دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سگ نژاد بیچون فرایز (Bichon Frise)
13
زمان مطالعه: 10 دقیقه
سگ نژاد بیچون فرایز Bichon Frise، کوچولو ،بامزه و دوست داشتنی است. این سگ نیاز به کمی مراقبت بیشتر نسبت به سگ های دیگر دارد، اگر می خواهید اطلاعاتان نسبت به این سگ کامل شود با ما همراه شوید.

معرفی سگ نژاد بیچون فرایز(Bichon Frise)

سگ های نژاد بیچون فرایز گوشهای بلند و افتاده، چشمهای سیاه و گرد، گردنی بلند و کمانی شکل، دمی که بطور کامل بر پشت حلقه شده است.خصوصیات رفتاری: شاد، با رفتاری دوستانه، سرزنده که از او سگی جذاب می سازد. همچنین بسیار علاقمند به تحرک و بازی است.بسیار دوست داشتنی و جذاب هستند. آنها دارای موهای بلند و کمی فردار،

رنگ :

  1. رنگ سفید
  2. کرم روشن

خلق وخو:

  1. روحیه ای استقلال طلب
  2. آرام و خوشحال
  3. باهوش
  4. شجاع
  5. سر زنده
  6. زندگی با او آسان می باشد.
  7. آموزشها را خیلی زود فرا می گیرد.
  8. سگ اجتماع دوستی
  9. رابطه خوب با کودکان
  10. دیدبان خوبی است و با ورود غریبه هابا پارس کردن اطلاع می دهد .
  11. این سگ ها هرگز دوست ندارند که تنها رها شوند.از همراهی با انسانها لذت می برذ
  12. بیچون دارای هوش بالا و بسیار حیله گر است و برای اینکه یک همدم خوب برای شما باشد باید به او یاد دهید که از شما اطاعت کند.
  13. بسیاری از صاحب های این سگ ها تکنیک های تربیتی را برای آموزش دادن او یاد زود میگیرند اما این کار آسانی نیست و مدت زمان زیادی نیاز دارد.
  14. بیچون فرایز سگ بسیار زیبا و کوچک ای است. به همین دلیل ممکن است شما وسوسه شوید که بیش از حد از آنها مراقبت کنید اما این کار اشتباهی است و سگ خجالتی و ترسو بار می آید، در موقعیت های خطر ناک مواظب او باشید اما باید به سگ خود آموزش دهید تا در برخورد با مردم و دیگر حیوانات اعتماد به نفس داشته باشد.
  15. فعالیت بدنی: این سگ کوچک پر جنب و جوش و فعال است. بازی کردن روزانه تمام نیازهای بدنی او را تأمین می کند . بیچون فرایز به پیاده روی روزانه نیز علاقه زیادی دارد .

وزن، ارتفاع و طول عمر:

مشخصات ظاهری سگ نژاد بیگل - نژاد Beagle
وزنارتفاععمر
نر3 تا 520 تا 3015 یا بیشتر
ماده23 تا 28

مشکلات سلامتی:

سگهای این نژاد به طور کلی سگهای سالمی هستند اما مانند تمام سگهای دیگر آنها نیز ممکن است به برخی بیماری ها مبتلا شوند. همه ی سگ های این نژاد بیمار نمی شوند اما اگر شما از این نژاد مراقبت میکنید باید نسبت به آنها آگاهی لازم را داشته باشید.

  1. مشکلات مثانه:
    باعث سنگ مثانه و عفونت مثانه میشود. عواملی مانند پروتئین بیش از حد، منیزیم و فسفر زیاد در رژیم غذایی و یا طول کشیدن مدت زمان طولانی بین ادرار کردن باعث سنگ مثانه میشود و عفونت مثانه را میتوان در دو نوع عفونت هاب باکتریایی یا ویروسی مشاهده کرد. اگر ادرار سگ همراه با خون است یا در هنگام ادرار کردن مشکل دارد و یا اشتهایش را از دست داده است باید او را نزد دامپزشک ببرید تا معاینه شود.
  2. آلرژی:
    بیچون فرایز میتواند به دلایل مختلفی دچار آلرژی شود یکی از آن عوامل میتواند مواد غذایی باشد هم چنین اک به نیش کک نیز بسیار حساس است. اگر سگ شما زیاد خود را می خاراند یا پنجه هایش را لیس میزند و یا صورتش را مدام مالش می دهد، حتما او را نزد دامپزشک ببرید.
  3. در رفتگی کشکک:
    این یک بیماری شایع در بین سگ های که جثه ی کوچکی دارند است. در رفتگی کشکک معمولا در پای عقب سگ اتفاق میافتد و باعث درد شدیدی میشود و ممکن است باعث فلج سگ شود. هر چند بسیاری از سگ های مبتلا به این بیماری می توانند زندگی عادی داشته باشند.
  4. واکسیناسیون حساسیت:
    بعضی از بیچون ها نسبت به واکسیناسیون حساسیت نشان می دهند و بسیار رنج می برند. علائم این حساسیت عبارت است از: کهیر، تورم صورت، درد و بی حالی. در موارد پیشرفته تر که معمولا خیلی کم اتفاق می افتد سگ به عوارض بیشتری دچار میشود و یا ممکن است بمیرد به همین دلیل باید چند ساعت بعد از زدن واکسن، تحت مراقبت باشد تا اگر دامپزشک متوجه موردی غیر معمول شد آن را رفع کند.
  5. دیسپلازی مفصل ران:
    این بیماری معمولا در بین سگ های این نژاد شایع است. عواملی مانند ژنتیک، محیط زیست و رژیم غذایی در تغییر شکل مفصل ران تاثیر گذار هستند. با اینکه سگ مبتلا به بیماری زندگی عادی و سالمی دارد اما ممکن است برخی از آنها به عمل جراحی نیاز داشته باشند. دیسپلازی مفصل ران یک بیماری وراثتی است که در آن استخوان ران به خوبی به مفصل ران متصل نمیشود در نتیجه باعث لنگیدن یک پا یا هر دو پای عقب سگ میشود، شما هیچ علامتی از درد در سگ مبتلا به این بیماری نمی بینید اما در سنین بالا موجب ورم مفاصل او میشود. اگر شما قصد خرید توله سگ دارید باید مطمئن شوید آزمایشات لازم در مورد این بیماری روی پدر و مادر توله ی سگتان انجام داده باشند. اگر چه دیسپلازی مفصل ران یک بیماری وراثتی است اما عواملی مانند رژیم غذایی پرکالری یا صدمات ناشی از پریدن یا سقوط کردن بر روی سطوح صاف و نرم میتواند در رشد سریع این بیماری تاثیر گذا ر باشد.
  6. آب مروارید:
    آب مروارید گاهی اوقات در سگ های کمتر از شش سال سن، رخ می دهد و یک بیماری ارثی است. هنگام خرید توله سگ بیچون فرایز حتما از پرورش دهنده ی او بخواهید که گواهی سلامت چشم پزشکی مادر توله سگ را به شما نشان دهد.

معرفی سگ نژاد بیچون فرایز (Bichon Frise)

بیشتر بخوانید::

معرفی و نحوه نگهداری سگ نژاد گریت دین ( Great Dane )

معرفی نژاد سگ پیت بول

معرفی نژاد سگ اشپیتز

معرفی کامل سگ هاسکی،بررسی نژاد هاسکی و نحوه نگهداری از آن

نحوه مراقبت و نگهداری از سگ چی هوا هوا ( Chihuahua ) + ویدیو

تغذیه:

توصیه می شود روزانه ۱/۲ تا ۱.۵ پیمانه غذای سگ با کیفیت بالا در روز، به صورت دو وعده ی غذایی تقسیم شده به او بدهید.

توجه: مقدار غذایی که سگ شما میخورد به سن، ساختار بدنی، سوخت و ساز و سطح فعالیتهای او بستگی دارد. سگ ها هم مانند انسانها رفتارهای طبیعی دارند و نیاز های غذایی همه آنها مانند هم نیست هم چنین کیفیت غذای آنها نیز متفاوت است. بهتر است به جای اینکه ظرف غذای او را چند بار در روز از غذای معمولی پر کنید، غذاهای مغذی و کمتری به سگ خود بدهید.

شما میتوانید برای جلوگیری از چاقی سگتان، به جای ترک غذای او ، دو بار در روز به او غذا بدهید و میزان غذایش را اندازه گیری کنید. اگر مطمئن نیستید که سگ شما اضافه وزن دارد یا نه، میتوانید او را با دست و چشمتان آزمایش کنید، اول به او نگاه کنید طوری که شما بتوانید کمر سگ را ببینید سپس دست خود را روی پشتش و شست خود را در امتداد ستون فقراتش قرار دهید انگشتان خود را به سمت پایین بکشید شما باید بدون اینکه فشار زیادی به سگ وارد کنید قادر به لمس دنده هایش باشید اما اگر نتوانستید دنده هایش را لمس کنید سگ اضافه وزن دارد و باید غذایش را کم کرده و فعالیتش را افزایش دهید.

سگ های نژاد بیچون فرایز ممکن است به سنگ کلیه مبتلا شوند که با رژیم غذایی مناسب و افزایش مصرف آب می توانید آن را کنترل و درمان کنید.

محل نگهداری و ارتباطش با خانواده :

نگهداری از آنها در آپارتمان مناسب است اما باید فعالیت ها و ورزش های روزانه ی خود را انجام دهند. بیچون ها در داخل خانه پر جنب و جوش و فعال هستند و نیازی به حیاط ندارند.

این نژاد میتواند دوست خوبی برای کودکان باشند، آنها از بازی کردن با کودکان و نشستن دور آنها لذت میبرند. بیچون فرایزها نسبت به سر و صدا و هیاهو در هنگام بازی با کودک بسیار مقاوم هستند. مانند تمام سگ های دیگر زمانی که بیچون فرایزها با کودکان همراه میشوند شما باید بر آنها نظارت داشته باشید زیرا ممکن است به هم آسیب برسانند.

به فرزند خود یاد دهید زمانی که سگ در حال آموزش دیدن است برای او غذا نبرد و به او نزدیک نشود. سگ هر چقدر هم اهلی باشد باد زمانی که با کودک همراه می شود او را ببندید. این سگ هرگز دوست ندارد تنها رها شود. بیچون فرایزها از مشارکت با سگ های دیگر لذت میبرند اما باید مطمئن شوند که صاحبشان به اندازه کافی به او توجه میکند هم چنین اگر آنها را به خوبی آموزش دهید میتوانند با گربه ها و حیوانات خانگی دیگر سازگاری خوبی داشته باشند.

بیشتر بخوانید::

معرفی سگ نژاد آکیتا (Akita)

معرفی نژاد سگ پیت بول

مراقبت سگ آپارتمانی نژاد ( پیکنیز Pekinese )،سگهای عروسکی + ...

معرفی و نحوه نگهداری سگ نژاد گریت دین ( Great Dane )

معروف ترین سگ دنیا(بو Boo)+تصاویر

آراستن :

بیچون فرایز سگی دارای دو پوشش هستند و تنها به رنگ سفید دیده می شوند. لایه زیرین نرم و متراکم و پوشش بیرونی ترکیبی و بافت نرم تری دارد هم چنین پوشش بیرونی با فاصله از لایه زیرین قرار گرفته است که او را پف دار و عروسکی تر نشان می دهد.

گفته میشود که موهای او هرگز نمیریزد اما این گفته دقیقا درست نیست زیرا موی همه موجودات می ریزد.

  1. برس زدن و حمام کردن:
    نظافت کردن بیچون فرایز آسان است اما ممکن است برای نگهداری از او دچار مشکل شوید. شما باید وقت کافی برای نظافت کردن و حمام کردن او در نظر داشته باشید، لازم است حداقل ۲ بار در هفته موهای او را برس بزنید و زمانی که بدنش کثیف میشود او را حمام دهید. ۴ الی ۶ هفته یکبار حمام کردن، برس کشیدن، کوتاه کردن ناخن، پیرایش و تمیز کردن گوشهایش کافی است.
  2. نظافت گوش:
    داخل گوش سگ خود را بررسی کنید و مطمن شوید که کاملا تمیز باشند حتی گاهی اوقات لازم است که موهایی که داخل گوش رشد میکنند را کوتاه کنید. اگر شما متوجه تجمع مو، قرمزی یا بوی بد شدید و یا اینکه سگ گوش خود را می خاراند و مدادم سر خود را تکان میدهد ممکن است دچار عفونت گوش شده باشد و باید او را نزد دامپزشک ببرید.
  3. چشم:
    برای حفظ ظاهری زیبا و سلامت بیچون فرایز بهتر است همیشه صورت او را تمیز نگهدارید. مخط و ترشحات چشم موجب تجمع آنها دور چشم میشود که میتواند منجر به مشکلات چشم شود. چشم های سگ باید بدون هیچ قرمزی یا ترشحاتی باشد اگر هفته ای یکبار سگ خود را از همه نظر بررسی کنید باعث میشود تا از مشکلات جدی که ممکن است در سگ رخ دهد جلوگیری کنید.
  4. مسواک:
    برای جلوگیری از تجمع باکتری داخل دهان لازم است هفته ای ۲ یا ۳ بار دندان های سگ را مسواک بزنید اما اگر میخواهید که سگ شما به بیماری های لثه و یا بدی بد دهان مبتلا نشود باید هر روز این کار را انجام دهید
  5. ناخن سگ:
    هم چنین لازم است ماهی یکبار ناخن های سگ خود را کوتاه کنید اگر هنگام راه رفتن سگ صدای کشیده شدن ناخن هایش روی زمین را میشنوی یعنی آنها بیش از حد بلند شده اند. در داخل ناخن های سگ رگ های زیادی وجود دارد و اگر آنها را بیش از حد کوتاه کنید موجب خونریزی میشود و ممکن است دفعه ی بعد هنگام کوتاه کردن ناخن ها سگ با شما همکاری نکند به همین دلیل اگر شما تجربه ای در این کار ندارید او را برای کوتاه کردن ناخن هایش نزد دامپزشک ببرید.
    کوتاه نگه داشتن ناخن ها به شما کمک میکند تا زمانی که سگ با هیجان برای خوش آمدگویی به سمت شما میپرد به شما آسیبی نرساند.هنگام نظافت کردن سگ، او را از لحاظ علائمی مانند زخم، خارش، علائم عفونت مثل قرمزی، حساسیت به لمس، التهاب بر روی پوست بینی، دهان، چشم و یا پاها را بررسی کنید.

تاریخچه:

پیدایش این نژاد به قرن 14 میلادی باز می گردد. اجداد بیشُن فریزای را نژادهای Poodle و Barbet Water Spaniel تشکیل می دهند. ابتدا توسط ملوانان اسپانیایی نگهداری می شد اما در قرن 16 مورد توجه اشراف زاده های فرانسوی قرار گرفت. از این نژاد برای بازی در سیرک و همچنین بعنوان سگ نمایشی (سگهای غیر ورزشی) استفاده می شود..



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (13 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits