دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ویژگی های مهم یک دوست خوب
6
زمان مطالعه: 8 دقیقه
بهترین دوستان حتما این 17 ویژگی را دارند - مجله همشهری تندرستی: بهترین دوستان ما، در ارزشمندک-بهترین-دوستان-حتما-ویژگی-دارند

ویژگی های مهم یک دوست خوب چیست؟؟

از تو ممنونم که حتی در مواقعی که من نمی خواهم حقیقت را بدانم با من صادق هستی.

بهترین دوستان ما، در ارزشمندکردن زندگی ما نقش بزرگی دارند. نه تنها آنها همیشه برای تفریح و سرگرمی با ما همراهی می کنند، بلکه در اوقاتی که ما بیش ترین نیاز به حضور آنها داریم نیز در کنار ما حاضر هستند. بنابراین، بار دیگر که بهترین دوستان تان را ملاقات کردید، از آنها بابت این 17 مورد ارزشمند تشکر کنید.


وقتی تمایل شنیدن حقیت را ندارید، گوش دادن به آن اصلا ساده نیست. اما وقتی حقیقت را از زبان بهترین دوست تان بشنوید ماجرا فرق می کند و شنیدن آن تحمل پذیرتر می شود. دوست شما می داند که اگر همیشه با شما صادق باشد، اعتماد شما را جلب خواهد کرد و اساس دوستی نیز همین جلب اعتماد است.

ویژگی های مهم یک دوست خوب

تو مرا سر حال می آوری. از تو ممنونم

هرگاه شما نزد بهترین دوستان تان هستید، ناخودآگاه حال تان بهتر است. شما می دانید در کنار کسانی هستید که از زیر و بم شما خبر دارند و می توانید کنار آنها خود واقعی تان باشید. مگر می شود این مسئله باعث خشنودی شما نشود و حال شما را فورا خوب نکند؟

از تو ممنونم که برای من همان قدر خاص هستی که من برای تو و هر دو از خاص بودن دیگری لذت می بریم.

اگر شما دو نفر برای یکدیگر خاص جلوه نکنید بهترین دوست های هم نخواهید بود. بهترین دوست شما کسی است که با شما به سفر و ماشین سواری می آید، امن ترین و ناب ترین لحظات را در کنار او سپری می کنید و از اینکه با هم باشید ابایی ندارید. بگذارید با هم صادق باشیم، شما دو نفر احتمالا باید یک جنگ خنده دار را به نمایش بگذارید.

از تو ممنونم که هیچ خودخواهی در وجودت نیست.

«تو بیش از خود، نگران دیگران هستی و با این کار جهان را به مکان بهتری برای زندگی تبدیل کرده ای. تو حقیقتا الهام بخش دیگران هستی.»

بهترین دوست انسان، شما را تشویق می کند که انسان بهتری باشید. او با فعالیت های روزانه هاش به شما می آموزد که دیگران را مقدم بر خود بدانید و از این کار لذت ببرید. شما با این کار تبدیل به انسانی ویژه می شوید که هیچ خودخواهی ای در وی وجود ندارد و دیگران را بر خود مقدم می دارد. اگر شما چنین دوستی دارید واقعا انسان خوش شانسی هستید. پس قدر او را بدانید.

از تو ممنونم که می دانی چه زمان های از چه مسائلی آزرده می شوم و می دانی که برای کم کردن ناراحتی ام چه کاری باید انجام بدهی.

شما نمی توانید دوست صمیمی تان را فریب دهید. حتی اگر تلاش کنید که به او دروغ بگویید، او می فهمد که چه چیزی شما را آزرده کرده است. او به جای ناامیدن کردن شما، کمک تان خواهد کرد. اگر بخواهید استراحتی به خود بدهید، او بستنی موردعلاقه شما را برای تان خواهد آورد و کمک می کند تا تمام آن را بخورید. اساسا مهم نیست که چرا به هم ریخته اید، چرا که بهترین دوستان تان راه حل آن را در اختیار دارند.

ویژگی های مهم یک دوست خوب


از تو ممنونم که به من فکر می کنی.

سوال ساده ای مانند «حال تو خوب است؟ یا امروز برای تو روز خوبی است؟» می تواند فورا همه چیز را در اطراف شما تغییر هد. دوستان صمیمی شما تنها یا گفتن یک سلام با شما ارتباط برقرار می کنند چرا که آنها به شما فکر می کنند هنگامی که انسان بداند دیگران در این حد، مراقب او هستند، احساس بسیار خوشایندی به وی دست می دهد. هر دوی شما هر روز زمانی را تنها برای برقراری ارتباط با یکدیگر صرف می کنید.

از تو ممنونم که مرا قضاوت نمی کنی.

این مورد، یکی از مهم ترین جنبه های دوستان صمیمی ماست که فراموش می کنیم بابت آن از دوستان مان تشکر کنیم. ما همیشه تصمیمات درستی اتخاذ نمی کنیم اما آنها به خاطر این اشتباهات به قضاوت ما نمی نشینند. ما می توانیم در مورد هر مسئله ای با آنها صحبت کنیم و آنها نیز بدون اینکه در مورد ما فکر منفی کنند به حرف های مان گوش می دهند. آنها به اندازه کافی ما را می شناسند و نیازی نمی بینند که در هر مسئله ای به قضاوت مان بنشینند. آنها ما را بدون هیچ قید و شرطی دوست دارند.

از تو ممنونم که حتی در مواقعی که از هم دور هستیم دوست واقعی من هستی.

فاصله می تواند به بسیاری از رابطه ها آسیب برساند، با این حال حرکت و دوری از هم بخشی از زندگی است. بهترین دوست کسی است که حتی در غیاب شما پشتیبان شما باشد. هر چه قدر هم از شما فاصله داشته باشد، همچنان دوست حقیقی تان است. شما در طول زندگی مراقب آنچه بر دیگری می گذرد هستید چرا که دوستی شما اجباری نیست و واقعا به یکدیگر علاقه دارید.

از تو ممنونم که در زمان های ناخوشی و خوشی با من هستی.

مهم نیست که شما می خواهید در چه مسئله ای روی دوستان صمیمی خود حساب باز کنید.
خواه اینکه به خاطر موفقیتی بزرگ با هم جشنی برگزار کنید و خواه به خاطر اندوهی که دارید، می توانید روی دوست خود حساب باز کنید.

از توجه به خاطر همه خاطرات خوشی که داریم ممنونم.

بیایید با هم روراست باشیم. زندگی بدون وجود بهترین دوستان شما آن قدرها هم خوشایند نیست. شما خاطرات زیادی با آنها دارید، حتی بیش تر از آنکه به یاد می آورید. آنها دنیا را برای شما جذاب و سرگرم کننده می نمایند. بدون وجود آنها شما این قدر تجربه شگفت انگیز برای تجدید خاطره نداشتید.

از تو ممنونم که حتی با اینکه برای تو آسان نبود، مسیر خودت را به خاطر من عوض کردی.

بهترین دوست شما، مسیر خود را به خاطرتان عوض می کند. گاه در ساعات شلوغ شما را از فرودگاه به منزل می رساند و گاه برنامه های خود را به خاطرتان تغییر می دهد. دوستی واقعی همیشه راحت و آسوده نیست اما هیچ یک از شما دو نفر به این موضوع توجه نمی کنید.

از تو ممنونم که به من اعتقاد داری و وقتی متحیر و سرگردان هستم من را دلگرم می کنی.

برخی اوقات شما، تنها اندک فشاری برای حرکت نیاز دارید. بهترین دوست شما، برای انجام تغییرات به شما دلگرمی می دهد و مطمئن است که شما شکست نمی خورید. دوستان صمیمی بهترین ها را برای شما می خواهند و تنها هدف شان موفقیت شماست. هنگامی که شما احساس شکست می کنید، آنها می دانند باید چه بگویند تا شما را به حالت عادی بازگردانند.

از تو ممنونم که مرا خالصانه دوست می داری گویی که از خویشاوندان تو هستم.

بهترین دوست شما، شما را تنها به خاطر خودتان دوست دارد نه چیز دیگری هنگامی که شما رفتاری ناهنجار داشته باشید، او به شما تذکر می دهد که هوشیار باشید چرا که او مراقب شماست. او و خانواده اش، تو را از سر خودشان می دانند. شما می توانید بدون آنکه زنگ بزنید به خانه شان بروید و هیچ کس نیز از این کار شگفت زده نمی شود. شام خانوادگی و تعطیلات دسته جمعی با آنها تنها بخشی از امور مشترکی است که می توانید به آنها افتخار کنید.

ویژگی های مهم یک دوست خوب


از تو ممنونم که من را بخشیدی و اجازه دادی دلیل کارهایم را برای تو بگویم.

در هر رابطه ای تنش و مشاجره وجود دارد. بهترین دوست شما، شما را پس از مشاجره می بخشد. ممکن است که هردوی شما برای کم شدن عصبانیت تان نیاز به زمان داشته باشید اما پس از آن همه چیز عادی می شود، گویی که هیچ مشاجره ای رخ نداده است. درنهایت باید گفت که شما با کسانی مشاجره می کنید که بیش ترین علاقه را به آنها دارید. آنها شما را می بخشند و شما نیز آنها را خواهید بخشید.

از تو بخاطر همه مهمانی های پر از شادی و خاطره، با هم بودن ها و صحبت های خصوصی و صمیمی مان ممنونم.

چرا که می خواهد همه این کارها را در کنار یکدیگر انجام دهند؟ دوست صمیمی شما در مهمانی در کنار شماست، آن قدر صحبت می کنید که راننده تاکسی از دست شما خسته می شود و آن گاه با هم درباره زندگی سخن می گویید. شما نمی خواهید که این لحظات ناب با هم بودن و احساس رهایی از اضطراب را با هیچ کس دیگری سهیم باشید.

از تو ممنونم که مرا از حصار خود بیرون آوردی.

بهترین دوست شما محدودیت ها و مرزهای تان را جا به جا می کند. او شما را به دیدن مکان ها و افراد مختلفی می برد که پیش از آن نمی شناختید تا زمانیکه شما آنها را در کنار خود دارید نباید از هیچ چیز جدیدی بترسید.

از تو بخاطر خودت ممنونم دوست عزیزم

صاف و ساده!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (6 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits