دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش | نحوه نگهداری و تغذیه خرگوش
139
زمان مطالعه: 15 دقیقه
اگر علاقه مند به نگهداری خرگوش در خانه هستید یا تصمیم گرفته اید یک خرگوش به عنوان حیوان خانگی داشته باشید بهتر است ابتدا در مورد خرگوش و نحوه ی نگهداری و تغذیه و عادات این جونده ی بامزه یکسری نکات را بدانید.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

چند نکته ی کلیدی در مورد خرگوشها و سپس پرسش و پاسخ های رایج درباره ی نگهداری از آن :

  • خرگوش ها از جاهای تاریک خیلی خوششون میاد, بهتره اونها رو توی حیاط نگهداری کنید اما نکته مهم اینه که اگه دستی نشده باشن و بترسن ممکنه برن تو لوله ناودون هم قایم بشن پس مراقب باشید.پس اگه تو حیاط میخوای نگهشون داری بهتره خوب جاهای خطرناک رو ببندی ...
  • بهتره از یه جعبه که توش مقداری کاه خشک یا خورده های چوب ریخته شده کمک بگیرید - البته باید روشو کامل بپوشونید تا تاریک بشه و تو اتاق بهتره نگهداری نشن اما اگه میخواین نگهشون دارید بهتره از یه قفس استفاده کنی چون میتونن از جعبه خارج بشن ( البته اگه بتونی یه چند ساعتی در روز بیاریشون بیرون تا تو اتاق بگردن که خیلی خوبه - وقتی چند بار بهشون غذا دادی باهات دوست میشن و دنبالت راه میافتن
  • برای کف قفس هم میتونی از پوشال یا همون خرده چوب استفاده کنی اما حتما باید روزی 1بار جاشون تمیز بشه چون ادرار میکنن .
  • برای غذا هم میتونی بهشون انواع سبزیجات بدی مثل کاهو ، هویج و سیب .
  • توت و شاه توت و برگ درخت اون رو هم خیلی دوست دارن و همچنین میتونی بهشون کمی هم نون بدین.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

نگهداری از خرگوش لوپ

پرسش : می خام یه خرگوش بخرم و از خرگوش لوپ خیلی خوشم اومده خاستم بدونم خرگوش هلندی یا لوپ بخرم ؟

پاسخ : خرگوشهای لوپ به هیچ عنوان حساسیت زا نیستند بیماری مشترکی با انسان ندارند آن ها به هیچ عنوان وسایل چوبی منزل شما را نمی جوند آن هاجای دست شویی خود را یاد می گیرند و ادرار آنها به هیچ عنوان بد بو یا بیماری زا نیست و مدفوعی خشک و بی بو و بدون هرگونه آلودگی دارند این نژاد از خرگوش باهوش ترین نژاد خرگوش دنیاست

و همانند یک گربه یا سگ حیوانی خانگی و فوق العادست و نکته ی مهم خرگوش لوپ این است در صورت فراهم کردن غذا و آب کافی برای حیوان می توان لوپ ها را حتی تا چند روز تنها گذاشت و در آخر باید یاد آوری کرد که هزینه ی نگهداری از خرگوش های لوپ بسیار پایین می باشد.

خرگوش لوپ یا خرگوش هلندی

پرسش : زایمان و بارداری خرگوش لوپ یا هلندی به چه صورت است ؟

پاسخ : طول بارداری آن ها همچون اکثرا جوندگان 30 روز می باشد و توله ها باید 4 هفته شیر بخورند.آن ها حدود 7 بچه به دنیا می آورند. که بسته به جثه ی مادر تعدادشان متغیر است.البته این مسئله هم پیش می آید که لوپ هلندی با جثه ی بزرگ تعداد بچه های کمتری داشته باشد.که در این صورت بچه های آن ها درشت تر خواهند بود.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : زمان بلوغ خرگوش های هلندی یا خرگوش لوپ چه وقت است ؟

پاسخ : آن ها حدود 7 ماهگی بالغ می شوند .ماده ها از 3 ماهگی عادت ماهانه دارند.خون ریزی مینی لوپ ها داخلی بوده و خونی به بیرون ریخته نمی شود.لوپ ها بسیار قلمرو طلب بوده و دو نر با هم سازگاری ندارند.شما فقط می توانید یک نر و ماده و یا تعدادی ماده را با هم نگهداری کنید.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

تغذیه ی خرگوش لوپ

پرسش : تغذیه ی خرگوشهای لوپ به چه صورت است و بیشتر چه خوراکی هایی دوست دارند ؟

پاسخ : تغذیه عموما از یونجه می باشد و به صورت کاملا خلاصه می توان گفت که غذای آن ها 70 درصد یونجه یا پلت یونجه میباشد این جونده ها باید همیشه آب در دسترس داشته باشند و جیره ی غذایی آن ها در سنین مختلف فرق خواهد.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

آموزش دستشویی به خرگوش ها

پرسش : جای دستشوی خرگوش های هلندی چه جور جایی باید باشد همون قفس کافی هست یا باید آموزشش بدهم ؟

پاسخ : در مورد یاد گیری جای دستشویی باید گفت که این مسئله نیازمند آموزش می باشد و خرگوش ها از 5 ماهگی به بعد کاملا این بحث را یاد خواهند گرفت و به هیچ عنوان در جای دیگری دست شویی نخواهند کرد .

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : آیا واقعا خرگوش مینیاتوری وجود دارد ؟

پاسخ : خرگوش مینیاتوری یک دروغ بزرگ , شاید تا به حال خرگوش مینیاتوری را زیاد شنید باشید یا شاید هم خریده باشید. ابتدا آنکه خرگوش مینیاتوری وجود ندارد !خرگوش های مینیتوری تنها خرگوش های بخت برگشته ای هستند که در حدود 10 روزگی از زیر مادرشان برداشته شده اند تا فروخته شوند.این توله های کوچک به دلیل اینکه به جای 30 روز تنها 10 روز شیر مادر خورده اند بسیار کوچک جثه و سبک وزن هستند و فقط چند روز زنده خواهند بود.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

تشخیص جنسیت خرگوش ها

پرسش : خرگوشی دارم که هنوز بالغ نشده چجوری می تونم جنسیتش رو تشخیص بدهم ؟

پاسخ : برای تشخیص جنسیت خرگوش مراحل زیر را انجام دهید البته مواظب باشید خرگوش شما دچار ترس یا استرس نشود :

  • برای اینکار خرگوش را به پشت خوابانده و به قسمت بین ۲ پای عقب خرگوش توجه کنید . در صورتیکه خرگوش بی قراری کرد آن را نوازش کنید تا آرام شود .
  • خرگوش های نر دارای بیضه هستند که قابل دیدن و در خارج از بدنشان قرار دارد.امکان دارد روی بیضه ها با مو پوشیده شده باشد ، در اینصورت این ناحیه را با آب خیس کنید .بیضه ها از ۱۰ ماهگی به بعد قابل مشاهده هستند ، قبل از آن تشخیص آنها بسیار سخت میباشد .امکان دارد به دلیل استرس و ترس خرگوش بیضه هایش در داخل بدن رفته باشد ، در اینصورت با خرگوش صحبت کنید و آن را نوازش کنید تا آرام شود .
  • بین دو پای عقب خرگوش یک برآمدگی کوچک وجود دارد . این منطقه را کمی فشار دهید تا واضح تر نکات زیر را بررسی کنید . برای پیدا کردن دقیق منطقه مورد نظر میتوانید از ویدیوی موجود در آخر مقاله استفاده نمایید .
  • با انگشت شست خود این منطقه را فشار دهید تا آلت تناسلی خرگوش بیرون بزند ، اگر آلت شبیه حرف I بود خرگوش مورد نظر ماده است اما اگر شبیه o بود خرگوش مورد نظر نر میباشد .
  • و همچنین معمولا خرگوش های نر بزرگ تر از خرگوشهای ماده از همان نژاد هستند . این راه دقیقی برای تعیین جنسیت خرگوش نیست .

تشخیص جنسیت خرگوش

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : می خواهم یه خرگوش برای دخترم بخرم به نظر شما خرگوش ماده بخرم یا نر ؟

پاسخ : نر ها در هنگام بلوغ برای تعیین قلمرو خود در گوشه های خانه ادرار می کنند , نر ها عموما بغلی نیستند و از اینکه شما آن ها را بغل کنید خوششان نمی آید , ماده ها در خرگوش های نژاد لوپ خون ریزی داخلی دارند که این بدین معناست که خونی از خود خارج نمی کنند , خرگوش های ماده بغلی تر هستند و علاقه ی بیشتری به در آغوش کشیده شدن دارند , نر ها نترس تر هستند و بیشتر علاقه به همراهی شما دارند .

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : هنگاه خریدن خرگوش چه نکاتی رو باید بهش توجه کنیدم ؟

پاسخ : در هنگام خرید به این نکات درست توجه کنید :

  1. حیوان خوب و با اصالت قیمت بالا تری نسبت به حیوان های معمولی تر دارد
  2. حتما خرگوش را تعیین جنسیت کنید و مراقب باشید که مقعدش متورم نباشد
  3. از جایی حیوان بخرید که تخصصش خرگوش است نه جایی که همه حیوانی کار می کند
  4. از پرورشگاهی خرید کنید که امکان بازدید حضوری دارد و شما حیوانات را میبینید
  5. حتما توجه داشته باشید که نباید خرگوش ها بی حال باشند و یا از ترس یک گوشه جمع شده باشند

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : چه بیماری هایی بین خرگوش و انسان مشترک هستند ؟

پاسخ : انسان و خرگوش ها بیماری مشترک ندارند.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : چرا که در هفته آخر بارداری , خرگوش ماده ، موهای ناحیه شکم خود را کنده و بعنوان بستر در داخل جعبه زایمان قرار می‌دهد؟

پاسخ : طول دوره آبستنی در خرگوش 30 تا 32 روز است . حدود روز 28 پس از جفت‌گیری می‌بایست یک جعبه زایمان در داخل قفس خرگوش ماده قرار داد . در هفته آخر بارداری , خرگوش ماده ، موهای ناحیه شکم خود را کنده , در این حالت دهان حیوان پر از گلوله‌های مو می‌باشد و این عمل لانه‌سازی وی ممکن است با خارش اشتباه گردد .

زایمان معمولا ً در طول شب صورت می‌گیرد و نوزادان بدون مو و فاقد قدرت بینایی و شنوایی و به تعداد 8 ـ 5 عدد بدنیا می‌آیند . چشمهای آنها در حدود 10 روزگی گشوده می‌شود و از روز سوم پوشش بدنشان شروع به رشد می‌کند . بچه خرگوشها معمولا در حدود 3 هفتگی از جعبه زایمان خارج شده و بتدریج شروع به خوردن غذاهای جامد می‌کنند . طول شیرخوارگی معمولا 4 تا 6 هفته است .

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : در مورد فعالیت خرگوشها و گرمازدگی آنها لطفا توضیح دهید؟

پاسخ : خرگوش ها نباید تحت تابش مستقیم خورشید قرار گیرند و مواردی که در فصل تابستان در حیاط نگهداری میشوند باید از سایبان مناسب و محیطی خنک تر برخوردار باشند.در فصول گرم, داشتن تهویه هوای مناسب و دسترسی به آب آشامیدنی کافی برای خرگوش ها بسیار ضروری است .

انتقال خرگوش ها با ماشین در فصول گرم باید تحت نظارت کافی باشی تا از گرم شدن بیش از حد محیط بسته داخل ماشین جلوگیری شود .فعالیت بیش از حد , تعداد زیادی خرگوش در محیطی کوچک, بلند بودن موها در نژاد های مو بلند همگی در فصل تابستان ممکن است ایجاد گرمازدگی کند و باید از ایجاد چنین شرایطی اجتناب کرد.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

بیماری هایی که در خرگوش ها وجود دارد

پرسش : چه بیماریهایی در خرگوش ها وجود دارد؟

پاسخ : کلیه ی بیماریهایی که در خرگوشها از هر نژاد و رنگی وجود دارد به ترتیب زیر است :

استورلوز :

این بیماری عامل باکتریایی دارد که علائم آن التهاب مخاط بینی ، پنومونی ( عفونت ریه ) ، التهام گوش میانی ( اوتیت )، التهاب مخاط چشم، آبسه و عفونت‌های دستگاه تناسلی می باشد که در صورت مشاهده باید سریعا برای درمان اقدام کرد خرگوش مبتلا می تواند به عنوان انتقال دهنده برای خرگوش های دیگر باشد و باید خرگوش مبتلا را از بقیه جدا کنید.

بیماری خرگوش پنومونی:

ذات الریه , عفونت ریه که پنومونی نام دارد علائم آن عبارتند از تب , کاهش اشتها ، التهاب مخاط بینی (ابتدا با تشرح چشم‌ها و بینی شروع شده و این ترشحات بصورت چرکی و خشک شده بر روی بینی مشاهده می‌شوند)، تنگی نفس ، عطسه و سرفه است که در صورت مشاهده نیاز به درمان دارد .

بیماری خرگوش آنتروتوکسمی:

این بیماری که به صورت اسهال آبکی ناگهانی دیده می شود و اکثرا حیوان شب کاملا سالم است و روز بعدی حیوان تلف می شود این بیماری معمولا بین خرگوش های 1 تا 2 ماه شایع است که برای جلوگیری از آن باشد بچه خرگوش ها تا 45 روزگی کامل شیر بخورند و از 2 هفتگی به بعد باید یونجه در اختیارشان باشد و برای تغییر جیره ی غذایی باید به صورت تدریجی صورت گیرد و رژیم غذایی خرگوش ها را رعایت کنیم.

بیماری تیزر:

این بیماری که توسط یک باکتری به اکثر گونه های جانوری نظیر همستر , موش , خرگوش و گربه منتقل می شود که علائم آن اسهال آبکی و مرگ ناگهانی ( طی یک یا دو روز ) می باشد . این بیماری می تواند تمام بچه های یک مادر را درگیر کند و 50 درصد تلفات دارد این بیمار از مادر به فرزند و توسط جفت گیری و آب دهان به حیوانات دیگر منتقل می شود .

میکسوماتوز:

این بیماری توسط کک , بند پایان و هوا منتقل می شود که اکثرا همه ی خرگوش ها به جز خرگوش های آزمایشگاهی به آن مقاومند که علائم آن بی حالی و تورم پلک می باشد و طول بیماری حدود 10 روز می باشد و در روز 11 حیوان تلف می شود که علائم این بیماری به مرور به گوش پا و روی سر نیز انتقال می یابد .

بیماری خرگوش هموراژیک ویروس:

این بیماری برای خرگوش ها بسیار خطر ناک می باشد و گفته می شود از پاروا ویروس سگ می باشد و از همه طریق حتی هوا منتقل می شود . حیوان های زیر 2 ماه مقاوم بوده و بیشتر حیوانات شیرده و آبستن درگیر این بیماری می شوند .دوره کمون بیماری 72 ساعت بوده و قبل از آن علائمی یافت نمی شود , علائم از جمله تنگی نفس و مرگ و میر بالا می باشد که 80 درصد انتقال و 90 درصد تلفات دارد.

گلوله توپی :

این گلوله که بر اثر خوردن موی بدن ایجاد می شود .خرگوش ها پیوسته بدن خود را می لیسند و مو وارد دستگاه گوارش می کنند , که اگر بر اثر استرس , درد زایمان , ترس و یا بیماری روده کم کار می شود و مو ها خارج نشوند توده ی مو ایجاد می شود .که علائم آن بی اشتهایی و کم نوشیدن آب و مدفوع نکردن حیوان می باشد.

عفونت چشم :

این بیماری در اثر ورود گرد و غبار در چشم خرگوش ایجاد می شود , که باید خرگوش را در جای تمیز نگهداری نمود و برای رفع آن باید روزی چند نوبت چشم خرگوش را با دست مال مرطوب پاک کرد.

سرما خوردگی :

علائم آن عطسه و آبریزش بینی می باشد که می تواند به عفونت ریه منجر شود , که در حالت ساده می توان با گرم و خشک نگهداشتن جای حیوان آن را معالجه نمود و در حالت حاد باید از آنتی بیوتیک استفاده کرد.

یبوست و اسهال :

یبوست در صورت تغییر رژیم غذایی خرگوش ایجاد می شود که با استفاده سبزی های سبز درمان می شود .و اسهال نیز با استفاده ی زیاد سبزی های سبز اتفاق می افتد که برای درمان باید مصرف سبزی های سبز را قطع و فقط از آب و یونجه استفاده کرد .

بیماری خرگوش کوکسیدیوز:

این بیماری کبدی بوده و توسط انگلی میکروسکوپی ایجاد می شود . و از طریق مدفوع منتقل می شود و علائم آن کاهش وزن زردی و ضعف و اسهال دائم اشاره کرد.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

حمام بردن خرگوش

پرسش : می خواهم خرگوشم رو بشورم میشه دقیقا بگین چجوری حمام کنمش؟

پاسخ : برای حمام بردن و نظافت خرگوش باید به این نکات توجه کنید :

  1. ابتدا خرگوش خود را نوازش می کنید تا آرام شود و استرس نداشته باشد
  2. سپس جونده ی خود را در تشت آب ولرم می گذارید ( تا نیمه بدن حیوان بیشتر آب نباشد )
  3. با کاسه آب را روی گردن به پاییت حیوان می ریزید (تذکر : نباید داخل گوش حیوان آب برود )
  4. با مقداری شامپو مخصوص جوندگان (گردن به پایین ) حیوان را بشویید
  5. حیوان را توسط کاسه به خوبی آب بکشید
  6. سپس حیوان را بالا آورده و به آرامی روی بدنش از بالا به پایین دست می کشید تا آب بدن حیوان به داخل تشت ریخته شود
  7. حیوان را سریعا داخل حوله می پیچید
  8. حیوان را با حوله به خوبی خشک می کنید
  9. حیوان را به خوبی و با حوصله سشوار می کشید
  10. همه جای حیوان باید به خوبی خشک شود

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : سلام میخواستم بگم اگه نخونای خرگوشو با ناخون گیر خودمون بگیریم مشکلی براش پیش میاد؟

پاسخ : سلام این کار اصلا اصولی نیست و پیشنهاد نمی شود

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : من خرگوشام میان بیرون از قفس تمام سیم هارو شروع میکنن به جویدن ب طوری ک همش خراب میشه یا گوشه فرش رو گاز میگیرن و میکشن تو قفس اسباب بازی برای دندوناشون هست ولی اصلا استفاده نمیکنن فقط لیس میزنن و ابخوری خودشونن انقدر گاز میگیرن هر هفته خراب میشه و باید جدید گرفت.

پاسخ : باید از اسباب بازی مخصوص خرگوش از برند تریکسی استفاده کنید.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : خسته نباشید من دوتا خرگوش لوپ دارم حدود ۵ ماهه نر هرموقع افدام ب جفت گیری میکنه ماده در میره و فرار میکنه چیکار باید بکنم ؟

پاسخ : حیوان شما آماده ی جفت گیری نیست و حداقل سن جفت زدن در خرگوش ها 7 ماهگی می باشد.

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : خرگوش من دوماهه شه چند روزه تا از قفس میاد بیرون جیش میکنه , واقعا نمیدونم چیکار کنم؟؟!
داخل قفسش هم جیش میکنه ولی چند روزه میارمش بیرون امکان نداره یک جایی خراب کاری نکنه!!! چطوری بهش یاد بدم فقط توی قفسش جیش کنه؟؟

پاسخ : آموزش دست شویی به خرگوش ها نیازمند صبر و بردباری است , ما مرحله به مرحله این فرآیند را برای شما توضیح می دهیم :

  • حتما برای خرگوش خود قفس تهیه کنید .
  • خرگوش های لوپ هلندی به صورت غریزی دست شویی خود را فقط در یک جا انجام می دهند.
  • حتما لزومی به خرید دست شویی خرگوش نیست.از یک تشت ساده هم می توانید استفاده کنید ( باید داخل آن وود استیک بریزید )

حال از ابتدا با هم شروع می کنیم :

روش نگهداری خرگوش در پرورشگاه و همین طور تمیز بودن محیط آن ها در آموزش به حیوان بسیار اهمیت دارد .در ابتدا شما حیوانتان باید حتما 35 روز سن داشته باشد که آن را تحوdل بگیرید زیرا زیر این سن احتمال مرگ و میر وجود دارد .

برای نگهداری بچه خرگوش لوپتان باید خرگوش را درون قفس خرگوش بگذارید و در ظرف تشت مانندی وود استیک بریزید .حتما برای آموزش دست شویی به خرگوش آبخوری مخصوص جونده را بالای تشت بگذارید . (خرگوش ها معمولا موقع آب خوردن ادرار می کنند ).

ممکن است چند روز اول خرگوشتان ادرار خود را جای دیگری از قفس بکند .که باید مقداری از وود استیک را به ادرار خرگوش آغشته کنید.سپس آن را با سرکه بشویید و خشک کنید تا بوی ادرار از بین برود . ( خرگوش لوپ دوباره محلی دست شویی می کند که بوی ادرار بدهد )

این پروسه آموزش دست شویی خرگوش ممکن است تا 1 ماه ادامه داشته باشد .و اگر خرگوش لوپ شما سنی معادل 6 ماه به بالا داشته باشد کامل این پروسه را یاد می گیرد .

حتی اگر دست شویی را گوشه ای از خانه بگذارید بر می گردد و داخل آن ادرار می کند و جالب تر از همه این نکته است که خرگوش های بالغ مدفوع خود را نیز درون ظرف دست شویی می کنند .

سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

پرسش : خرگوش من دور چشمش زخم شده یه چیزی مثل مورچه کنار چشمش هست , برای درمانش باید چیکار کنم ؟

پاسخ : درمان چشم بسیار تخصصی می باشد , میتوانید 3 روز با استریل چشمی , چشم حیوان را بشویید , اگر رو به بهبودی رفت تا 7 روز ادامه دهید و اگر پس از 3 روز بهبود نیافت نزد دامپزشک بروید.

خرگوش بامزه

خرگوش بامزه

خرگوش بامزه

​ سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش

​ سوالات رایج درباره نگهداری از خرگوش



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (139 رای)  

۳۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

adambarfi | ۲ هفته پیش
سلام یه سوال داشتم لطفا یکی که تجربه داشته جواب بده
من دوتا خرگوش خریده بودم حدود یه سال پیش ولی یکیشون بعد یه ماه مرد اون یکی دیگه هم تنها بزرگ شده تا الان امروز هم یه خرگوش کوچولوی دیگه خریدم امکان داره با هم دعوا کنند یا بزرگه کوچیکه رو زخمی کنه؟
لطفا یکی بگه ممنون
0
0
مهشید | ۲ ماه پیش
سلام من یه خرگوش ماده دارم ک جای دستشوییش رو بلده ولی جدیدا موقعه خواب ادرار میکنه دلیلش چیه؟
0
0
سینا | ۹ ماه پیش
سلام خرگوش من چند روزه از دماقش آب میاد و میلرزه
0
0
۹۹ | ۲ سال پیش
سلام وقت بخیر خرگوش من علوفه و پلت میخوره الان حدود ۱ ماه دارم بهش علوفه پلت مداوم بهش میدم قبل کاهو می دادم به عنوان غذا اصلی اون موقع کاهو آب بدنش رو تععین می کرد و نمیخورد ولی حالا نه آب میخوره و نه میوه جات باز اون موقع که کاهو می خور میوه جات هم میخورد ولی الان نه آب میخوره نه میوه جات و تنها چیزی که می خوره علوفه و پلت
2
2
عسل | ۲ سال پیش
سلام خسته نباشید.
من یک خرگوش حدودا دو ماهه دارم. امروز هنگام خوردن غذا متوجه این موضوع شدم که غذا داخل گلوش گیر کرده وقتی این مشکلش حل شد شروع کرد به عطسه کردن و هنگام نفس کشیدن خیلی کم خر خر میکنه جوری که فقط لرزشش حس میشه.
دیشب هم داخل بالکن خوابید با اینکه الان مرداد ماهه ولی فکر میکنم به خواطر همین موضوع باشه عطسه کردنش ولی اطمینان ندارم و خیلی خیلی هم نگرانم اگر کمکم کنید ازتون خیلی ممنون هستم.
0
5
.... | ۲ سال پیش
سلام من یه خرگوش دارم نر هست خیلی دوسش دارم لوپ اکراینی چشم رنگی هست زمانی رو توی بالکن ولش میکنم تا بازی کنم یه بار رفتم دیدم دوید رفت روی ستل زباله جیش کرد اومد پایین از اون موقع دیگه تو بالکن جیش نمیکنه همش رو ستل زباله جیش می‌کنه
0
7
Samin | ۲ سال پیش
سلام خسته نباشید من یه خرگوش نر دارم که یک ماه خریدمش و هرچی سعی میکنم بهش یاد بدم کجا دستشویی کنه یار نمیگره و همچنین غذاهایی که برای هوشش خوبه خریدم ولی جوابی نمیگیرم و یه چیزه دیگه که بغلش میکنم همش به لباسم چنگ مینداره و گازم میگیره
7
0
Samin | ۲ سال پیش
سلام خسته نباشید ببخشید من یک ماه پیش خرگوشم رو خریدم که نر هستش و هرچی سعی میکنم بهش یاد بدم کجا دستشویی کنه نمیتونم ظرف دستشویی هم براش خریدم و همچنین غذای که برای هوشش خوبه و یه اشکال دیگه هم داره که وقتی بغلش میکنم همش به لباس چنگ میندازه و گازم میگیره .
4
0
امیرحسین مافی | ۲ سال پیش
اقا سلام من یک جفت خرگوش صحرایی قهوه ای دارم که ۴ هفته اشان است و نمی دانم این دو نر هستند و یا ماده غابل به ذکر است دستگاه تناسلی این دو به نر شباهت دارد برحسب مشاهدات بنده .
ولی این دو با اینکه همسن هستند یکی از این خرگوش ها علاقه ای به نوازش کردن ندارد و ابراز احساساتی نمی کند و داعما در حال علامت گذاری قلمرو است
و دیگر علاقه به نوازش کردن دارد آرام است و ابراز احساسات آن بصورت لیسیدن انگشتان بنده است .
قابل به ذکر است با این که ۴ هفته ای هستند این دو اخلاق متفاوتی دارند و دستگاه تناسلی شبیه به همی دارند و بنده ممنون میشوم که بمن بگویید امکان دارد یکی از این دو ماده باشد یا نه ؟
1
5
بدون نام | ۲ سال پیش
سلام من تو باغ یک خرگوش کوچیک دیدم و دستم گرفتم و بعد گذاشتمش سر جاش الان نیستش
چی کار کنم که پیدا بشه
1
1
بدون نام | ۲ سال پیش
سلام من به تازگی در باغ یک خرگوش کوچک رو دیدم و دستم گرفتم بعد گذاشتم سرجاش الان هرجا رو میگردم نیستش
چی کار کنم که پیدا بشه؟؟
4
0
شکیبا | ۳ سال پیش
یه سوال باید چقدر در روز به یه خرگوش لوپ ۱ ماهه غذا داد اخه بهش غذا ندم خاک اره می خوره مثلا یک چهارم پیمانه یا ۲ چهارم بعد باید تقسیم بندی کنم یا همیشه تو قفسش باشه
2
1
مریم | ۳ سال پیش
سلام.. خسته نباشید.
من میخوام خرگوش بخرم از نژاد انگورا انگلیسی،
سوالم این هست اگر خرگوشی که میخرم 1سالش باشه
میتونه باهام رابطه دوستانه داشته باشه و ایا تربیت پذیر هست؟ و میتونه اسمش رو یاد بگیره؟
و در کل بهتره خرگوش در چه سنی خریداری بشه؟
و سوال اخرم این هست که این نژاد هم واسه نگهداری خونه خوب هست مثل نژاد لوپ و..؟
( و اینکه ممنون میشم اگه پت شاپی رو میشناسین که این نژاد رو داره معرفی کنین. )
0
7
مهدیه | ۳ سال پیش
سلام بچه خرگوش من کف پاش خیس شده چیکار کنم چطوری خشکش کنم خواهش میکنم جواب بدید
5
4
طاها | ۳ سال پیش
سلام ببخشید من يه خرگوش 8ماهه دارم که از 6ماهگی ازش مراقبت کردم وخوش و خرم بودیم همیشه هم سر حال بود اما امروز صبح که بیدار شدم دیدم کف قفس افتاده و نمی‌تونه راه بره گفتم اگه بیارمش بیرون شاید خوب بشه اما دیدم هنوز همون طوری بودش می خواد پاشه ولیانگار پاهاش جون نداره خواهش میکنم زودتر کمک کنید ممنون
0
4
زهره | ۳ سال پیش
سلام من ی خرگوش خونگی دارم که حامله بود.دیروز صبح شروع به کندن موهای بدنش کرد و دیشب هم زایمان کرد و بچه هاش هم سالم اند.امروز غروب دوباره شروع به کندن موهای بدنش کرده دلیلش چیه؟؟
2
5
Ftima | ۳ سال پیش
سلام من خرگوشم ۱ ماهوپنج روزشه میکس لوپ و جرسی میخوام ببینم جز یونجه چیز خواسی باید بهش بدم و اینک چندروز یبار باشه؟!
0
3
نگار | ۳ سال پیش
سلام خسته نباشید
من خرگوشم رو پیش خرگوش دوستم گذاشتم ولی خرگوش اون همش می‌ره خرگوشم و گوشش رو گاز میگیره نمیدونم نشونه دوستی هست یا نشونه بداخلاقی
3
0
برفی | ۳ سال پیش
سلام من تقریبا دو ماه ی خرگوش داچ گرفتم (در اصل بهم دادن) و من بیش از اندازه دوسش دارم تقریبا ۱۰یا۹ سالش هم هست بعد به همه ی وسایل های خونه چونه میزنه لازم براش جفت بخرم ؟؟
و باید از همون نژاد باشه؟؟
1
1
طهورا | ۳ سال پیش
تورو خدا کمکم کنید بیچاره شدم.
یک سال خرگوشم حنا رو دارم و تو این یک سال خوش و خرم بودیم و از گل کمتر بهم نمیگفتیم امااااا چند روز پیش یک خرگوش جدید کوچولو رو بهم سپردن چون خودشون شرایط نگهداریشو نداشتن حالا حنا دیوووونه شده. هربار این بچه رو میبینه بهش حمله میکنه با این که یکسالشه ولی برای این که قلمروش رو مشخص کنه همه جا جیش میکنه و از همه بد ترررررر منو گاز گرفت.
دیگه مثل قبل منو دوست نداره حس میکنم بخاطر اوردن خرگوش جدید ازم متنفر شده.
چه کنم که این دوتا بچه به هم اعتماد کنن و باهم دوست بشن؟
اصن دوست میشن؟
تا حنا رو ول میکنم میپره اون طفلکو گاز بگیره.
اولین باره اینقدر حنا رو بدخلق میبینم .
1
1
پاسخ ها:
امیرمحمد | ۳ سال پیش
ببین عزیز اگر خرگوش ها با هم دیگر هم جنس باشند امکانش هست که باهم نسازند مثلاً دوتا ماده یا دوتا نر نباید کنار هم باشند مگر اینکه از بچگی باهم بزرگ شده باشند دومین موضوع هم اینکه ممکنه که بخاطر اینکه دوتا همجنس را کنار هم گزاشتید خرگوش تون از این موضوع ناراحت باشه و شما را باعث این ناراحتی بدونه
0
3
K_a | ۳ سال پیش
سلام خسته نباشید من خرگوشم را بیرون از خانه در باغ نگهداری می کنم و متوجه شدم در بدن ان کنه یا کک را نمی دانم ولی حشره افتاده و امکان بردن به دام پزشکی رو ندارم چیکار کنم ؟
2
1
حسین صدیقی | ۳ سال پیش
سلام ایا خرگوش رو میشه به سفرهای طولانی با ماشین برد؟من کسیو ندارم بسپارم خرگوشمو بهش.ممنون
1
4
رزیتا | ۳ سال پیش
سلام من میخواستم بچه خرگوش لوپ هلندی 35 روزه بخرم شما میدونید از کجا باید بفهمم که فروشنده نژاد دیگر لوپ رو به من نمیدن؟ چون لوپ های بزرگی هم مثل لوپ های فرانسوی وجود داره که من میترسم که نژاد های دیگه بهم بفروشن
1
5
پاسخ ها:
امیرمحمد | ۳ سال پیش
من خودم تقریبا چهار ماه پیش یه خرگوش لوپ هلندی خریدم که کاملا نژاد دار بود شما با این شماره هماهنگ کنید ***۹۶۱۷۳۲۴۷ این هم شمارشون هست
2
4
Ariana | ۳ سال پیش
ببخشید خرگوش نر لوپ بهتره یا ماده
1
1
علیرضا | ۳ سال پیش
سلام من خیلی برای خرید خرگوش عجله دارم
راهی هست مطمئن بشیم که
خرگوش لوپ کرونا نداره ؟
یا کاری میشه کرد که چند روز جایی بمونه تا بفهمیم علائم داره یا نه ؟
2
4
پاسخ ها:
تارا نظرپو | ۳ سال پیش
ببین اگر هم که کرونا داشته باشه که نداره به انسان منتقل نمیکنه و اینکه بهترین نژاد خرگوش لوپ هست
2
10
عاطفه | ۴ سال پیش
سلام چندروزه که یه خرگوش یک ماهه خریدم همه چیزش نرماله. اشتهاش مدفوعش... فقط ادرارش سفید گچی شده ادرارش کدرشده... ایامشکلی داره؟؟
1
1
روزبه | ۴ سال پیش
سلام من یه بچه خرگوش دارم که پهلوی چپش بالای پا یه بیرون زدگی مثل کورک یا خارک داره باید چیکار کنم که از بین بره؟؟؟؟؟
1
2
عارف | ۴ سال پیش
سلام من یه خرگوش نر دارم با پنج خرگوش ماده..آیا یکی نر میتونه با هر پنجتاشون جفت گیری کنه
2
1
پاسخ ها:
تارا نظرپو | ۳ سال پیش
بله اما خرگوش نر اذیت میشه و ناراحت میشه
بهتون‌پیشنهاد می کنم این کار را نکنید
3
5

hits