دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چرا آلت تناسلی گربه نر خاردار است؟
101
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آیا میدانید گربه نر و ماده از چند ماهگی توانایی جفت گیری دارند ، چرا گربه ماده هنگام جفتگیری قصد صدمه زدن به گربه نر دارد، چرا هنگام جفت گیری باید در قرنطینه باشند

گربه ماده در حدود ۶ تا ۷ ماهگی به سن بلوغ می‌رسد و از این سن به بعد آن‌ها چندین بار در سال فحل می‌شوند. بارداری گربه ماده در سن کمتر از یک سال مناسب نیست زیرا گربه هنوز جثه لازم را پیدا نکرده‌است. گربه ماده تا ۸ سالگی و نر تا ۱۰ سالگی توانایی جفت‌گیری دارند.

فاصله فحلی گربه حدود ۳ تا ۴ هفته‌است. گربه‌ها در این دوران به حالت پذیرش جنسی در می‌آیند. گربه‌های نر کمی دیرتر بطور میانگین در ۱۱ ماهگی به سن بلوغ می‌رسند.

گربه ماده ۲ بار در سال می‌تواند زایمان کند. حالت فحلی او در هر فصل چندین بار تکرار شده تا جفت‌گیری انجام شود. در زمان فحلی گربه ماده بی‌قرار بوده و پر سرو صدا می‌شود. گربه ماده تنها در پاسخ به عمل جفت‌گیری، تخمک‌گذاری را انجام می‌دهد

در مورد فحل شدن گربه چه میدانید؟چرا آلت تناسلی نر خاردار است؟

دلایل خار دار بودن آلت تناسلی گربه

گربه ها موقع جفت گیری داد میزنند گربه‌ها موجوداتی منزوی هستند، در نتیجه نمی‌توان فرض کرد دقیقاً در زمان باروری تخمک که تنها ۲۴ ساعت زنده می‌مانند با هم باشند. به همین دلیل است که ماده‌ها تخمک‌گذاری نمی‌کنند مگر با تحریک توسط جفت‌گیری.

از آنجائیکه آلت نرها در بعضی گونه‌ها که تخمک‌گذاری خودبه‌خودی دارند سطح صاف دارد و در بعضی گونه‌ها که سطح خاردار ( در گربه آلت تناسلی خاردار است) دارد تخمک‌گذاری القاء دارند به نظر می‌رسد خاردار بودن آلت برای این روند (تخمک‌گذاری) مهم باشد.

حضور اینها در واژن توسط پالس‌های عصبی به هیپوتالاموس می‌رود که زنجیره واکنش‌های هورمونی را فعال می‌کند و در نتیجه تخمک‌ها از تخمدانها آزاد می‌شوند(۶-۵ تخمک در یک زمان). این واقعه ۳۶-۲۵ ساعت پس از جفت‌گیری زمان احتیاج دارد. اسپرم‌ها تا ۴۸ ساعت پس از انزال زنده‌اند و خاصیت خود را دارا می‌باشند.

در مورد فحل شدن گربه چه میدانید؟چرا آلت تناسلی نر خاردار است؟

دلیل قرنطینه کردن گربه در زمان جفت گیری

جفت‌گیری چند دقیقه طول می‌کشد. هنگامی که انجام شد، گربه می‌تواند در صورت آماده بودن، دوباره آن را انجام دهد. معمولا ملکه خود را می‌لیسد و برای جفت‌گیری دیگر آماده می‌شود. فاصله میان جفت گیری ها ممکن است ۳۰ دقیقه یا چند ساعت باشد.

ضروری هم نیست که یک گربه ماده، روز بعد به سمت همان گربه نر برگردد. اگر گربه برای جفت‌گیری بیرون برود، بیشتر از یک گربه نر وجود دارد. جفت‌گیری با چندین گربه نر، به داشتن فرزند از پدران مختلف منجر می‌شود.

در مورد فحل شدن گربه چه میدانید؟چرا آلت تناسلی نر خاردار است؟

بیشتر بخوانید

رفع بوی بد ادرار و مدفوع گربه در خانه

7 علت لنگیدن پای گربه و توصیه دامپزشک + فیلم

دلایل عقیم کردن سگ ، گربه و خرگوش از نظر دامپزشکان

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (101 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits