دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا میتوان سگ ژرمن شپرد به عنوان سگ گله انتخاب کرد؟
14
زمان مطالعه: 5 دقیقه
سگ ژرمن شپرد وهدایت گله-سگ ژرمن شپرد سریع وجنگجو-تربیت سگ ژرمن شپرد-آموزش سگ ژرمن شپرد. آیا سگ ژرمن شپرد سگی مناسب برای گله است یا خیر؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه شوید

سگ ژرمن شپرد و هدایت گله

ژرمن شپرد سگی است که ویژگیهای بسیار بالایی دارد و هوش و چابکی و زکاوت و نیز بی سرو صدابودنش برای بسیاری واقعا خوش آیند است .

ژرمن شپرد اصالتا آلمانی است و کانون انتشار سگ نژاد ژرمن شپرد به سراسر جهان آلمان است .تلاشهای فراوان جهانی انجام یافته و استمرار دارد

که این سگ را در کلوپ های ویژه و با خلوص کامل تولید و پرورش دهند . این اقدامات بر رشد سریع جمعیت نژاد ژرمن شپرد و گستره انتشار جغرافیایی آن بر تمام جهان گردیده است .

قابلیت آموزش پذیری و تربیت پذیری بالای این نژاد آن را قادر ساخته است تا برای مصارف پرتعدادی مورد بهره برداری و استفاده قرار گیرد .

سگ نژاد ژرمن شپرد قابلیت هدایت گله را دارد و می تواند به عنوان یک محافظ و همدم انسان را از شهر گرفته تا دل کوهستانها همراهی نماید . چالاکی و بی باکی آن ستودنی است ولی درندگی کافی را ندارد .

ژرمن شپرد در سال 1899 به عنوان یک نژاد اصیل و مستقل به ثبت رسیده است . فیلم های فراوانی را سراغ داریم که سگ نژاد ژرمن شپرد در آن به عنوان یکی از نقش آفرینان اصلی به هنر نماییو شناساندن خود به جهانیان می پردازد

و لذا این تبلیغات عمده رسانه ای توانست موجب آشنایی و طلب جهانی برای استفاده و کاربرد آن گردد و جهشی در ازدیاد نسل آن موجب گردد .

چوپان آلمانی که بسیار باهوش است اصلا نمی خواهد مانند یک سیب زمینی زندگی کند و مدام بی تحرک باشد.از این رو این سگ نیاز به زندگی با یک فرد فعال خواهد داشت.

چوپان آلمانی عاشق کودکان و خانواده هاست و باید در اوایل زندگی و سنین پایین اجتماعی شود و آموزش های لازم را ببیند.

چوپان آلمانی (ژرمن شپرد) هرگز خجالتی و یا عصبی و پرخاشگر نیست مگر اینکه درست آموزش نبیند.

چوپان آلمانی در خلق و خو و شخصیت سگی ایده آل است که نترس و با اعتماد به نفس است.برای اجتماعی شدن و آشنا شدن او با بسیاری از افراد مختلف باید به او آموزش داد.

اگر مایلید اطلاعات بیشتر از سگ نژاد ژرمن شپرد بدانید روی لینک زیر کلیک کنید::

سگ نژاد ژرمن شپرد (German Shepherd): سگ اصیل آلمانی + گالری

چوپان آلمانی به طور طبیعی محافظ خانه و اموال صاحبش است و همیشه مراقب غریبه ها و یا مزاحمان است اما شما باید او را از کودکی آموزش دهید که وقتی کسی را به خانه خود می آورید سگ شما آن را قبول کند و با آنها پرخاش نکند .

او هم‌چنین باید همراه با دیگر حیوانات خانگی بزرگ شود تا به انها عادت کند به خصوص اگر او قرار است با آنها زندگی کند. چوپان آلمانی بسیار هوشمند است و به سرعت یاد می گیرد که باید با انها کنار بیاید!

بسیاری از مردم یک چوپان آلمانی را برای مقاصد حفاظتی می خواهند. اما تقریبا هیچ کس واقعا نیاز به حفاظت خیلی زیاد او ندارد و بسیاری از افراد یا خانواده ها به سادگی نیاز به یک ناظر و یک عامل بازدارنده از خطرات دارند.

اندازه بدن و زبان بدن و غریزه او به طور معمول این خاصیت را به او می دهد.

محافظت به عنوان بخشی از طبیعت او است.

این سگ هم می تواند پارس کند و مزاحم خانواده و همسایه ها شود, هم چنین حفر کردن, سرقت مواد غذایی و دیگر رفتارهای نامطلوب هم می تواند در او دیده شود و اگر خسته و کسل باشد این رفتار ها ممکن است در او دیده شود.

هر سگ می تواند در دوران بلوغ خودش کمی رفتارهای نامطلوب داشته باشد.در مورد چوپان آلمانی این رفتار ها در شش ماهگی شروع می شود و در ادامه تا زمانی که سگ حدود دو ساله شود ممکن است ادامه یابد. شروع آموزش اولیه سگ و سازگار کردن او با شرایط زندگی شما یک کلید بزرگ موفقیت است.

صحبت کردن با پرورش دهنده سگ ها و شنیدن توصیف دقیق رفتارها و شخصیت سگ ها و آنچه شما دنبال آن هستید ،برای کمک به انتخاب یک توله سگ بسیار مهم است. پرورش دهندگان با شناخت کامل از یک توله سگ می توانند بطرز عجیبی توصیه های سازنده ای بکنند

بیشتر بخوانید::

مدفوع خوردن سگ - علل و درمان فوری (Coprophagia)

علل ،علائم و تشخیص سگ و گربه هار

چگونه سگ خود را تعلیم دهیم؟ ۹ روش برای تعلیم سگ

مراقبتهای قبل و بعد از زایمان سگ

مشخصات ظاهری سگ ژرمن شپرد (German Shepherd)

جنسیتوزن(کیلو گرم)ارتفاع(سانتیمتر)طول بدنرنگ
نر30 تا 4060 تا 655/8 به 10هر رنگی از ژرمن شپرد وجود دارد ولی باید پررنگ ترین را برگزید
ماده30 تا 4060 تا 655/8 به 10

ژرمن سپرد و نگهداری از گله

ژرمن شپرد سریع و جنگجو است ولی به اندازه توان خودش . ژرمن شپرد مناسب برای مصارف مقابله با حیوانات وحشی مانند گرگ ، شغال ، کفتار ، گراز و .. نیست و بسیار شکننده است .

ژرمن شپرد برای هدایت گله و مواظبت از عدم پراکنش گله مناسب است و مناسب مقابله با انسانهای ترسنده از سگ برای اماکن و ویلا هستند ولی اگر محیطی خشن دارید و در معرض حیوانات وحشی است و یا می خواهید نگهبانی از اموال گرانقیمت مانند انبار ها و کارخانه ها را به او بسپارید دست نگهدارید تا هزینه هایتان هدر نرود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.6 از 5 (14 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits