دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
روش آموزش رقص به طوطی
5
زمان مطالعه: 5 دقیقه
طوطی پرنده باهوشی است که استعداد یادگیری حرف زدن و تقلید بسیاری از حرکات انسان از جمله رقصیدن را دارد.


رقص و حرکات موزون در طوطی


طوطی پرنده باهوشی است که استعداد یادگیری حرف زدن و تقلید بسیاری از حرکات انسان از جمله رقصیدن را دارد. برای آموزش طوطی یا کاسکو به زمان و حوصله ی زیادی نیاز است. اما زمانی که طوطی یادگیری را شروع کند ادامه ی روند چندان دشوار نیست. آموزش باید مداوم و مرتب باشد. برخی از صاحبان پرنده، حوصله ی تعامل طولانی مدت با آنها را ندارند ولی فراموش نکنید که طوطی پرنده ای اجتماعی است و به توجه و محبت شما نیاز دارد.

قبل از آموزش رقص به طوطی

1. طوطی شما باید مایل به تدریس و راحت با شما باشد. طوطی تمایل دارند خود را به یک نفر وصل کند و اگر شما آن فرد نیستید پس تلاش به تدریس نکنید.

2. طوطی دوست دارد به او توجه شود. این به این معنی است که به آنها در دو دقیقه ده بار توضیح ندهید بلکه فقط دوبار. اگر پرنده شما نمی خواهند یاد بگیرند زمان را کمتر کنید

3. خودتان رقص بلد باشید وگرنه طوطی مانند احمق ها رقص می کند!. به منظور پرنده خود را به کسی بسپارید که رقص را بلد است و این یعنی بسیاری از حرکات رقص بد و برخی عجیب و غریب است!!

طوطی

روش یاد دادن رقص به طوطی

مرحله1: وقتی شما می خواهید آموزش را شروع کنید پرنده شما باید کاملا اهلی بوده و با شما احساس آرامش کند. بهتر هست که زمانهای آموزش کوتاه باشه مثلا بجای یک جلسه ی بیست دقیقه ای، دو جلسه ی ده دقیقه ای داشته باشید و اگر پرنده تون به بازی کردن تمایل نداره بهتره که آموزش را شروع نکنید. برای اینکه پرنده ی شما حرکات را یاد بگیرد، خود شما نیز باید حرکات را انجام دهید.

مرحله2: انتخاب یک آهنگ: انتخاب موسیقی بسیار مهم است بدلیل اینکه پرنده به آن موسیقی عادت کرده و هرگاه موسیقی پخش شود میداند که زمان رقص است و حدس میزند که چرا شما بدور خود میچرخید.

مرحله3: آموزش را زمانی شروع کنید که پرنده شما فعال و پر انرژی است زیرا هنگامی که پرنده ی شما پر هیاهو باشد یعنی بخوبی به شما توجه میکند. بهتره زمان آموزش کوتاه بوده و حالت تفریحی داشته باشد چون اگر رفتار شما بد و آموزش حالت اجبار داشته باشد نتیجه ی معکوس میگیرید یا باید زمان بیشتری صرف کنید. طوطی ها معمولا حرکات ساده را طی یک هفته یاد میگیرند، بستگی دارد که شما چطور با اونها کار کنید.

مرحله 4: برای شروع آموزش حرکات موزون به طوطی می توان از حرکت Head bobbing (تکان دادن سر به بالا و پایین) که یک حرکت ساده ی امروزی در جامعه ی بشری است استفاده کرد.

برای اینکار ابتدا باید پرنده ی خود را روی قفس یا هر کجا که راحت تر است گذاشته و هنگامی که توجه آنها به شما جلب شد موسیقی را روشن کنید و چند ثانیه با شور و شوق سر خود را تکان دهید تا با دقت بیشتری به شما نگاه کند. دراین حالت شما می توانید پرنده را با کلماتی مثل صدا کردن اسم او، بیا و ... تشویق کنید تا مشتاق شود، مطمئن شوید از کلمه یا عبارتی استفاده کنید که پرنده ی شما کاملا با آن آشنا بوده و متوجه شود که شما مستقیما به او اشاره دارید. این حرکات و کلمه ها را دوباره تکرار کنید.

وقتی پرنده ی شما شروع به حرکت کرد به آرامی او را نوازش کرده و یا یک جایزه به او بدهید. به خاطر داشته باشید که اگر پرنده خسته و مضطرب بود به او یک زمان استراحت داده و سپس تمرین را شروع کنید. زمانیکه طوطی این حرکت را یاد بگیرد می توانید لحظات لذت بخشی را با یکدیگر سپری کنید.

toti

مرحله 5: کشش بال: به دلیل تفاوت در ساختار بدن شما با پرنده لازم است که شما آموزش را برای او آسان تر کنید. چگونگی آموزش این حرکت بسیار مهم میباشد. برای اینکار ابتدا دستهای خود را زیر بغل قرار داده و سپس در همین حالت بازوی خود را به بدن چسبانده و به آرامی و به طور موازی با بدن خود بالا و پایین ببرید. زمانی که این حرکت را انجام می دهید از یک عبارت مثل "بالتو بکش" و... استفاده کنید. هنگامیکه پرنده شما این حرکت را یاد گرفت و تکرار کرد حتما به او یک جایزه بدهید.

مرحله 6: یادگیری هر یک از این حرکات به صورت جداگانه می تواند برای پرنده ی شما آسان بوده و به خوبی آنها را انجام دهد، در این مرحله شما باید سعی کنید طوری به پرنده ی خود آموزش دهید تا بتواند این حرکات را به ترتیب با یکدیگر ترکیب کند، برای اینکار لازم است که شما پرنده ی خود را به خوبی بشناسید و همچنین بهتر است که از یک عبارت خاص استفاده کنید تا طوطی شما متوجه شود زمان رقص است. به یاد داشته باشید که تمرین و تکرار رمز یادگیری اوست.

مرحله 7: شما باید با ایده های خود حرکت پا را نیز به حرکات قبلی اضافه نمایید. می توانید از حرکت معروف پنجه (Thriller's famous claw move) شروع کنید. فراموش نکنید هنگامیکه انگشت خود را به طرف پای طوطی می برید از یک عبارت دلخواه استفاده کنید، اگر پرنده ی شما پای خود را بلند کرد حتما او را تشویق کرده و حرکت را دوباره تکرار کنید.

هنگامی که مشغول یاد دادن عبارت مورد نظر به طوطی خود هستید سعی کنید حرکت را خودتان نیز انجام دهید. همچنین می توانید به پرنده ی خود آموزش دهید که سر خود را به طرفین تکان دهد (برای اینکار می توانید از روش مرحله ی 4 استفاده کنید). این حرکات را می توانید با ایده ها و تصورات خود گسترش دهید.

separator line

بیشتر بخوانید:

آموزش یاد دادن حرف زدن به انواع طوطی

معرفی و نحوه نگهداری طوطی (کوتوله) برزیلی

ماکائو (آرا) آبی طلایی-طوطی بازیگوش و پر حرف

separator line



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

امیر حسین | ۳ سال پیش
ببخشید این روش برای عروس هلندی هم کابرد داره؟
باتشکر از توجه شما
0
0
امیر | ۳ سال پیش
خیلی خوب و مفید بود
یعنی چی نظرت کوتاهه میخوام همین رو ارسال کنم دیگه
0
0

hits