. خوردن یک صبحانه سالم راهی مطمئن برای هشیار ساختن ذهن شما است.

13. از بازی‌های ذهنی و کارت‌های بازی استفاده کنید

اطلاعات در هنگام یادگیری،‌ اگر مصور باشند بهتر حفظ می‌شوند. استفاده از عکس‌ها، کارت‌های بازی، نمودارها، گرافیک‌ها و چیزهایی از این دست کمک می‌کنند تا اطلاعات در ذهن شما بهتر ذخیره شوند. برای افزایش قدرت ذهن خود باید از بازی‌های فکری نظیر پازل استفاده کنید و عادت خوب مطالعه را در خود افزایش دهید.


چنانچه این مطلب را مفید میدانید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن آن، از ما حمایت کنید. نظرات، پیشنهادات و مقاله های درخواستی خود را از طریق قسمت دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits